Ruské překvapení

EMatička Rus má obrovský herní potenciál. Podobně jako naše malá zemička, i ona je plná velice schopných lidí, kterým chybí jediné. Peníze. Když se tuto žádanou komoditu však přeci jen podaří sehnat, vznikají věci nečekané až zázračné. Těch ruských tu již několik bylo (počínaje Tetrisem) a chystá se další. Má jméno Evil Islands.
Ruské překvapení
Matička Rus má obrovský herní potenciál. Podobně jako naše malá zemička, i ona je plná velice schopných lidí, kterým chybí jediné. Peníze. Když se tuto žádanou komoditu však přeci jen podaří sehnat, vznikají věci nečekané až zázračné. Těch ruských tu již několik bylo (počínaje Tetrisem) a chystá se další. Má jméno Evil Islands.

A podtitul "Curse of the Lost Soul", tedy po česku "Prokletí ztracené duše". Jak výstižný to název. Proč? To si hned povíme.

Příběh hry je založen na podobném problému jako ve hře Planescape:Torment. Nevíte totiž, kdo jste. Jednoho dne jste se prostě probudili na neznámém místě v neznámém čase mezi neznámými ruinami. Nic víc nevíte. Odkud jste přišli, jak jste přišli, proč jste přišli, nic. Když už jsme u toho "nic" - asi vás nepotěší, že u sebe taktéž nic nemáte (ani pořádnou zbraň ani nějaké lepší brnění) a navíc téměř nic, až na pár jednoduchých kouzel, která zvládne kdejaký špinavý pasák ovcí, neumíte (není tedy vyloučeno, že jste špinavý pasák ovcí). Hlavním úkolem teď tedy je najít nějaké lidi, kteří vám pomůžou zjistit odpovědi na alespoň část vašich otázek. Abyste toto mohli vykonat, musíte si nejprve u místních lidí (až nějaké najdete) vydobýt respekt a úctu, získat cenné kontakty a nějaké ty zkušenosti.

Postupem času se dozvíte, že jste se ocitli na "ostrově" jménem Gipat. Slovo ostrov je obdařeno uvozovky z toho důvodu, že se nejedná o ostrov v pravém smyslu slova (pevnina obklopená vodou), ale o pevninu obklopenou jakousi zvláštní hvězdnou aureolou, která od sebe odděluje celkem tři ostrovy. O nich si povíme dále.

Populace ostrova se však ukáže býti vpravdě lidská - je velmi těžké najít si opravdové přátele. Většina z nich jsou přátele typu "kam vítr, tam plášť", zjevných nepřátel je jako naseto. Nově se objevující úkoly vyžadují mnohem více vytrvalosti, dovedností a důvtipu. Někdy se znenadání můžete ocitnou ve středu doslova detektivního příběhu, kde může leckdy být ohrožen váš vlastní život. V okolním světě budete moci nalézt množství tajemných starověkých ruin a monumentů, hlubokých jeskyní a obratně vykutaných dungeonů, tajemné řeky a nepřirozeně hluboká jezera. Svět této hry je prostě plný překvapení a nebezpečí, neustálé změny, kde se nelze cítit bezpečně ani na moment. Hlavní postava není ani jednoznačně záporná, ani to není zachránce světa. Je to prostě člověk a jeho záměry nemusí být vždy vznešené. Často se setkáte s nepochopitelnou krutostí, ale i neobvyklou vlídností, se zradou i věrností. Neutečete prý dokonce ani lásce. Ruka osudu nad vámi bude neustále bdít.

A teď už k těm slibovaným ostrovům. Prvním z nich je onen Gipat, první zastávka na vaší dlouhé cestě neznámým světem. Prostředí se hodně podobá Střední Evropě za časů léta. Jek krásný, ale zároveň nebezpečný a nevypočitatelný. Můžete potkat dobrou vílu stejně jako vlka, netopýra, goblina či orka. Najdete zde mnoho jeskyní a umělých dungeonů, v nichž se mohou nalézat potvory, které nikdy nespatřily světlo světa "tam nahoře" a které vám na dlouho utkví v paměti. Tedy pokud vás neuvězní či rovnou nezabijí kdesi dole ve vlhkých temných jeskyních. Gipat je divočina, kterou si nikdo nenárokuje. Jediná menší lidská osada je pod neustálým nebezpečím vpádu různorodých nepřátelských bytostí. Neznají zde kov, zbraně se vyrábějí ze dřeva a ze slonoviny, brnění (pokud se tomu tak dá říkat) ze zvířecí kůže. Po celém ostrově jsou roztroušeny pozůstatky neznámé starobylé civilizace. Gipat je prostě a jednoduše zcela nedůležité místo, které je pro vás pouze jakousi startovní metou.

Druhým ostrov se jmenuje Ingos. Jsou to povětšinou nehostinné zasněžené lesy, které připomínají středověkou zimu v Evropě. Třpytivý sníh pokrývá v podstatě celý ostrov. Ostrov si nárokuje již tak rozlehlé Canianské impérium. Ačkoliv velikostí ostrov imponuje, jeho obydlenost je mizivá. Kdo by taky chtěl žít v kraji, kde je neustále zima a sněží. Většina z toho mála se živí jako dřevorubci, horníci (těží zlato či rudu) nebo lovci. Nejsou tu žádná velká města, jen občas malé skupinky a vesničky, dokonce i hlavní město Ingosu vypadá spíše jako nějaké rozlehlejší vesnice. Není pak divu, že lidé jsou k sobě navzájem většinou přátelští, přesto však nemají rádi cizince. Jsou bojovní a neváhají pozvednou zbraň proti těm, kteří je chtějí nějak omezovat. Nejvyšší autoritou ostrova je Rada starších, která však nemá přílišnou váhu.

Poslední ostrov nese název Suslanger. Je to vyprahlá bezútěšná pustina, kterou si oblíbí zejména stoupenci nekromancerů. Obdivovatelé hlubokých, temných dungeonů přetékajících slizkými mutantími monstry budou asi slintat blahem. Celý tento malý ostrov je v podstatě jedna velká vyprahlá poušť, abych tak řekl, patřící Hadaganskému impériu. Je rozdělena do dvou částí - relativně úrodných Nížin a docela zpustlých Vysočin. Půdy vhodné k žití či pěstování čehokoliv je velice málo. Jedinými zdroji vody je jedna jediná řeka a jezero, ze kterého vytéká. Kolem nich se také nachází několik málo lidských osad, které jsou nuceny neustále budovat kanály a přehrady, aby dokázali zavlažovat přilehlá pole. Poušť je liduprostá, žijí v ní pouze orkové, resp. několik jejich kmenů. Hadagané jsou krutí a bezprizorní, všude mají hlídky a špióny. V Suslangeru mají velice známou vojenskou akademii, která vychovala mnoho vysokých příslušníků Hadaganské armády.

Tak to jsme si docela podrobně popsali světy, ve kterých se bude hra Evil Islands odehrávat. Teď ještě krátce něco o provedení samotné hry. Jak jste si mohli povšimnouti na screenshotech (vzorek každého z ostrovů), hra je plně 3D. Žánr je podobný hrám Rage of Mages I a II, kteréžto oba díly mimochodem vyrobili stejní vývojáři, kteří pracují na Evil Islands - Nival Interactive. Takže to bude takové RPG se špetkou RTS, neboli RPS (Role-Playing Strategy) - tomu říkám pořádně zkratkovité zmatení. Použitý 3D engine bude umět mnoho grafických fines, které zřejmě nemá ani cenu jmenovat, zato bych možná mohl zmínit že ve hře se bude plynule měnit den a noc. Postavy budou schopné mnoha činností jako chůze, běh, plazení, plížení, apod. Celkově by 80 misí mělo zabrat něco kolem 100 hodin čistého herního času. Hra má podporu multiplayeru přes internet a LAN. Hardwarové požadavky jsou následující: W95-2k, PII 233MHz, 64MB RAM, 3D akcelerátor 8MB, což se nezdá býti na dnešní poměry nijak přehnané, ba naopak.

Stručně řečeno, je na co se těšit.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Máme kompletní přehled

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Má…

Se hrami na novou generaci konzolí je to o něco složitější, než tomu bylo při příchodu té poslední. Kromě klasických launch titulů, které vyjdou ve stejný den jako konzole tady máme navíc zpětnou kompatibilitu. Tím ale ani zdaleka nekončíme.

17.  10.  2020 | | 10 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox Studios a Amnesia zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox St…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

16.  10.  2020 |
Ubisoft u Valhally a Legionu ukazuje, s jakým počítačem si zahrajete

Ubisoft u Valhally a Legionu ukazuje, s jakým počí…

Vývojáři se konečně naučili zveřejňovat přesné specifikace PC a k nim kvalitu nastavení a očekávaný výkon.

27.  10.  2020 | | 2 N/A
Státní svátek na Steamu: Celý týden slevy na hry od českých a slovenských tvůrců

Státní svátek na Steamu: Celý týden slevy na hry o…

27.  10.  2020 | | 2 N/A
Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nasáklé kultovní atmosférou

Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nas…

Předělávka první Mafie se rozhodně povedla, a kromě recenze to dokazují i pohlednice přímo ze hry.

20.  10.  2020 | | 3 N/A