Shadow Warrior: ve jménu staré školy (recenze)

vytisknout velikost písma
Katana, démoni a asijská stylizace. Budete se divit, ale dohromady to opravdu funguje.

Skoro to vypadá, že letošek je zasvěcen remakům hodně tradičních a pořádně krvavých akcí. Ještě ani nestihlo spadnou podzimní listí a Rise of the Triad střídá další podobná šílenost se jménem Shadow Warrior. Pokud si ale myslíte, že remaky dělají jen vyčpělí vývojáři, kteří nevědí kudy kam, pak se šeredně pletete a Shadow Warrior vám to dokáže.

 

Shadow Warriora mají na svědomí úplně noví lidé, a sice Flying Wild Hog. Mladé polské studium, které ale rozhodně umí!

 

Ještě než se ale vrhneme na samotnou hru, asi by se slušelo uvést na pravou míru, jak že to s tím remakem ve skutečnosti je. Zatímco Rise of the Triad totiž dělali jeho původní vývojáři z Apogee, Shadow Warriora mají na svědomí úplně noví lidé, a sice Flying Wild Hog. Mladé polské studium, které ale rozhodně umí!

sw.jpg sw1.jpg sw10.jpg

Důstojné navázání

Ukázali totiž, že ani respektování starých pravidel a odkazu poměrně legendárního kousku jim nedělá problémem. Tenhle Shadow Warrior má totiž se svým 16 let starým předchůdcem pouze základní myšlenku a pár detailů. Většina je v něm však nová, svěží a zároveň nesmírně korektní. Žádná hereze se zkrátka nekoná a spokojeni budou jak herní veteráni, tak i dnešní mládež.

 

Hodně nenápadným způsobem vás autoři popostrkují vpřed

 

Všechno je to v tomto případě o stylu. Obtížnost totiž rozhodně nešla moc dolů a pořád narazíte na složité levely, ve kterých se dá snadno zabloudit a stále ještě budete hledat karty a vstupní kódy. Hodně nenápadným způsobem vás ale autoři popostrkují vpřed. Nejde o žádnou explicitní nápovědu, která by staromilce spíše urazila, nýbrž o úžasné libůstky, jako je rozložení světel v úrovni nebo třeba využiti potoka namísto obrovských směrových šipek.

sw12.jpg

Trocha umění

Takovouhle péčí se ale může chlubit rovnou celá hra. Grafika je tady jednoduše dokonalá a parádně ukazuje, že i s malým množstvím peněz se dá vykouzlit nadčasové umění. Na úžasné souhře asijské stylizace šmrncnuté hodně ujetou představivostí a zajímavými lokacemi není prakticky co kritizovat. Pravda, objektivně vzato nepatří zdejší modely ani textury mezi absolutní špičku, ale určitě neurazí a spolu s povedenými světelnými efekty, potažmo prací s pestrými barvami dokázali autoři většinu nedostatků umě zakrýt.

 

Podzimní čas v jeden moment vystřídá i sněžná polízanice. Jo, takhle prostě mají vypadat menší hry.

 

Opravdu mě pak dostaly samotné lokace. Ty jsou hodně nápadité a vedle čínského městečka zavítáte třeba i do džungle nebo na hřbitov. A to nejen ve dne či v noci, ale dokonce i v jednotlivých ročních obdobích. Podzimní čas totiž v jeden moment vystřídá i sněžná polízanice. Jo, takhle prostě mají vypadat menší hry. Žádné honění si nad počtem pixelů nebo nad názvy marginálních technologií. Jen trocha snahy a hodně vkusná stylizace.

Hodně krve

To hratelnost už je o něčem zcela jiném. Žádné piplání se s detaily nebo složitými zdůvodněními. Na place je prostě jeden magický meč a nekonečné zástupy potvor a démonů všeho druhu. Hlavní hrdina Lo Wangovi je ostatně chlápek hodně podobný Dukovi. Shadow Warrior vám tak rozhodně polechtá bránice a katanou to určitě nebude. Všemožné easter eggy a paradické vtípky jsou hodně kvalitní a leč se to nezdá, ke hře pasují jako prdel na hrnec.

sw2.jpg sw4.jpg sw5.jpg

U hry, kde jen vraždíte, sekáte a necháváte vybuchovat pomalu celé úrovně to ale ani jinak nejde. Rozhodně si však nemyslete, že je Shadow Warrior nějaká repetetivní srágora ve stylu Serious Sama. Ne, ne! Autoři umí a hratelnost perfektně střídá tempo a nepřátele. Nikdy si tak nemáte šanci moc vydechnout, ale ani frenetická akce zde neběží neustále. Sem tam zkrátka vezmete katanu a prosekáváte se temnými uličkami a za pár okamžiků už to hlava nehlava ládujete do potvor v aréně ve stylu buddhistického kláštera.

sw6.jpg

Invence spojená s tradicí

Pár klidnějších chvil v jinak hodně výbušné směsce představují všemožná vylepšení. Vedle pár schopností si můžete vylepšovat především zbraně a časem na ně navěšet i nějaký ten předmět. Hratelnost sice nic z toho moc neovlivňuje, ale i tak je pěkné, že autoři do původního konceptu něco přidávají.

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Akční FPS
Výrobce: Flying Wild Hog
Začátek prodeje: 26. září 2013
  • Audiovizuální zpracování
  • Citlivý přístup
  • Parádní akce
  • Někdy trošku hloupé
  • Dost vysoká obtížnost

Shadow Warrior je zkrátka poctivé řemeslo a moderní přístup se v tomto případě parádně doplňuje s tradiční bezhlavou akcí. Ano, nemá téměř žádný smysluplný příběh a ani se nejedná o technicky nadčasový titul. Nic z toho však nepřekáží parádní hratelnosti a audiovizuální zpracování je jednoduše kouzelné. Jděte do toho.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

včera | | 15 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A