Shadow of the Tomb Raider: dojmy z mayské apokalypsy

Od restartu série už uteklo pěkných pár let a pomalu ale jistě se blížíme k závěru nové trilogie. Tentokrát to má být to nejtěžší a nejtemnější dobrodružství, kterým si Lara Croft kdy prošla.

Kdo by to byl čekal, že se nám letos představí další díl Tomb Raidera, když už od začátku se mělo jednat o trilogii? Samozřejmě to teď myslíme ironicky i vzhledem k tomu, že ještě před koncem minulého roku se na Redditu objevilo pár úniků, které mimo jiné prozradily i samotný název. Detaily jsme se ale dozvěděli až později a celé to završila prezentace na E3. Co si tedy pro nás vývojáři z Crystal Dynamics nachystali? 

Z promrzlých plání se přesuneme do teplých pralesů Jižní Ameriky, kde se Lara setká se samotným jádrem zločinecké organizace Trinity. Pokud jste alespoň jeden z předchozích dílů hráli, jistě vám tento název není cizí. Tahle výprava jí má pěkně potrápit, protože vývojáři na každém kroku připomínají, že to bude to nejtěžší, čím si zatím Lara za celou dobu prošla.  

Příběh jako takový se bude točit především kolem mayské apokalypsy, kterou podle všeho má vyvolat sama Lara. I kdyby za to mohl někdo jiný, bezesporu by to byla ona, kdo se vydá zachránit svět. Tentokrát je ale už vše v pohybu, takže si musí pospíšit. Zatímco řeší mayské záhady, smete tsunami několik měst z pobřeží a počasí v džungli také není zrovna nejpřívětivější.  

zuy2rjbswr7xabkokzb3.pngd9tbhofsphgcobaw8rhw.pngesolruyz7wjrqfm2asp8.png

Stejně jako v minulých dílech bude mít Lara celý arzenál zbraní a dalšího vybavení, aby se mohla vypořádat s nepřáteli a překonat všechny překážky. K tomu vám bude tentokrát pomáhat i prostředí. V minulých dílech to sice také fungovalo, ale v pralese se zkrátka schováte snadněji než na promrzlé hoře. I větve stromů vám poslouží jako dobrá schovka před nepřítelem. Navíc ho můžete překvapit, když na něj z ničeho nic vyskočíte z kapradí. Jen své ikonické duální pistole stále Lara do rukou nedostane. 

Na rozdíl od předchozích dílů by měla Lara v Shadow of the Tomb Raider působit už mnohem dospěleji a mělo by to být vidět i na jejích rozhodnutích. Stále ale půjde o docela uzavřený příběh. To na druhou stranu neznamená, že se s Larou už nikdy v budoucnu nesetkáme. Tento díl bude závěrem trilogie, o závěru série zatím nepadlo ani slovo. Docela bychom se divili, kdyby byl tohle poslední Tomb Raider vzhledem k tomu, že se mu v posledních letech daří dobře, a navíc moc takových akčních adventur na současné generaci nenajdete. Pokud tedy nepočítáme Uncharted na Playstationu.  

ibfsxarkusq0r4yiqpae.png

Oproti předchozímu dílu nebude mít Shadow of the Tomb Raider časovou exkluzivitu na platformách Microsoftu. Pokud jste majitelé Playstationu 4, jistě vás nepotěšilo, že jste museli na Rise of the Tomb Raider čekat rok. Až tedy nový Tomb Raider 14. září vyjde, bude to na PC, Xbox One i Playstation 4. Pokud máte nějaké obavy z toho, jak bude ve výsledku optimalizovaná verze pro PC, Square Enix hráče ubezpečuje, že vše bude v nejlepším pořádku. Na vývoji úzce spolupracují s Nvidií, takže v tomto ohledu by snad neměly být žádné problémy. Raději to ale berte s rezervou. Jen málokterá hra má v současnosti při vydání bezproblémový start.  

nusohul2oln00kxvlfmn.pngk19blgxfhnw1hfzfntnd.pngcp5cd6cqml4tnfvqipa7.png

I když to z některých ukázek může tak vypadat, ani Shadow of the Tomb Raider nebude mít úplně otevřený svět. Hratelnost celkově stále bude ve stylu Uncharted. Série s Nathanem Drakem by se k nové trilogii Lary dala přirovnat snad nejlépe. Jen trochu ztrácí po vzhledové stránce. I tak ale nevypadá vůbec špatně. Navíc není úplně spravedlivé porovnávat exkluzivní a multiplatformní titul.  

U titulů od Square Enixu se v poslední době rozmohl ubisoftí nešvar. Na náš vkus bude Shadow of the Tomb Raider dostupný v až moc velkém počtu edicí, přičemž každá z nich obsahuje něco jiného. Alespoň že v té nejdražší najdete všechen dostupný obsah, což právě u Ubisoftu nebývá pravidlem. Samozřejmě je dostupná i sběratelská edice s fešnou soškou.  

90e40f43498a047d9ac658452db651b2_1920_KR.jpg

Ve výsledku vypadá Shadow of Tomb Raider pěkně, ale s velkou pravděpodobností nás ničím nepřekvapí. Square Enix nepatří mezi vydavatele, kteří o nadcházejících hrách říkají jen potřebné minimum. Od nového dílu očekáváme stejně dobrou akční jízdu, jakou byly předchozí dva díly. V budoucnu bychom si ale od Crystal Dynamics přáli místo dalšího Tomb Raideru konečně nějaký ten projekt, který vznikne z už dlouholeté spolupráce s Marvelem. Doposud z ní totiž nevzešlo vůbec nic.  

Váš názor Další článek: Roční období z nové Forzy jsou nádhernou ukázkou dynamické hratelnosti

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,