Tom Clancy a jeho Red Storm na nás chystají opět něco nového. Ne, teď nemám na mysli jejich třetí nebo kolikáté pokračování trháku Rainbow Six, ale zcela něco jiného. Shadow Watch bude totiž kolovka, tedy turn-based strategie abych byl přesný.
Příběh se točí okolo budování vesmírné vědecké stanice, což se ukázalo jako poměrně velký problém. I když USA i Rusko vyvíjelo snahu dát něco dohromady , vždy to bohužel ztroskotalo na něčích politických ambicích a byrokracii. Po několika neúspěšných pokusech se tedy rozhodlo založit nezávislou mezinárodní společnost, která si vše obstará sama, včetně ochrany před různými pokusy tuto činnost z jakéhokoliv důvodu omezit, zneužít nebo dokonce zastavit. No a to je právě místo pro vás a váš šestičlenný tým.
Jeho složení je následující: Archer - zkušený anglický válečný veterán, který se svým samopalem a svou vůlí dokáže zvednout morálku i pod tou nejsilnější palbou, Lily - křehká Asiatka, která ale zatraceně dobře ovládá bojové umění a v nejhorším řeší situace pistolí s tlumičem, Bear - Kanaďan hodný svého jména, řeší všechny problémy buď svou tělesnou konstitucí nebo brokovnicí, i když výsledek je většinou stejný, Rafael - demoliční expert, Gennady - neozbrojený ruský expert přes elektroniku, zato s sebou tahá detektor pohybu, no a nakonec nikoli Japonec ale Američanka Maya - sniperka jako z oceli, chladná, tichá, smrtící.
| |
Celé dějství pro jednoho hráče se rozvíjí v jediné kampani, která čítá celých pět misí, ale nemusíte se bát, že máte hned tuhle gamesu dohranou. Ve hře je totiž implementován náhodný generátor misí, takže když půjdete znova, s největší pravděpodobností vás čekají zcela jiné překvapení. Program si také pamatuje jakou cestou jste již hru dohráli a dává si pozor, aby vám jí nenabídl znova. Tedy alespoň do doby než vyčerpáte všechny další možnosti, kterých je celkově přes 160. Prostředí, kde se budete pohybovat, jsou celkem tři - Rio de Janeiro, kosmodrom Baikonur a Hong Kong a v nich je vymodelováno osmnáct nevelikých map. Náplní akcí budou různé hrátky jako záchrana lidí, kradení tajných materiálů, likvidace nepohodlných osob a všechny další variace úkolů, kde to jenom trochu zavání přestřelkou. Na konci každé akce obdrží nasazení hrdinové nějakou zkušenost, kterou můžete následně investovat do jejich schopností, s čímž budete muset patřičně taktizovat, protože za celou kampaň rozhodně nevycvičíte všechny vaše svěřence na maximum. Každý má navíc jiné schopnosti a dovednosti, takže budete muset často přemýšlet nad tím koho kdy a kde nasadit a v čem ho zlepšit.
| |
Grafika, jak je vidět z obrázků, se nese v comixovém stylu a rozhodně vypadá dobře. Je trochu něco jiného, ale vše i přes mírnou strohost působí osobitě, neotřepaně a hlavně uceleně.
Bohužel už teď se ale u téhle vcelku zajímavé hry vyskytují jisté nedostatky, které rozhodně nepotěší. Když opomenu krátkou kampaň s nerozsáhlými mapami, určitě vás překvapí fakt, že v celé hře je absolutní absence předmětů. Všichni členové týmu mají pevně danou výbavu, kterou nelze měnit a na takové věci jako okrádání zastřelených si můžete rovnou nechat zajít chuť. Dalším neduhem je nevalná inteligence nepřátel, kteří zrovna nehrají jako o život, ani dost omezené možnosti vašeho pohybu zrovna na radosti nepřidají. Snad se ještě před vydáním nějaké neduhy dořeší a my si budeme moct zahrát konečně nějakou pořádnou kolovou strategii.