S novými ovladači do nového týdne

Minulý týden se rozjel nový projekt: ovladače herních zařízení na Doupěti, zatím jen grafické karty. Postupně budou přidávány ovladače pro zvukovky a herní zařízení. Co všechno bylo přidáno od poslední aktualizace (čtvrtek 23. března) se dozvíte právě zde.
Minulý týden se rozjel nový projekt: ovladače herních zařízení na Doupěti, zatím jen grafické karty. Postupně budou přidávány ovladače pro zvukovky a herní zařízení. Co všechno bylo přidáno od poslední aktualizace (čtvrtek 23. března) se dozvíte právě zde.

Grafické karty
Novinkami pro tento týden jsou ovladače pro grafické karty založené na čipu nVidia Riva 128 a 128ZX, konkrétně pro Windows 95/98, Windows NT 4.0 a utilita pro nastavení parametrů, NV3 Tweaker. Informace a popis Tweakeru je přiložen v dokumentu Wordu.

Do sekce Matrox jsem přidal knihovnu pro ladění výkonu G400, která má poněkud složitější instalaci (je popsána v přiloženém souboru).

Utility pro ladění výkonu
Zároveň proběhl menší update v sekci Utility přibylo hned několik zajímavých věciček. Přidal jsem novou kategorii, a sice ladění výkonu, kde najdete drobnůstky pro zvyšování výkonu jak procesoru (přetaktování sběrnice základní desky) – SoftFSB, tak grafických karet – PowerStrip, o kterém jsem psal již dříve. Určitě vás také potěší utilita CPUIdle, která ve chvílích, kdy počítač nic nedělá, sníží frekvenci procesoru. Přetaktovaný procesor se vám tak odmění vyšší stabilitou.

Něco pro AMD a něco pro típače
Nezapomnělo se ani na majitele procesorů AMD – pokud hrajete stále ještě hru Quake II, stáhněte si utilitku AMD 3DNow! pro Quake II, která zpřístupní této hře instrukce K6 3Dnow!

A pokud máte problémy s típáním obrázků z her, zkuste máte típací program Hyper Snap DX Pro, který je užitečný zejména tehdy, když zklame klasický PrintScreen. Umí nejen rozhraní DirectX, ale i OpenGL a Glide.

DirectX v novém
Od ostatních se oddělila kategorie DirectX, kde kromě českých DirectX 7.0a najdete také další drobnosti jako SciTech GLDirect, který překládá instrukce OpenGL do analogických v DirectX, takže hry pro OpenGL běží i pod DirectX. Novinkou je také DirectX Kicker, který odstraní z paměti DirectX Helper, což nejen uvolní paměť, ale také umožní korektně provést změny nastavení DirectX. A do třetice jsem přidal Control Panel Applet pro DirectX 6.0, utilitu, která do ovládacích panelů přidá další položku, která umožní nastavit obecné vlastnosti DirectX a zjišťovat o informace.

A na co se můžete těšit v nejbližších dnech?
Určitě na ovladače ke zvukovým kartám Sound Blaster, Yamaha, ESS a kompatibilních. Přidány budou také ovladače pro čipy 3Dlabs, pro začátek pak pro Permediu2 a Permediu3. Přibude i anglická verze DirectX 7.0 a také česká verze 6.1 pro zpátečníky a pro netrpělivé přetaktovávače také utility pro 3dfx Voodoo3, nVidia TNT a TNT2, S3 Savage3D, Savage4 a Savage 2000 a konečně pro ATI Rage Pro. A samozřejmě další novinky, pokud se objeví.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A