Scalebound: draci sobě

Japonská verze Jak vycvičit draka aneb splněný sen jednoho vývojáře.

Hideki Kamiya se zamiloval do videoher už během svého středoškolského života, kdy si koupil svoje první PC. Díky tomu se seznámil s mytickými tvory, jež se staly jeho celoživotní posedlostí. „Díky PC jsem měl možnost hrát celou řadu her, které na mě měly velký vliv. Ony mě také přivedly k drakům.“ říká Kamiya.

Draky (a další bytosti) měl Kamiya na mysli už od svého nástupu do Capcomu roku 1994. Už jste je mohli v různých podobách v řadě jeho her vidět, třeba Griffinové byli v Devil May Cry, další stvoření se objevili například v Bayonettě nebo Wonderful 101. Ale to, že draci byli vyobrazováni jen jako lovná zvěř, zrovna nesedělo Kamiyavě představě jeho vysněné hry.

maxresdefault.jpg

Draci ale nejsou jen zlé a nebezpečné stvůry. Jsou to také krásná a vznešená stvoření. Když byli vyobrazováni jen jako nepřátelé, to mě bylo hrozně líto. Právě proto jsem chtěl udělat hru, kde by drak mohl být vašim společníkem. Je v nich něco zvláštního, co mě neskutečně fascinuje.“ dodal Kamiya.

Prací všech lidí z Platinum Games je zajistit, aby se Thuban, drak svázaný poutem s člověkem, choval jako samostatné stvoření vedle Drewa, hlavního hrdiny Scaleboundu. Musí ale stále působit silně a majestátně, aby se to co nejvíc podobalo Kamiyově představě.

Hlavní hrdina Drew je člověk, kterého byste mohli potkat během dne v Tokiu. Pokud jste japonské terminologie znalí, dalo by se říct, že je to v podstatě bishonen. Drew ve světě Draconis, jak ho vývojáři nazvali, vyniká jako pěst na oko. Kamiya nechtěl, aby to byl typický fantasy svět, kvůli tomu se právě rozhodl zasadit člověka z našeho moderního světa do Drakonisu.

Jean Pierre Kellams, výtvarný producent, popisuje Drewa jako pohledného kluka, který považuje sám sebe za neporazitelného.  „Pamatuji si ten pocit, když jsem byl ve stejném věku jako Drew. Bylo jedno, co jsem udělal a přitom jsem neměl žádný strach z následků.“ Drew je přitom tak trochu samotář stejně jako Thuban, poslední žijící drak. Díky pocitu samoty si mezi sebou vyvinuli pouto a právě pouto mezi nimi je hlavním jádrem celého Scaleboundu.

Jsou propojeni jak příběhem, tak svými životy. Když zemře Thuban, umírá i Drew. Následkem spojení s Thubanem má Drew šupinatou dračí ruku. Sice ještě není známo, jak k té ruce přišel, ale už teď je zřejmé, že bude mít vícero využití. Čím víc budou narůstat schopnosti draka, tím těžší pro vás bude ho ovládat.

scalebound.jpg

Nakonec budete na Thubanovy moct jezdit, ale na začátku na to vaše zkušenosti nestačí“ vysvětluje Kamiya. Jak kráčíte příběhem dál a dál, Thuban se o vás může začít starat víc něž předtím. Když se třeba zřítíte z útesu, váš dráček se může rozhodnout vás zachránit nebo vám může poskytnout pomoc při výstupu na vyvýšená místa, kam byste se sami nedostali.

Lidský prvek sice nebyl v Kamiyově originální vizi. Nakonec si ale uvědomil, že koncept ještě není dokonalý na to, aby jste cítili opravdovou spřízněnost s drakem.

V boji je třeba se rychle rozhodovat a počítat s tím, že Drew je slabým smrtelníkem zatímco Thuban je obří, oheň chrlící drak. Jak budete nakládat se svými schopnostmi a vašim společníkem? Má být drak agresivní a vy mu zatím budete krýt záda? Nebo budete stát s Thubanem bok po boku?

Dále tvůrci plánují pro Thubana celou řádku akcí, aby se mohl stát plnohodnotnou samostatnou postavou. Dokonce jsou i někdy překvapeni, co všechno drak dovede.“I když Drew může dávat Thubanovy různé pokyny, drak může jednat naprosto nezávisle.“ říká Kamiya.“Proto nemůžete přesně vědět, jaký bude výsledek jeho počínání. Můžete mu říct, ať jde na určité místo, ale cestou může potkat nějakou agresivní potvoru a vaše plány jsou v tahu. A myslím, že také díky tomu jsou souboje v naší hře zábavné.“

sb_011.jpg

Nejen Thuban, ale i Drew má pár triků v rukávu. Nebo spíš v paži. Díky jeho dračí ruce můžete “skenovat“ nepřátelé a zjistit tak jejich vlastnosti a slabosti. Také bude měnit barvu podle toho, jak je na tom Thuban se zdravím. Svoji rukou také může uvolnit energii a útočit na dálku. Energie využívaná k jeho schopnostem se jmenuje Pulse, na kterém stojí celý Draconis. Pulse protéká vším, co je ve hře živé. Umělecký ředitel Yong-hee Cho vysvětlil, že Pulse byl inspirován jednou z nejslavnějších sci-fi sérií.

Je to jako ve Star Wars, vše je o “Síle“. Potřebovali jsme něco, co by působilo jako kořen Draconisu. A tak, když jsme začali vymýšlet, jak bude Drew s Thubanem propojen, přišli jsme s energií zvanou Pulse jako vlastní zdroj energie světa Draconis. Pulse tvoří krajinu podobnou té naší. Ale jsou tam různé odlišnosti.

Drew bude mít také možnost přepnout se do takzvané dračí formy, schopnosti, která mu umožní provádět zničující útoky. Dragon Force ale můžete spustit jen když máte dostatek energie, takže si ho nemůžete užívat při každé bitce.

Po každém boji vypadnou z vašeho nepřítele krystaly, které můžete použít na vylepšení draka i postavy samotné. Můžete měnit jak jeho schopnosti, tak vzhled nebo jeho bojový styl. Thuban může mít kůži zbarvenou do různých barev. Roli bude také hrát, jaké brnění bude mít Thuban na sobě. Můžete mu dát lehkou zbroj a na ocas bodec, aby se pohyboval rychleji, nebo naopak ho nabalit do ocelového brnění s obří palicí na ocase. Potom bude působit větší škody, ale bude neohrabaný a pomalý.

maxresdefault (1).jpg

Během Gamescomu byl mimo jiné taky představen kooperativní multiplayer až pro čtyři hráče. Nebudete se ale moci prohánět po světě spolu s kamarády. Zatím to vypadá, že s nimi budete moct procházet jen dungeony. Je to řešené podobně jako v Dark Souls. Se svoji postavou se přenesete do kamarádovy hry a máte vše, co jste si přinesli ze singlplayeru. Po poražení bosse se zase vrátíte zpět. V podstatě když se sejdete čtyři, tak všichni budete Drew a všichni draci budou Thuban.

Vývojáři z Platinum Games mají ještě hodně práce. Podle slov Kellamse se objevilo několik problémů, se kterými zrovna moc nepočítali. Pro Kamiyu je to ale součást výzvy na cestě ke splněním jeho snu. “Je to naše první hra, kde máte společníka. První s tak masivním světem. A první, kde má svět realističtější atmosféru.

To hlavní je ale pro něj zcela jistě Thuban. “Chci, aby hráč cítil přítomnost draka, aby s ním sdílel radost i smutek. To je pouto, které chci mezi člověkem a drakem vytvořit.“  Scalebound vyjde exklusivně pro Xbox One během následujících let.

Váš názor Další článek: Tvůrci chtějí v Dying Light 2 dělat věci, co neutáhnou ani současné konzole

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,