Savage2000 – další podrobnosti

Přinášíme další údaje o grafickém čipu nové generace od firmy S3. Bude to opravdu takové dělo, jaké firma anoncuje?

Velmi brzy po uvedení čipu Savage4 ohlásila firma S3 jeho následovníka, jímž bude Savage2000. Prezident S3 Inc. vyjádřil velmi sebevědomé přesvědčení, že jeho firma, která má vybudovánu širokou síť strategických partnerů, bude po několik příštích let udávat kurs trhu grafických karet pro počítače PC. Ten má mít podle nezávislých zdrojů v roce 2000 objem převyšující 46 miliónů prodaných kusů.

Savage2000 bude dostupný ve dvou konfiguracích: standardní Savage2000 (paměť 166 MHz, engine 150 Mhz) a výkonnější Savage2000+ (frekvence paměti i enginu až 200 MHz). Oba modely budou disponovat 128bitovou pamětí, podporou až 64 MB lokální paměti a AGP 4x, obvodem RAMDAC o frekvenci 350 MHz, technologií DVI pro podporu digitálních plochých panelů a televizním výstupem.

Známý trumf firmy S3, totiž technologie S3TC pro hardwarovou kompresi textur, bude samozřejmě použit i v novém akcelerátoru. Savage2000 však přinese další převratné vlastnosti: architekturu pro podstatně rychlejší aplikaci texelů, která by měla umožnit výkon kolem 700 megatexelů za vteřinu, engine QuadTexture pro současnou práci se čtyřmi texturami v jednom hodinovém cyklu, který podstatně urychlí všechny komplexní vizuální efekty související s texturami (stínování, odrazy, bump mapping atd.) a technologii S3TL, která konečně z CPU sejme zátěž spojenou s geometrickými výpočty renderované scény. S3 udává, že tato technologie umožní vývoj her, které budou po polygonové a světelné stránce čtyřikrát až desetkrát komplexnější než současné hry.

Váš názor Další článek: Lara Croft končí?

Témata článku: , , ,