Shadow Man: Second Coming – chystejte si voodoo panenku

Dobrodružství černého zabijáka démonů se dočkalo druhého dílu. Zatím toho není moc nového, ale prohlédněte si screenshoty. Předpovídají, že po zklamání, které se konalo s prvním dílem pro PSOne nás PS2 nijak nepřekvapí a přinese hratelnější pokračování na vyšší technické úrovni. Tu panenku si začněte shánět, možná bude potřeba.
Shadow Man: Second Coming – chystejte si voodoo panenku
Majitelé Dreamcastu nebo PC měli možnost zahrát si jednu z nejatmosferičtějších her, čerpajících z pramenů africké voodoo. Bohužel pokud patříte mezi ty naivnější jako já, kteří doufali v podobný zážitek na PSOne, tak jistě víte že konverze nedopadla ani trochu šťastně. Na rozdíl od mýtických příšer, démonů s plamenným pohledem, prohnilých močálů a podsvětí jsem se dočkal jen trhané karikatury a směšně animovaných nepřátel. Textury byly vysloveně otřesné, rozpadaly se téměř při každém přiblížení; první Tomb Raider by je hravě trumfnul. To byla verze pro Playstation, nicméně opak byl Dreamcast. Engine Shadow Mana je blízce spřízněný právě s Tomb Raidery nebo Duke Nukem: Time To Kill. Z perspektivy třetí osoby jsem sledoval černého hrdinu s ocelově zářícím pohledem a podivným znakem na hrudi. Pobíhal jsem po rozlehlých lokacích, které jakoby šířily voodo magii po místnosti, ve které jsem se krčil a snažil se být co nejmenší. Naneštěstí právě díky nesmírné velikosti úrovní Shadow Mana, jste občas bloudili po spletitých labyrintech a napětí se ztrácelo v postupně narůstajícím vzteku z nudného bloumání. Ale poutavý a napínavý příběh s dostatečně hutnou přítomností zla mě přesvědčil, že to za tu námahu stojí.

Shadow ManShadow Man

Shadow ManShadow Man

Po pronásledování spolku vrahů nesoucího hrdé jméno Legion se Mike LeRoi utká s druhou "skupinkou", pro změnu démonů, která si říká Grigori. Prastaré pekelné zrůdy žijí paralelně s lidmi již celá staletí a čekají na ten správný okamžik k oživení svého pána Asmodea. Kniha Odhalení tímto krokem předpovídá konec světa tak, jak jej známe. Setkáme se opět se starými přáteli: Mike, půvabná Netie (nenechte se zmást; není tak mladá, jak vypadá) a Jaunty: had s hlavou lidské kostry a slušivým černým cylindrem. Do party se připojuje nový člen: Thomas Deacon lovec démonů, který trpí nepříjemným handicapem vzhledem k jeho povolání; je totiž invalida. Thomas je samozřejmě svou minulostí propojen s hordou Grigori; že by pomsta?

Na ovládání a stylu hry je také co vylepšovat. První Shadow Man, pokud jde o souboje, působil občas nemotorně a akce byla trochu pasivní. Zpravidla jsem stál, zamířil obludu a zneškodnil. Nebo jsem: utekl za roh, počkal a dorazil obludu. Protože pokud jsem se snažil nějak uskakovat, většinou jsem měl problémy se zaměřováním. Kdyby druhý díl přinesl dynamičtější akci, určitě bych se nezlobil. Na škodu by nebylo ani zlepšení systému orientace, abych už nemusel bloudit a vzpomínat co jsem vlastně řešil, než jsem objevil vstup do další lokace, kde se nacházel průchod do dalších tří, atd. Ale to jsou jen přání, protože nových informací se zatím od Acclaimu nedostává.

Shadow ManShadow Man

Shadow ManShadow Man

Grafika doznala omlazující kůry a zejména hlavní postava Mika vypadá hrozivě. Všimněte si na obrázcích okolo, jak je tělo po anatomické stránce propracované. Rob Nash (výtvarník) v rozhovoru pro DRUK řekl, že každý sval na jeho těle (v pasážích podsvětí) se pohybuje, dokonce jsou vidět některé z vnitřností. A z jeho umrlčích kostí vytýká jakási tekutina, snad krev nebo co. Až si říkám, na které vlastně budu stát straně. Autoři ujišťují, že pokud jste se při prvním díle cítili, že nehrajete za zrovna zákoně dobrou postavu, tak v Second Comming hrajete přímo za antikrista. Všimněte si magického plamene uvnitř hrudníku; velice působivé, mění se s Shadow Manovou narůstající mocí. Engine působí barevněji a dobově vysoká úroveň detailů prvního dílu je o poznání vyšší. Vývojáři slibují (možná bohužel) ještě rozlehlejší. Více úrovní ve světě živých, střídání dne a noci a s tím související změny ve vzhledu už tak dost odpudivé postavy. K tomu slouží Acclaimem vyvinutá VISTA technologie, která vylepší i animaci postav a příšer; Mike má zhruba 270 animačních fází. No, uvidíme. Nezbývá než vyčkávat, Second Coming je teprve v ranném stádiu vývoje.

Shadow ManShadow Man

Shadow ManShadow Man

Shadow ManShadow Man

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

13.  1.  2018 | | 7 N/A
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A