Secret Agent Clank - bez Ratcheta poloviční

Tvůrcům kultovní akční skákačky se na PSP zalíbilo a věnovali tak prostor neprávem odstrčovanému Clankovi. Jak mu to jde bez parťáka?

Pokud se dá stará dobrá PlayStation 2 považovat za platformu, na které je milovníkům plošinovek hej, je to bezesporu díky Ratchetovi s Clankem, kteří už pěknou řádku lez čistí vesmír od havěti všemi oleji mazané. Zatímco Crash Bandicoot angažoval svůj komerční rezavý čumák všude možně, jen ne v pořádné hopsanici, a nezdravě fialový Spyro koketoval s Frodo Pytlíkem, Ratchet s Clankem odváděli černou práci za ně.

Celá hra se tváří jako jedna veliká a směšná parodie na Jamese Bonda


V minulém roce se sehraná dvojka dostala i na naše milovaná PSPčka v dobrodružství nazvaném Size Matters, jehož předělávka se nedávno objevila i na PS2. Kvalitní hopsačkovou zábavu nyní na cestách doplní i samotné dobrodružství Clanka, jemuž tvůrci konečně věnovali takový prostor, jaký si zaslouží.

Krkolomný robot ohebným ninjou

Clank byl vždy více méně takovým dálkovým ovládáním Ratcheta. Pokaždé byl vyslán nějakou malou škvírkou ve zdi na misi, kam se zvíře s velkýma ušima nemohlo procpat, a za doprovodu všemožných logických úkolů a hříček otevřel dveře pro průchod. Neohebný robot, spíše připomínající R2D2 než chrabrého bojovníka skákajícího od kořisti ke kořisti, však prošel značnou renesancí. Jeho klouby jsou nyní ohebné jako tělo čínské gymnastky, trochu nám povyrostl, jeho program nyní obsahuje spousty bojových praktik a v neposlední řadě byl také obdařen rádoby šarmem a elegancí.

clank05.jpg clank06.jpg

Veškeré Clankovy proměny mají za důsledek pouze to, že se tělo Ratcheta vtělilo do těla plechového. Kromě vizáže hlavní postavičky totiž vůbec nepostřehnete, že hrajete jinou hru. Ba právě naopak, herní styl je naprosto neměnný, ovšem až na pár vylepšení.

clank01.jpg clank02.jpg

Jedním z nich má být možnost hrát ve stealth stylu a navozovat tak dojem, že je možné hru dokončit mnoha způsoby. Celá hra se totiž tváří jako jedna veliká a směšná parodie na Jamese Bonda. Ve výsledku je tedy například možné plížit se ve stínech, tvářit se jako květináč či jako cokoli jiného a překvapit své protivníky ze zálohy. V případě, že se vám podaří projít danou místnost nespozorován, dostanete bonusové stealth body, díky kterým je pak možné vylepšovat některé vlastnosti hrdiny

clank09.jpg clank10.jpg

Při napadení nepřátel ze zálohy dojde na dnes poměrně hodně oblíbenou formu souboje známou například z God of War, kdy je nutné v určitém sledu mačkat akční klávesy objevující se na obrazovce. Po čase však zjistíte, že plížení se je poměrně nudné a stereotypní a raději se vrhnete do krkolomné mlátičkové a střílecí akce. Výjimku však tvoří některé části hry, kdy musíte zdolat určitou překážku inkognito, jinak nastane game over. Nebojte se, není to tak časté a obtížnost takovýchto misí navíc není nijak frustrující.

clank20.jpg

Koncept hry jinak zůstává veskrze neměnný. Jednoduše chodíte s postavičkou, rubete do všeho, co stojí nebo chodí, sbíráte vypadené šrouby a matičky, jež následně proměňujete v telefonních budkách za materiální hodnoty v podobě zbraní, nábojů a dalších upgradů. Tvůrci však díky svým zkušenostem nedovolí, abychom se ztratili v návalu stereotypu, a přesně v pravý moment přijdou s něčím, co změní naše snažení. Konkrétně jsou to například zajímavé minihry, díky kterým byl Ratchet a Clank vždy odlišný od ostatních.

clank07.jpg clank08.jpg

Zřejmě nejpůsobivější a nejzábavnější minihrou je rytmická akce ve stylu Guitar Hero. Clank musí zdolat sérii přicházejících akčních kláves, díky čemuž se dostane dál přes překážky. V daném sledu vždy následuje několik sérií, přičemž náš plechový hrdina disponuje několika životy, které nesmí promrhat. Obtížnost těchto miniher nepatří do země casual a rozhodně u nich ztrávíte vždy nějaký ten čas. Už jen třeba proto, že zde neexistují záchytné body a vždy, když něco zkazíte, musíte začít pěkně odznova. Naštěstí pro nás je však mačkání kláves stejně zábavné, jako u podobných typů her.

S kolegy a kvéry za zády

Oživujícím prvkem celé hry je i občasné ovládání jiných postav, než je Clank. Ke slovu se mimo jiné dostane i samotný Ratchet, jehož hlavním údělem bude mnohdy frustrující hraní v nezapomenutelných arénách s víky a tunou nepřátel. V tomto případě však žádnou inovaci nečekejte a pokud jste hráli předchozí díly, určitě budete vědět, do čeho jdete.

clank11.jpg clank12.jpg

Nejinak je tomu i v případě zbraní. Ty vždy patřily mezi to hlavní, co fanoušci měli na sérii rádi. Veliká škála všemožných bouchaček a udělátek je přítomná i zde a najdou se i některé zajímavé nové kousky. Postup získávání zbraní je opět stejný, stačí dojít do konce některého levelu a nový nástroj zkázy přibude do vašeho inventoráře. Mezi zbraněmi je pak možné přepínat vyvoláním zbraňového menu a výběrem pomocí směrových kláves.

clank17.jpg

Graficky působí Clank tak nějak všelijak. Některé pasáže lze považovat za opravdu graficky výborně vyvedené (zejména některé hýřící vícero barvami), některé však nevypadají zrovna nejlépa. Platí to zejména o první části hry, kde je možné spatřit pouze samé šedé a ošklivé textury a nic víc kolem. Co všal hra občas ztrácí na grafice, dohání na hudebním zpracování, které ideálně dokresluje pseudo-bondovskou atmosféru. Hratelnosti a dobrému dojmu ze hraní navíc dopomáhá výborný framerate, šikovné ovládání a tradičně nijak nefrustrující kamera.

Tajný agent Clank se určitě jako celek povedl. Za své peníze opět dostanete poctivou akční zábavu na jakou jsme u série zvyklí, ovšem více méně bez výraznějších inovací. Škoda jen, že místy ubylo opravdu prvotřídíního humoru a hra spadává do otravného klišé parodování něčeho známého. To už bylo k vidění mockrát. Suma sumárum, dobré, ale pořád stejné. Fanoušci série zajásají, nováčci budou nadšeni a odpůrci svůj postoj nezmění.

Dostupné pro: PSP, iPhone
Žánr: Arkády | Plošinovka s prvky parodie
Výrobce: High Impact Games | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 17. července 2008
  • Ratchet a Clank jak je známe
  • hudební doprovod
  • náboj a svižná hratelnost
  • mezihry a nulový stereotyp
  • nic nového pod sluncem
  • místy divná grafika
  • nevyužitý potenciál
Související články
  1. Insomniac Games chtějí druhé studio

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě nikdy nevypadalo lépe

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě…

Grand Theft Auto 5 dostává grafické modifikace takřka každý měsíc. Nyní máte před sebou špičku současné tvorby - Project NVRX.

4.  11.  2017 | | 10 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 9 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Wolfenstein II: The New Colossus - natrhněte náckům sandál (recenze)

Wolfenstein II: The New Colossus - nat…

BJ je zpět. Brutálnější, naštvanější...a na vozíku. To vás ale nezachrání pane Adolfe!

3.  11.  2017 | | 3 N/A
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A