Sacrifice – rudá růže na oltáři

Britský herní tým Shiny Entertainment je znám především svou revoluční střílečkou MDK. Hitem poslední doby je jejich Messiah, který byl vyvíjen déle než dva roky. A protože je tento projekt již u konce, mohli Shiny poodhrnout roušku tajemství z jejich nadcházejícího projektu - 3D real-time strategie Sacrifice.
Dave Perry, hlava pomazaná u Shiny, popsala Sacrifice jako hru v šachy. Královnou je v tomto případě kouzelník, kterého máte od začátku hry. Je vaším pojítkem s bohem (neplést s Bobem;) a pokud ho ztratíte, prohráli jste. Vaším základním úkolem je obětovat potvory na nepřátelském oltáři a tak se podbízet jejich bohovi, a nakonec ho kompletně zviklat na svou stranu. Až se vám toto podaří, on se vám ve své neskutečné blahosklonnosti odvděčí tím, že vám nadělí další kouzla, která budete poté moct praktikovat na své nepřátele (možnost kouzlení nových potvor, apod.). Ke všelikému tomuto kouzlení bude ale samozřejmě zapotřebí surovina - mana. Ta se bude vyskytovat v jakýchsi fontánách. Protože je ale svět ve kterém se bude vše odehrávat velice rozsáhlý, je možné distribuovat manu i jinými způsoby. Např. si lze na fontánce postavit jakýsi vysílač many. Ten má ovšem taktéž omezený dosah - proto je nejlepším řešením vykouzlit si několik nosičů magických orbů, které nepřetržitě manu vyzařují.

Sacrifice bude zaměřen na vlastní boj mnohem více než na výrobu či sběr surovin (které v tomto případě stejně představuje jenom mana). Lze také čekat velice originální "jednotky", či spíše nestvůry. Autoři se neupoutali ke klasickým Tolkienovským představám elfů a orků, ale zapojili mnohem víc vlastní invence a fantazie, takže výsledky mohou být opravdu překvapivé ;).

Sacrifice bude využívat technologie RT-DAT, která se poprvé objevila v Mesiášovi a která dělá hru mnohem méně náročnou na hardware (resp. na grafický subsystém), než běžné dnešní kousky. Zbytek grafického enginu je však údajně zcela nový. Budou v něm možné dokonce takové kousky, jako hrátky s terénem (real-time deformace!) - např. po hutné bitvě nezůstane, jak se říká, kámen na kameni. Také některá kouzla budou moci měnit terén (např. vytvářet vulkány, ze kterých se bude valit horká láva). Zde lze najít jistou podobnost s posledním Populousem. Zásadním rozdílem jsou ovšem duše - tedy přesněji duše mrtvých nepřátel, které se po vítězné bitvě budou vznášet nad bývalým bojištěm. Ty jsou v jistém smyslu také jednou ze "surovin". Tyto duše lze chytat a přeměňovat v kreatury (jednotky). Nebo je lze taktéž obětovat na vlastním oltáři vlastnímu bohovi, z čehož posléze plynou další kouzla.

Poprvé v historii Shiny Entertainment bude také v jejich hře přítomen multiplayer, samozřejmě dle všech standardních protokolů. Sacrifice má vyjít v létě tohoto roku. Bude se prodávat i s level editorem, takže by to mohla být další z RTS, které vydrží déle než týden.

Váš názor Další článek: Váleční psi nedají svoji kůži lacino

Témata článku: ,