Schopnosti protagonistů v Dishonored 2 jsou kombinací starého a nového

Jak navázat na jednu z nejzásadnějších stealth akcí? Tuhle otázku si určitě v Arkane Studios během vývoje položili mnohokrát.
Schopnosti protagonistů v Dishonored 2 jsou kombinací starého a nového

Správná odpověď zní asi následovně: inovace v mezích zavedené značky. Harvey Smith a spol. vzali, co v prvním díle fungovalo a okořenili to o možnost lépe se vyjádřit vlastním herním stylem. Vylepšování jednotlivých schopností už nebude probíhat v rámci lineárního přidávání bodíků. K dispozici bude několik vývojových větví, kterými lehce upravíte daný skill. Podle toho, co vám vyhovuje, si můžete vybrat, jakou cestou se vydáte. Je libo opatrný postup tichošlápka bez prolití jediné kapky krve? Nebo se naopak vyžíváte v nápaditém vyvražďování nepřátel? I akční průchod hrou á la Rambo je relevantní volbou. Zkrátka každý si tu přijde na své.

Dalším zajímavým prvkem, který se u AAA her jen tak nevidí, je dvojice hratelných postav. Corva a jeho zabijácké schopnosti jsme si osvojili už v původním Dishonored. Emily, dcera zavražděné císařovny, tehdy hrála spíše druhé housle, teď může hrát dokonce prim. V letošním pokračování si hráči po úvodní asi půlhodince vyberou, za jakou z postav projdou celou kampaň. Tím se otvírají vrátka pro v celku bohatou znovuhratelnost.

Mask_Trailer_Still_1434319226.jpg

Ale teď už k samotným schopnostem našich hrdinů. Corvo dostal do vínku starý známý teleport na krátkou vzdálenost Blink, schopnost převtělit se do všeho živého i mrtvého s názvem Possession a v neposlední řadě i hejno krys Devouring Swarm, které rozcupuje nepřátele na cucky. Emily se pak bude prohánět po městě Karnaca za pomoci Far Reach, jakési obdoby Blinku. Při Shadow Walk na sebe vezme podobu nehmotného přízraku. Jak to bude fungovat z hlediska herních mechanismů není zatím moc zřejmé.

První Dishonored se pyšnilo bohatými možnostmi, jak se v otevřených misích vyřádit. Druhý díl se v tomto ohledu jeví jako jeho důstojný pokračovatel. Snad si pro nás tvůrci ještě pár těch es v podobě originálních schopností nechali v rukávu. Iterace, i když toho osvědčeného, je stále jen iterace.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejlepší hry pro PC, které si teď můžete zahrát nebo přát k Vánocům

Nejlepší hry pro PC, které si teď může…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

10.  11.  2018 | | 4 N/A
Sid Meier

Sid Meier's Civilization: Nový úsvit -…

Jednou z očekávaných deskoherních novinek letošního podzimu byla bezpochyby nová Civilizace s přídomkem Nový úsvit. Jak se nástupce dnes už legendární Sid Meier´s Civilization povedl?Prozradíme vám, že v konkurenci strategických her se rozhodně neztratí, ale více už v naší recenzi.

4.  11.  2018 | | 1 N/A
Hráči fotí v Battlefieldu 5: obrázky lákají do bitevní vřavy (galerie)

Hráči fotí v Battlefieldu 5: obrázky l…

Co si budeme povídat, Frostbite engine je prostě to nejlepší, co střílečky z pohledu první osoby v dnešní době mohou mít.

15.  11.  2018 | | 9 N/A
Legendární WarCraft 3 se vrací. Byla oznámena předělávka Reforged

Legendární WarCraft 3 se vrací. Byla o…

Čtvrtý díl se bohužel nechystá, fanoušci Warcraftu ale dostali pěkný dárek od Blizzardu.

3.  11.  2018 | | 25 N/A
Call Of Duty: Black Ops 4 - měsíc poté aneb hráči vs fakta (galerie)

Call Of Duty: Black Ops 4 - měsíc poté…

Uplynulo teprve pár týdnů, ale již nyní jsou některé skutečnosti evidentní.

7.  11.  2018 | | 2 N/A