Schopnosti protagonistů v Dishonored 2 jsou kombinací starého a nového

Jak navázat na jednu z nejzásadnějších stealth akcí? Tuhle otázku si určitě v Arkane Studios během vývoje položili mnohokrát.

Správná odpověď zní asi následovně: inovace v mezích zavedené značky. Harvey Smith a spol. vzali, co v prvním díle fungovalo a okořenili to o možnost lépe se vyjádřit vlastním herním stylem. Vylepšování jednotlivých schopností už nebude probíhat v rámci lineárního přidávání bodíků. K dispozici bude několik vývojových větví, kterými lehce upravíte daný skill. Podle toho, co vám vyhovuje, si můžete vybrat, jakou cestou se vydáte. Je libo opatrný postup tichošlápka bez prolití jediné kapky krve? Nebo se naopak vyžíváte v nápaditém vyvražďování nepřátel? I akční průchod hrou á la Rambo je relevantní volbou. Zkrátka každý si tu přijde na své.

Dalším zajímavým prvkem, který se u AAA her jen tak nevidí, je dvojice hratelných postav. Corva a jeho zabijácké schopnosti jsme si osvojili už v původním Dishonored. Emily, dcera zavražděné císařovny, tehdy hrála spíše druhé housle, teď může hrát dokonce prim. V letošním pokračování si hráči po úvodní asi půlhodince vyberou, za jakou z postav projdou celou kampaň. Tím se otvírají vrátka pro v celku bohatou znovuhratelnost.

Mask_Trailer_Still_1434319226.jpg

Ale teď už k samotným schopnostem našich hrdinů. Corvo dostal do vínku starý známý teleport na krátkou vzdálenost Blink, schopnost převtělit se do všeho živého i mrtvého s názvem Possession a v neposlední řadě i hejno krys Devouring Swarm, které rozcupuje nepřátele na cucky. Emily se pak bude prohánět po městě Karnaca za pomoci Far Reach, jakési obdoby Blinku. Při Shadow Walk na sebe vezme podobu nehmotného přízraku. Jak to bude fungovat z hlediska herních mechanismů není zatím moc zřejmé.

První Dishonored se pyšnilo bohatými možnostmi, jak se v otevřených misích vyřádit. Druhý díl se v tomto ohledu jeví jako jeho důstojný pokračovatel. Snad si pro nás tvůrci ještě pár těch es v podobě originálních schopností nechali v rukávu. Iterace, i když toho osvědčeného, je stále jen iterace.

Váš názor Další článek: Akční hra ve stylu Assassin’s Creed od EA nevyjde minimálně do roku 2020

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,