Sci-fi RPG? ANO!

RPG žánr je doménou fantasy námětů a tak je to pokaždé velká sláva, když se objeví nějaká ta Role Playing Game, která má být ze science fiction prostředí. Sláva Harbingeru! Harbinger totiž bude akční sci-fi RPG odehrávající se na gigantické vesmírné lodi, ale nejen tam, ostatně to vše se dozvíe v následujícím textu.
Příběh je poměrně stylový, i když samozřejmě jen těžko originální - do slunečního systému vlétá gigantický přízrak, loď která dokáže poslat planetu a s ní i veškeré její obyvatelstvo doslova do pekel. Vyhlazuje celé civilizace, za sebou nechává pouze trosky. Zbylí obyvatelé se pak stávají pracovní silou v táborech nebo pokusnými králíky v gigantických laboratořích. To vše a ještě mnohem více se na Harbingeru nachází.
Jak jednoduché a přeci svým způsobem zajímavé. Hráč začíná jako člen podzemní společnosti, která na monumentálním Harbingeru za nespočetná staletí (tisíciletí?) vyklíčila. Vaším jediným úkolem je pomoci tomuto tajnému hnutí v jeho dlouhé cestě za osvobozením. Budete muset čelit četným nástrahám vládců lodi, kteří mají k dispozici téměř neomezenou armádu vojáků.

Jak je doufám již zřejmé, hlavní náplní této hry bude boj. Bojovat se bude jak v samotném Harbingeru (který je opravdu, opravdu, ale OPRAVDU obrovský), tak kdesi vně. Bude nutné využívat nejrůznější technologicky vysoce vyspělé (když už jsme ve sci-fi) nástroje a zbraně, které bude možné na lodi najít. Narozdíl třeba od takového Falloutu či jeho pokračování bude Harbinger velmi omezen po stránce textové a hlavní důraz bude kladen na již zmíněný boj. Nejrůznější herní události tedy nebudou záviset na rozhovorech, které svedete s mnoha přítomnými NPC, ale spíše na vašich činech.

HarbingerHarbinger

Harbinger

K dispozici budou 3 třídy charakterů, každý samozřejmě s různými "specifikacemi". První z nich je prostě člověk. Myslím, že není potřeba ho dále popisovat. Pak je tu Robot - oběť laboratorních pokusů, kdy se Harbingerští vědci pokoušeli přenést mysl zotročených obyvatel do robotického těla, vyvinutého speciálně pro boj. Výsledkem je vynikající bojovník, neznající jakékoliv emoce. Jeden takovýto exemplář byl znovusestaven a přeprogramován členy podzemního hnutí. Za třetí a poslední tu máme člena rasy Culibine - mírumilovní tvorové, kteří si vypěstovali ojedinělou schopnost ovládat "duchovní" energii. Zajímavý je osud této rasy - když k nim poprvé Harbinger přilétl, nabídli jednoho z jejich rodu jako výměnu za svobodu. Jakmile tato výměna proběhla, Harbinger smetl z planety vše živé. Tento charakter je tedy poslední svého rodu. Narozdíl od většiny dnešních RPG bude mít v Harbingeru každá postava své vlastní mapy, questy a subquesty, to vše pak bude zarámováno jediným společným příběhem.

HarbingerHarbinger

Harbinger má obsahovat velice vyspělou umělou inteligenci, která by se měla postarat o to, aby každé dohrání mělo jinou "šťávu". Jednotky na vás na mapě nebudou prostě čekat, jak bylo až donedávna zvykem, ale naopak budou vysílat různé hlídky, a vůbec provádět podobné fikanosti. Takže pokud např. vybijete jednu místnost a se slastným pocitem začnete prohledávat okolní fošny, a nedáte si pozor na vchod, můžete být nenadále překvapeni několikačlennou hlídkou. Odklon od "RPG normálu" taktéž představuje v harbingeru zaměření spíše na skills - dovednosti než na tabulky vlastností. Každá dovednost by podle tvůrců měla mít okamžitou účinnost na hru.

Velice dobře vypadá i grafika, která bude sice v rozlišení 640x480, ale bude na vysoké technologické úrovni - a to hlavně díky enginu, který si tvůrci vyvinuli sami. Jeho menší nevýhodou je, že bude vyžadovat 3D akcelerátor (podporující alespoň Direct3D). Ke hře by mohl být po jejím uvedení na trh taktéž přiložen údajně velice intuitivní level editor. Těšme se na počátek roku 2001.

Diskuze (3) Další článek: Counter-Strike – úspěšný mód pro Half-Life má novou verzi

Témata článku: , ,