Sekiro: E3 dojmy od samuraje s protézou

Tajemný projekt, který se nám na The Game Awards představil pod označením Shadows Die Twice byl konečně představen jakožto nová značka od studia FromSoftware jménem Sekiro. Hráči od ní mají nemalá očekávání, zejména proto, že za ní stojí tvůrci série Dark Souls a Bloodborne.

Ještě před tím, než na samotné odhalení došlo, se mělo za to, že se dočkáme představení pokračování PS exkluzivity Bloodborne. Druhá polovina spekulací zase směřovala k návratu série Tenchu. Sice to ve výsledku není ani jedno z toho, ale Tenchu nebude mít od Sekiro zase tak daleko. Sekiro totiž nemá být Souls-like hra klasického střihu. Vývojáři chtějí do jejich repertoáru zase přinést nějaký ten svěží vítr.  

Základních odlišností je hned několik. V první řadě v Sekiro nenajdete duše ani žádnou jejich alternativu. Po smrti se jako v každé hře vrátíte na poslední checkpoint a máte šanci se do akce pustit znovu. Když mluvíme o akci, i ta se bude dost lišit od Souls her. Vývojáři prý chtějí trochu zabrousit do vod stealth hraní. Samozřejmě ale dojde i na přímé konfrontace s nepřáteli, které opět budou pořádně hardcore a mají být mnohem více zaměřené na taktiku. FromSoftware v tomhle ohledu nezapomněl poznamenat, že půjde o zatím nejtěžší hru, kterou kdy vytvořili.  

Sekiro_03-Embargo-6.11@-3PM-PT.jpg

Trochu nás zarazilo, když se v traileru objevilo logo vydavatelství Activision. I k tomu už padlo několik prohlášení od Mijazakiho. Prý jejich koncept předváděli celé řadě vydavatelů a Activision jim přišel jako ta nejlepší možnost. Zároveň v tom možná hrál roli i fakt, že už dříve společně spolupracovali právě při vydávání Tenchu. Mijazaki naštěstí potvrdil, že do vývoje jako takového Activision nezasahuje a FromSoftware má naprosto volné ruce.  

Se Sekiro máme zatím snad jeden jediný problém. Kdyby se představilo před pár lety, nejspíš bychom tuto hru uvítali, ale dnes už tomu tak není. Řeč je o zasazení. Sekiro se totiž bude odehrávat v 16. století v Japonsku, nebo alespoň v krajině inspirované tehdejší kulturou. Důsledkem toho se velmi podobá hře Nioh od Teamu Ninja, který na E3 oznámil už i druhý díl. Mimo to se také často přirovnává ke Ghost of Tsushima. V základu to budou velmi odlišné hry, ale kvůli podobnému zasazení mohou některým hráčům splynout dohromady.  

Sekiro_02-Embargo-6.11@-3PM-PT.jpgSekiro_05-Embargo-6.11@-3PM-PT.jpgSekiro_04-Embargo-6.11@-3PM-PT.jpg

Když už jsme u prostředí, pojďme si říct něco o tom, jak Sekiro vlastně vypadá. Graficky na tom není úplně špatně, ale třeba na výše zmiňovaného Ghost of Tsushima nemá. Vývojáři stále používají ten stejný, i když značně upravený engine a na výsledném produktu je to hodně znát. Už z traileru si můžete všimnout podobností nejen v texturách, ale hlavně v animacích.  

Hlavním hrdinou je samuraj, který se řídí tradičními zásadami bušidó. Osud mu ale nepřál a během boje nejen že utrpěl porážku, ale ještě k tomu přišel o ruku. Jen tak se ale vzdát nemůže. Zlověstná frakce, která si říká Rival, unesla mladého lorda. Jeho úkol je tedy jasný. Zachránit lorda a nakopat zadek všem nepřátelům.  

Sekiro_08-PR-Embargo-6.11@-3PM.jpg

Po tom, co přišel o ruku se docela rychle zotavil a nahradil jí multifunkční protézou jménem Ningishu. Díky ní bude boj s nepřáteli o něco jednodušší. V traileru jsme viděli hned několik jeho forem. Krom štítu a pochodně nás zaujal především vystřelovací hák. Ten mu pomůže nejen při překonávání překážek, ale také v boji. Na rozdíl od takové série Dark Souls tady bude hrát vertikalita mnohem větší roli.  

Na výstavě byla předváděna i ukázka přímo ze hry, ale ta se k nám zatím nedostala. Z ní by nám už mohlo být o něco jasnější, jestli Sekiro bude opravdu takové, jak o něm Mijazaki mluví. Ze zveřejněných záběrů to totiž zatím vypadá velmi podobně jako Dark Souls. Možná že už na Gamescomu za pár měsíců se dostaneme k dalším informacím.  

Sekiro_09-PR-Embargo-6.11@-3PM.jpgSekiro_07-PR-Embargo-6.11@-3PM.jpg

Sekiro s novými mechanikami zatím vypadá dobře, ale stále nám to přijde, jako bychom dostali "jen" další Dark Souls. Pro někoho to mohou být skvělé zprávy, ale někdy je třeba učinit větší změny. Vydání by mělo přijít někdy během příštího roku a i když se dříve spekulovalo, že tentokrát si pro sebe exkluzivitu uzme Microsoft se svou konzolí Xbox, Sekiro: Shadows Die Twice vyjde na PC, Xbox One i Playstation 4. 

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

17.  7.  2018 | | 8 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A