Score mnohem čtenější než Level

Unie vydavatelů zveřejnila výroční zprávu výzkumu Media Projekt, který se věnuje čtenosti tiskových titulů. Nás pochopitelně zaujaly data u posledních dvou vycházejících herních časopisů u nás – Score a Level. Podle průzkumu je odhad čtenosti na vydání u Score 105 000, Level je ve velkém odstupu na 63 000 čtenářích. Při pohledu na předchozí ročníky výzkumu překvapí poměrně velký rozdíl mezi oběma periodiky, který dříve nebyl taky patrný. Co z toho vyvozovat? Snad jen, že v loňském roce byla značka Score mezi takřka 15 000 respondenty známější a tedy pro inzerenty (pokud se budou řídit touto zprávou) i do určité míry atraktivnější. Podrobnosti o metodice a vyhodnocování průzkumu najdete zde.

Odhad čtenosti na vydání

  2006  2007        2008        2009
 Level    116 000 97 000 108 000 63 000
 Score 103 000 102 000 84 000 105 000

Druhý zajímavý údaj ve zprávě je průměrný prodaný náklad časopisu za červenec až prosinec 2009, ověřovaný ABC ČR. Level je aktuálně na 10 237 prodaných kusech, což je pokles o zhruba 5 532 kusů oproti roku 2008 a o razantních 13 498 kusů méně v porovnání s rokem 2007. Konkurenční Score nikdy neauditovalo, takže jejich výsledky si lze jen domýšlet.

Průměrný prodaný náklad (červenec až prosinec 2009)

 2006200720082009
Level25 94323 73515 76910 237

Vyvození z čísel ze čtenosti by ani náhodou nebylo použitelné – jak je vidět mezi roky 2007 a 2008, pokles prodaného nákladu se nijak neodrazil ve čtenosti. Otázkou zůstává, jak si Level s klesajícími prodeji poradí – v prosinci 09 (kdy došlo k druhému zdražení za poslední půlrok) se dle neověřených odhadů ABC propadl pod hranici 10 000 prodaných kusů (při nákladu 17 500 kusů). Jak sám šéfredaktor, Petr Poláček, nejednou informoval, vše záleží na německém vlastníkovi. A ten se projekty, jak se ukázalo u Next Levelu, nebojí zavírat. Tradiční otázka do diskuze, čtete ještě nějaký herní časopis?

Diskuze (33) Další článek: BF: Bad Company 2 v recenzi získalo 9,5/10

Témata článku: , , , , ,