PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Section 8: Prejudice – drtivý dopad (recenze)

Přežít volný pád z několika kilometrů je pro nás nemožné. Pro vojáky z Osmé sekce to je rutina. Tvrdý dopad představuje pouze začátek jejich boje.

Hlavním tahákem multiplayerového módu Conquest pro 32 hráčů jsou dynamické mise. Obě strany se primárně snaží o zabrání základen na mapě, za jejichž držení získávají body. Kdo první získá 1000 bodů, vyhrává. Pro větší zajímavost spouští každá ze stran náhodně vedlejší mise, za jejichž splnění získává tým body navíc.

Tyto mise se aktivují na základě počtu zabití, celkového fungování týmu a získaných bodů. Jejich náplní je obrana nově přistaveného stanoviště, eskortování VIP osoby z jedné strany mapy na druhou, posbírání důležitých dokumentů, eliminace vybraných nepřátel, obrana konvoje a tak dále. Díky tomu se nenudíte ani minutu. Navíc tyto mise jsou důležitým doplňkem pro vybalancování hratelnosti. Nestává se tedy, že soupeř, který obsadí všechna stanoviště, má jasně vyhráno. Musí také plnit vedlejší úkoly, čímž se vystavuje nebezpečí ztráty základny. Hratelnost se tak přelévá z jedné strany na druhou.

Pro větší zajímavost spouští každá ze stran náhodně vedlejší mise, za jejichž splnění získává tým body navíc

Originálním prvkem je stavění obranných mechanismů či nakupování strojů přímo ve hře. Za peníze získané zabíjením a plněním úkolů může každý voják nakoupit obranné věže, satelity, tanky, vozidla, doplňovací stanice či třeba mechy. Tento prvek vnáší do hry pořádný kus strategie. Každý hráč má tak v rukách mnohem víc, než jen pušku a pár granátů. Dobře umístěná raketová věž či protivzdušné kanóny dokáží zvrátit průběh bitvy.

Právě děla střílející do vzduchu jsou ve spojení se satelitem smrtící kombinací zabraňující nepřátelům respawn ve vaší základně. Její získání vůbec není jednoduché. Nejenom, že je dobře bráněna automatickými obrannými systémy, ale také vyžaduje hacknutí hlavní konzole. Až poté nastává proces převzetí základny trvající několik nekonečných vteřin. Po tuto dobu je potřeba odolat náporu obránců, což je velmi náročné. Každé zabrání základny je proto malým vítězstvím.

A čí v ment? Určitě

Kromě módu Conquest je ve hře ještě Swarm a nově také Assault, který hráči odemkli nasbíráním 10 milionů zabití během několika dní od vydání hry. Swarm mohou hrát jen čtyři hráči. Jedná se o bránění základny proti vlnám botů.

TIP: Obranné věže stavte tak, aby byly ukryté před zraky nepřátel

V módu Assault jde o co nejrychlejší zabrání základen v rámci časového limitu. Jedna strana výhradně brání a druhá útočí. Ve druhém kole si strany úlohy vymění a ve výsledku se porovnává čas a počet získaných základen.

Tyto módy sice postrádají dynamiku Conquestu, nicméně zábavné jsou zrovnatak. Pro náruživé sběratele je ve hře 46 odemykatelných doplňků a variant zbraní. Od napalmových granátů a raket, přes lepší brnění, různé typy munice a módy střelby či vylepšení vlastností obleků. Dále můžete získat 32 odznaků za vaše působení na bojišti a také 32 tzv. feats, které mají podobný význam. Postavu lze levelovat až na 85. úroveň a hraní vám zpříjemní padesát achievementů.

Dobře umístěná raketová věž či protivzdušné kanóny dokáží zvrátit průběh bitvy

To nejlepší na závěr. Section 8: Prejudice stojí na Steamu 13 Euro, za 15 amerických dolarů ji koupíte na XBLA a během tohoto roku se objeví také na PSN. Za tyto peníze se jedná o skvělý poměr cena/výkon a musím říct, že čistě stahovatelný formát této hře sedí. Právě díky tomu je cena takto příznivá. Malou skvrnou tak zůstává stejně jako v případě prvního dílu slabší singleplayer, pouze čtyři multiplayerové mapy a nutnost vlastnit účet u služby Games for Windows Live.

S touto službou sice už nejsou takové problémy jako dříve, ale bohužel nedávný update mi smazal uložené checkpointy a část některých achievementů, což je mrzuté a kazí to jinak velmi dobrý dojem ze hry. Tak či onak se v mých očích jedná jednoznačně o jasnou koupi a to i v případě, že sci-fi akce zrovna nemusíte. S jetpacky a dynamickými misemi hra totiž dostává zcela nový rozměr, který u konkurenčních stříleček orientujících se spíše na realistické zpracování nenajdete.

Žánr: Akce | sci-fi FPS s orientací na multiplayer
Výrobce: TimeGate Studios | Webové stránky hry
Začátek prodeje: Q1 2011