Score 134 - Fisher, Sam Fisher

Tři oči na obálce napoví snad všem, co že je to titulem čísla. Ne, není to Stalker, ale Sam Fisher v dalším dílu Splinter Cell. Můžeme se těšit také na téma her z českých luhů a hájů a dozvíme se i to, že vůbec nejdou do háje, právě naopak.
Kapitoly článku

Po úvodním slově na adresu velkých vývojářů a jejich malých nezávislých kolegu se dostáváme k nabitému obsahu. Ač hraje všemi barvami, jasně zde vyniká česká vlajka na pozadí. Přímo odkazuje na téma čísla, kterým jsou české hry. Seznámíte se jak s tituly z minulosti, tak se hrami teprve ve výrobě, poznáte jednotlivá studia a zjistíte, jak to vše vidí Petr Vochozka.

Staré nebo nové?

Nepředbíhejme ale a vraťme se ještě na začátek, pěkně k novinkám. Jak je vidět, Sam není jediný plíživý zabiják, který si brousí zuby na naše monitory. Pod číslem 47 se neskrývá jen útočná puška páně Kalašnikova, ale hlavně Hitman, který se vrhá na krvavé peníze. Ale i on se musí sklonit před zákony matky přírody, které vám ukáže Spore, další hra z klávesnice Willa Wrighta (autor Sim-cokoliv).

Kdo tentokrát vyhraje bitvu o hráče? Budou to nové hry, nebo pouze pokračování? Na straně novinek stojí undergroundovitý Juiced, mafiánský Scarface, dětský Madagascar a nebo ukrajinský Boiling point: Road to Hell. Opravdu silná sestava, vypadá to na zajímavý zápas. Teď už ale nastupuje tým pokračování vedený Black and White 2. Po stranách se za řevu fanoušků vrhají vpřed Cossacks 2: Napoleonské války mohutně podporovány lokalizací od Cenegy. Pro hru tak úspěšnou, jako je Call of Duty, už povinnost po pokračování volá a u Sims 2 se zase dočkáme pěkné řádky datadisků, kam brzy spadne i Nightlife.

Náš tip: Jednoznačně nás zaujala simulace života od pouhé buňky Spore

Rychle a originálně

Kde ale neotřelost ve výběru titulů vede, je sekce preview. Teda Fable už konzoláři dávno znají, jenže pro PC bude notně rozšířeno. Trackmania Sunrise je jasné pokračování, ale v rychlostech kolem 400km/h se není čemu divit, že po sobě hry následují tak rychle. Ale u Jade Empire se o žádném pokračování jistě mluvit nedá, protože RPG s asijskými bojovými uměními by člověk těžko hledal. Šok největší ale připravují španělští Pyro Studios. Tito tvůrci Commandos se pustili na RTS a připravují Imperial Glory.

Zato rubriku Zoom naplnily pouze dvě pokračování, u SWAT se dokonce jedná o díl čtvrtý. Tahle taktická simulace si to však jistě zaslouží, protože ukazuje těžký úděl zásahových jednotek. Jednotek zase bude hodně i ve hře druhé, kterou není nic jiného než Empire Earth 2. Strategie se záběrem tak širokým, že by mnohým jiným tvůrcům na několik her vystačil.

Náš tip: Říkal tady někdo RPG od Bioware? Jade Empire se to bude jmenovat? Slint!

Plížíme se radostně

Teď však již tiše, přichází Sam Fisher. Nenápadné plížení, nahlížení skrze zdi a dveře, to je jeho. Rozhodně při práci neudělá takový poprask, jako třeba Freedom Force vs the 3rd Reich. Superhrdinové jsou totiž vždy spojeni se supernepořádkem, který je po jejich akcích. A kdo by si myslel, že v tomto čísle se obejdeme bez Star Wars, tak se může podívat na Republic Commando a je mu jasné, jak je silná Síla.

Milovníci rychlosti se mohou vybrat mezi dvojicí zcela odlišných her. Na jedné straně skoro až sterilní prostředí okruhů GTR, naproti tomu Driv3r a jeho boj se zločinem. Okruhovým GTR však přichází na pomoc ještě Nascar Simracing, kde nějaké složitosti čekat nemůžete, ovál je pořád oválem. Rozdíl mezi velkými a malými vydavateli nemohl být lépe ukázán, než porovnáním dvou strategií tohoto čísla. Act of war s dokonalou grafikou, komplexním managementem a klasickými postupy ostře kontrastuje s hranatostí a originalitou Darwinie.

Náš tip: Zkusete si někdy hru mimo hlavní proud a zjsitíte, že originalita žije v Darwinii 

Jsem už blbý?

Techbox ukazuje, že správný procesor není jen jádrem našich PC, ale i konzolí nové generace. Všude je důležité, jak něco vypadá. To platí jak u case od Foxconn, tak u výsledků  práce grafiky od Leadteku a LCD Benq. A jak to všechno chladit? Arctic Freezer to zvládne v pohodě a navíc skoro bezhlučně. Velký test se tentokrát týká našich zvířecích pomocníků, teda konkrétně myší.

Pak už nám zbývá jen kultura, dopisy a obsahy příloh. Počkat, počkat, ne tak rychle, málem byste přehlédli úvahy na téma vlivu her na inteligenci. Budou hráči blbí? Dokáží vůbec vstát od počítače? A je mimo počítač vůbec ještě nějaký jiný rozumný svět? A co Jan Tleskač?

V další kapitole naleznete obsah.

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,