Section 8: Prejudice – drtivý dopad (recenze)

Přežít volný pád z několika kilometrů je pro nás nemožné. Pro vojáky z Osmé sekce to je rutina. Tvrdý dopad představuje pouze začátek jejich boje.
Seznam kapitol
  1. Voják z čistého nebe
  2. Za málo peněz hodně multiplayeru
  3. Galerie

První díl Section 8 z roku 2009 překvapil především dobře hratelným multiplayerem. Ten navíc nebyl jen dalším klonem žánru multiplayerových stříleček, ale nabídl chytlavý způsob respawnu ze vzduchu na libovolné místo na mapě (podobně jako Medal of Honor: Airborne), stavění obranných systémů v reálném čase a dynamické mise. Hra přesto nedokázala zaujmout širší publikum a v průměru se sedmičkovými verdikty tak trochu zapadla. Hlavní vinu na tom měla velmi krátká a dost nudná singleplayerová kampaň a zároveň distribuce formou krabicové verze za plnou cenu.

Section8-Prejudice-art-01.jpg

Sci-fi jak se patří

Tvůrci z texaského TimeGate Studios však na “osmou sekci” nezanevřeli a vytvořili pokračování, které je ve všech ohledech lepší. Singleplayerová kampaň už konečně působí dospělejším dojmem. Osmičku misí (jak symbolické) sice projdete za pouhé čtyři hodiny, přesto oproti prvnímu dílu nabízí o něco poutavější zážitek.

Section8-Prejudice_01.jpg Section8-Prejudice_010.jpg

Během kampaně si osaháte herní mechanismy a nahlédnete pod pokličku pozadí konfliktu mezi vládní 8th Armored Infantry a rebely z frakce Arm of Orion. Pokud jste první díl nehráli, nemusíte zoufat, protože pro pochopení příběhu to není podstatné. V úvodu hry se v krátkém filmečku dozvíte vše důležité. Navíc většinu času beztak strávíte v multiplayeru, o kterém je hra především.

Ve srovnání s tímto oblekem vypadá Master Chief ze série Halo vedle vojáků Section 8 jako vysloužilý městský policista

Možná si nyní říkáte, zase jen sázka na multiplayer, ale pozor! Tohle je našlapaný sci-fi multiplayer s jetpacky, automaticky zaměřujícími puškami, tanky, kulometnými věžemi a dalšími serepetičkami, které jinde nenajdete. Fanoušci Tribes už jistě zpozorněli. Když už jsem zmínil jetpacky, nesmím zapomenout také na další vychytávku obrněného obleku, který každý voják nosí.

VIDEO: 4436 'Section 8 Prejudice - Launch trailer'

Díky nanotechnologiím je tento oblek aktivně poháněnou jednotkou, která kromě obranných vlastností dokáže po krátkém sprintu přejít do tzv. overdrive, což je v praxi brutální zrychlení umožňující uniknout v případě ohrožení. Zároveň se overdrive využívá k rychlému přesunu po rozlehlých mapách. Ve srovnání s tímto oblekem vypadá Master Chief ze série Halo vedle vojáků Section 8 jako vysloužilý městský policista.

Rychleji, výše, silněji

Zrychlení overdrive budete využívat opravdu často. Stejně tak, jako v případě prvního dílu, jsou zde mapy impozantní. Ať už se jedná o lávou zalité sopečné svahy, sněhem a ledem pokryté pláně či členitý terén plný skalisek a obřích balvanů, vždy budete mít pocit velkoleposti.

TIP: Nesnažte se plnit všechny úkoly za každou cenu.

Namísto klasického respawnu jste na mapu doslova vystřeleni z kosmické lodě z výšky několika kilometrů. Navíc si můžete vybrat přesné místo dopadu. Během letu, který trvá pár vteřin, lze v určitém okamžiku zapnout brzdový systém.

Section8-Prejudice_011.jpg Section8-Prejudice_012.jpg

Po jeho aktivaci získáte svoji maličkost pod kontrolu a doplachtíte na místo, kam je potřeba. Když brzdu neaktivujete, dopadnete nejrychlejším možným způsobem a chvíli trvá, než se vzpamatujete. Tak či onak tento způsob respawnu je i po tisícáte velmi zábavný. A to také díky tomu, že přistáním na hlavě nepřítele ho rovnou rozdrtíte. S trochou cviku to není problém.

Nabídku přednastavených postav a jejich vybavení lze libovolně upravovat s tím, jak odemykáte nové vybavení

Nabídku přednastavených postav a jejich vybavení lze libovolně upravovat s tím, jak odemykáte nové vybavení. Kromě primární a sekundární zbraně máte k dispozici další doplňky jako granáty, detonační balíčky, nože, sensory, opravovací nástroj či mortary. Výběr je opravdu bohatý. Dále je možné upravit vlastnosti obleku investováním deseti bodů, které jsou nadále rozšiřitelné odemykáním vyšších hodností.

Section8-Prejudice_013.jpg Section8-Prejudice_014.jpg

Můžete si tedy vybrat, zdali ze svého vojáka uděláte těžko zničitelný stroj na zabíjení posílením účinnosti zbraní a štítů, nebo raději investujete do rychlosti, stealth štítů či aktivního stabilizátoru pro lepší manévrovatelnost s jetpackem. Takto si můžete nakonfigurovat až šest postav a během hry mezi nimi libovolně přepínat. Dokonce i po respawnu je přímo na mapě možné kdykoliv postavu vyměnit u obnovovací stanice.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | sci-fi FPS s orientací na multiplayer
Výrobce: TimeGate Studios | Webové stránky hry
Začátek prodeje: Q1 2011
  • Jetpacky!
  • Zábavný multiplayer
  • Dynamické mise
  • Krásný design map
  • Strategické prvky
  • Spousta odemykatelného vybavení
  • Skvělý poměr cena/výkon
  • Stereotypní a krátký singleplayer
  • Pouze 4 MP mapy
  • Games for Windows Live
Související články
  1. Chystá se pokračování Section 8
  2. Brink spojí síly s Doomem i Falloutem
  3. Video: Kdo bojuje v Section 8
  4. Blog: Dojmy: Section 8 - naboostovaný multiplayer
Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A