Se 7th arc o Great Exodus 3 a tak vůbec...

To jsem si tak brouzdal Internetem, když najednou narazím na docela pěkně vypadající hříčku jménem Cubics3D. Inu stáhnu si ji a docela se mi zalíbí. Podívám se tedy, kdo že to za ní vlastně stojí. Aha. Nějací 7th arc. Ty neznám, podívám se na jejich stránky. A hele, copak je to tady vespod? Vesmírná strategie? Hmm, tak na to se pěkně podíváme!
To jsem si tak brouzdal Internetem, když najednou narazím na docela pěkně vypadající hříčku jménem Cubics3D. Inu stáhnu si ji a docela se mi zalíbí. Podívám se tedy, kdo že to za ní vlastně stojí. Aha. Nějací 7th arc. Ty neznám, podívám se na jejich stránky. A hele, copak je to tady vespod? Vesmírná strategie? Hmm, tak na to se pěkně podíváme!

Ta vesmírná strategie je ve 3D! A nejen to, ona dokonce vypadá více než dobře. Jen těch informací o ní tam jest dosti poskrovnu. Nuže, řekl jsem si, proč se jich na ten jejich výtvor nezeptat. A tak jsem kontaktoval Bostjana Augustina, toho času CEO společnosti, nyní již však ředitele herní divize, a zeptal se ho na tuhle hru jménem Great Exodus 3. A samozřejmě taky na jeho společnost, která se nezabývá pouze hrami, ale i designem a grafikou, vůbec multimédii (a o které Bostjan povídal mnohem raději než o samotné hře:).

Nejdřív nám prosím povězte nějaké základní informace o vaší společnosti, kdy a kde byla založena, kdo stál u jejího zrodu, atd.

7th arc je Slovinská společnost, byla založena 6. ledna 1999. Její zakladatelé spolu však pracovali již od září 1998. Původně nás bylo sedm - toť odkud pochází ono biblické číslo v našem názvu. Hned od začátku jsme věděli, co je obvyklým osudem mnoha herních grup, totiž že mají sklon se rozpadnout ještě předtím, než začnou doopravdy pracovat. Většina z nás však byla oddaná a pevně rozhodnutá se nevzdat a odhodlaná takříkajíc "jít až do konce". Rozhodli jsme se založit společnost, i když jsme se dost obávali nezodpovědnosti. Jak se časem ukázalo, zodpovědnost je naprostá nutnost u každé vývojářské společnosti. Ještě než byly finálně podepsány všechny firemní smlouvy, měli jsme nějaké neshody s jedním ze zakládajících členů, který nakonec od projektu ustoupil. Sedmička zůstala jako jakési memento, neviditelná nit svazující nás všechny dohromady.

7th Arc 7th Arc

Lidé pracující v naší společnosti byli v té době relativně mladí, ovšem přesto již měli velice bohaté zkušenosti. Všichni z nás se chystají na univerzitu, tři už ji dokonce vystudovali, zbytek je doufám bude brzy následovat. Dva vystudovali obor Architektura a Design, jeden Počítačové vědy se zaměřením na programování. Ostatní studují taktéž buď počítače nebo matematiku. Někteří z nás již pracovali pro světové společnosti jako Hewlett-Packard a dokonce Microsoft, zatímco naši umělecky orientovaní zaměstnanci mají všichni výborná doporučení z mnoha uměleckých soutěží. Máme znalosti řízení projektů a hlavně taktéž silnou vůli.

Great Exodus 3 bude váš první plně profesionální herní projekt? Jaké hry jste již vytvořili?

GE3 jsme začali vytvářet jako nás první projekt. Nejprve to byla bezejmenná multiplayerová vesmírná strategie vyvedená 3D grafikou, koncept na kterém jsme pracovali mnoho měsíců předtím, než byla napsána první řádka kódu a než byl vyroben první nákres. Najali jsme si kancelář, nastrkali do ní naše počítače a začali pracovat. Všichni jsme tím byli velice nadšení. Sprcha přišla s loňskou výstavou E3 v Los Angeles, kde jsme zjistili, že to zřejmě nebude tak lehké, jak jsme původně mysleli. Země původu naší společnosti a fakt, že jsme ještě neměli žádné hotové hry, to vše se ukázalo být velkým problémem v odvětví, ve kterém pouze malé procento her se opravdu prodává a generuje zisk obrovským vydavatelským společnostem. Náš projekt potřeboval finance, jelikož zbývaly ještě tak rok a půl, dva roky práce, než bude hra dokončena. To byl náš největší problém. Ale nevzdávali jsme se a udržovali kontakt s vydavateli. Na zářijovém ECTS v Londýně jsme přišli s našimi prvními technologickými ukázkami - úvodní filmeček, interaktivní tutoriál, což je a vždy bude jednoznačně identifikovatelná vlastnost všech našich her. Samozřejmě že jsme museli přijít i s nějakými vylepšeními oproti původní verzi.

7th Arc 7th Arc

Odezva byla ohromující. Herním vydavatelům se celý koncept velice zalíbil, stejně tak jako artworky a svižnost hry. Měli jsme vše, co jsme potřebovali. Bohužel však to bylo trochu špatně načasované, pořád ještě jsme nebyli v tom bodě, kde by nám vydavatelé mohli důvěřovat.

Na jakých jiných projektech právě pracujete či jste již pracovali?

Uvědomili jsme si, že plně profesionální titul není zrovna dobrý k odstartování společnosti. Podle toho jsme se tedy zařídili. Sice již tou dobou byli pryč tři z původních sedmi zakladatelů, přesto zbylo stále ještě mnoho lidí, kteří chtěli naplno pracovat. Rozhodli jsme se změnit taktiku. Společnost se rozdělila do čtyř divizí - marketing, který provádí analýzy trhu a udržuje kontakt s "vnějším světem", herní oddělení, ke kterému není potřeba komentář, počítačové oddělení, které se stará o programování a multimediální oddělení, které se stará o design a webová řešení.

7th Arc 7th Arc

V herním oddělení vznikla také myšlenka naší první hotové hry - Cubics3D. Jsou to takové puzzle s elementárními prvky arkády. Vaším úkolem je najít správnou kombinaci hracích prvků a kostek, aby pak kostka mohla úspěšně dorazit do cílového políčka. Jakkoliv to může vypadat jednoduše, je zde několik zajímavých specialit, které můžete využít. Například lze na "hrací desku" položit více najednou se pohybujících kostek či lze dokonce vkládat jakési TNT bombo-kostky - a pak už je jen nechat dělat svou práci. Kdy jste naposledy viděli nějakou puzzle hru s 3D explozemi? V Cubics3D máte nekonečné množství herních možností. (pozn. autora - recenzi na Cubics3D naleznete na Doupěti doufejme v nejbližší době)

K tomu, co připravujeme - právě teď vyvíjíme jistou 1st person multiplayerovou hru. V této chvíli vám bohužel nemohu poskytnout více detailů. Mohu vám jen prozradit, že použijeme některé části kódu z Cubics3D a GE3, stejně však budeme muset mnoho nových řádků kódu také připsat.

Mohl byste nám tedy prozradit alespoň nějaké detaily o Great Exodus 3?

GE3 je vesmírná strategie, konceptem i provedením podobná hrám Imperium Galactica I či II, přesto však docela unikátní. Velice rozlehlé universum bude obsahovat množství planet, ale i jiných objektů, jako jsou hvězdy, mlhoviny, asteroidy, které taktéž bude možné jistým způsobem využívat ve svůj prospěch (získávání energie, surovin, apod.).

Kolik hratelných druhů či ras zde v GE3 nalezneme?

Plánujeme zahrnout čtyři rasy, včetně lidí, za které budou moci hráči zkusit své štěstí proti nekonečnosti vesmíru.

Kde se bude hra odehrávat? Ve vesmíru či na povrchu planet (či na/v obou)?

V obou, a ještě k tomu bude přidána planetární orbit. Takže vaše rozlehlé armády nebudou mít o různorodá bojiště zdaleka nouzi.

A co jednotky?

Jednotky budou plně přizpůsobitelné hráčovým potřebám. Velkou roli bude hrát výzkum nových součástí jednotek.

Jaké typy multiplayerové hry bude GE3 obsahovat?

Bude se moci hrát jak v týmech, tak i samostatně, každý proti každému. Důležitá bude samozřejmě diplomacie, která by měla hráčům nabídnout maximální možnosti.

Samozřejmě máme ještě mnoho dalších nápadů, jelikož je ale hra stále ve vývoji, nemělo by cenu o nich zde diskutovat - vše může být jinak.

Rád bych ještě dodal jednu věc. Již se na to ptalo dost lidí - ano, GE3 je ohromný, slibný projekt, s mnoha unikátními vlastnostmi - ale bude to vůbec hratelné? Odpověď je ano. To je na GE3 právě to udivující - jeho jednoduchost, se kterou můžete řídit celou ohromnou galaxii s nespočtem armád. Dlouho a těžce jsme nad hratelností přemýšleli. Teď nepochybujeme, že na trhu není žádná jiná hra podobná GE3 a jsme si jistí, že právě GE3 bude první, která prorazí cestu svými inovativními nápady.

Kdy by měla hra vyjít?

To vám teď přesně nemohu říct. (pozn. autora - mimo "záznam" mi Bostjan prozradil, že by byl nejradši, kdyby hra vyšla co nejdřív, jelikož strategie jsou jeho nejoblíbenější)

Díky za rozhovor a hodně štěstí.

Díky za projevený zájem. Přeji vašemu magazínu nespočet dobrých her a spokojených čtenářů.


Takže doufejme, že Great Exodus 3 opravdu vyjde co nejdříve, protože vypadá vskutku velice dobře.
Váš názor Další článek: Lemmings – zachraňte lumíky, proboha zachraňte je!

Témata článku: , , , , ,