Schopnosti protagonistů v Dishonored 2 jsou kombinací starého a nového

vytisknout velikost písma
Jak navázat na jednu z nejzásadnějších stealth akcí? Tuhle otázku si určitě v Arkane Studios během vývoje položili mnohokrát.

Správná odpověď zní asi následovně: inovace v mezích zavedené značky. Harvey Smith a spol. vzali, co v prvním díle fungovalo a okořenili to o možnost lépe se vyjádřit vlastním herním stylem. Vylepšování jednotlivých schopností už nebude probíhat v rámci lineárního přidávání bodíků. K dispozici bude několik vývojových větví, kterými lehce upravíte daný skill. Podle toho, co vám vyhovuje, si můžete vybrat, jakou cestou se vydáte. Je libo opatrný postup tichošlápka bez prolití jediné kapky krve? Nebo se naopak vyžíváte v nápaditém vyvražďování nepřátel? I akční průchod hrou á la Rambo je relevantní volbou. Zkrátka každý si tu přijde na své.

Dalším zajímavým prvkem, který se u AAA her jen tak nevidí, je dvojice hratelných postav. Corva a jeho zabijácké schopnosti jsme si osvojili už v původním Dishonored. Emily, dcera zavražděné císařovny, tehdy hrála spíše druhé housle, teď může hrát dokonce prim. V letošním pokračování si hráči po úvodní asi půlhodince vyberou, za jakou z postav projdou celou kampaň. Tím se otvírají vrátka pro v celku bohatou znovuhratelnost.

Mask_Trailer_Still_1434319226.jpg

Ale teď už k samotným schopnostem našich hrdinů. Corvo dostal do vínku starý známý teleport na krátkou vzdálenost Blink, schopnost převtělit se do všeho živého i mrtvého s názvem Possession a v neposlední řadě i hejno krys Devouring Swarm, které rozcupuje nepřátele na cucky. Emily se pak bude prohánět po městě Karnaca za pomoci Far Reach, jakési obdoby Blinku. Při Shadow Walk na sebe vezme podobu nehmotného přízraku. Jak to bude fungovat z hlediska herních mechanismů není zatím moc zřejmé.

První Dishonored se pyšnilo bohatými možnostmi, jak se v otevřených misích vyřádit. Druhý díl se v tomto ohledu jeví jako jeho důstojný pokračovatel. Snad si pro nás tvůrci ještě pár těch es v podobě originálních schopností nechali v rukávu. Iterace, i když toho osvědčeného, je stále jen iterace.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, které už nechceme zažít

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, kte…

O tom, jak jsou hry někdy brutální a zvyšují agresivitu u lidí, kteří je hrají už bylo napsáno mnoho. A protože my hráči víme, že je to naprostá kravina, užijeme si teď spolu 10 nejbrutálnějších smrtí ve hrách.

20.  4.  2017 | | 5 N/A
Nadšenec si doma postavil závodní simulátor za 600 tisíc. Rallye je jak skutečná!

Nadšenec si doma postavil závodní simu…

24.  4.  2017 | | 21 N/A
OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Raider přímo v prohlížeči

OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Rai…

25.  4.  2017 | | 5 N/A
8 kultovních starých her, které rádi paříme doteď

8 kultovních starých her, které rádi p…

Všechny jsou staršího data. Většina z nich začíná číslovkou devatenáct a některé už bez DOSBoxu nespustíte. Nejsou sice už tak graficky vybroušené, ale baví nás dodnes.

28.  4.  2017 | | 20 N/A
GTA 5 můžete značně vylepšit, originál je jen začátek (galerie)

GTA 5 můžete značně vylepšit, originál…

Komunita moderů často dokáže životnost hry prodloužit neuvěřitelným způsobem. A u Grand Theft Auto to platí desetinásobkem. Rozhodli jsme se dát dohromady ukázku těch nejhezčích modifikací, které doposud byly vytvořeny.

21.  4.  2017 | | 13 N/A
9 herních restů minulého roku, které musíte dohnat

9 herních restů minulého roku, které m…

Uplynulý rok byl opravdu nabitý hity. Co ale podle nás nesmíte minout ani za boha? Čtěte dál.

26.  4.  2017 | | 8 N/A
7 kultovních herních pecek, které chceme zpátky

7 kultovních herních pecek, které chce…

Remaky a remastery v dnešní době vycházejí jak na běžícím páse. Pojďme se tedy podívat na 7 her, které by si ten remaster opravdu zasloužily.

22.  4.  2017 | | 7 N/A
HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pro náročné hráče (recenze)

HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pr…

HyperX má svoji první klávesnici. Vsází na strohý a funkční design v kombinaci s mechanickými spínači Cherry.

25.  4.  2017 | | 5 N/A