Shadowbane - další MMORPG

Když se tak dívám nazpět a počítám, kolik už jsem na internetu zahlédl nových masivně multiplayerových projektů, začínám se obávat, zda se všechny ty přeohromné on-line světy vůbec kdy podaří zaplnit. Ano, samozřejmě, počet uživatelů internetu stále řadově narůstá, ale ne všichni si chtějí hrát. Někteří na to prostě nemají, jiné to jednoduše nebaví.
Shadowbane - další MMORPG

Když se tak dívám nazpět a počítám, kolik už jsem na internetu zahlédl nových masivně multiplayerových projektů, začínám se obávat, zda se všechny ty přeohromné on-line světy vůbec kdy podaří zaplnit. Ano, samozřejmě, počet uživatelů internetu stále řadově narůstá, ale ne všichni si chtějí hrát. Někteří na to prostě nemají, jiné to jednoduše nebaví. Vezměme si kulaťoučké číslo sto - sto masivně multiplayerových her. Řekněme, že každá z nich bude mít kapacitu 10 000 hráčů. To vychází, hmmmm, asi 1 milion lidí, není-liž pravdou? A teď mi někdo prozraďte, zda je to reálné, či není?

Hups, to jsem ale trochu odbočil od tématu dnešního článku. Ale opravdu jen malounko. Protože další připravovanou masivně multiplayerovou on-line RPG je Shadowbane. Já to nevydržím, a ještě se na chvíli vrátím k tomu milionu - to je samozřejmě velmi ošemetné číslo, jelikož hra může mít sice limit desetitisíce hráčů najednou, ale zaregistrován jich může být klidně dvojnásobek, protože je velice nepravděpodobné, že se někdy všech 20 000 najednou připojí.

ShadowbaneShadowbane

Shadowbane

Ale teď už konečně k tomu Shadowbanovi. V jistém smyslu bude revoluční. A to ve smyslu cechu - dnešní multiplayerové hry jsou založeny stále spíše na jednotlivcích, ačkoliv samozřejmě různá bratrstva, cechy, a podobně, jsou také dosti častá. Stále ale máte možnost přežít i jako jedinec. Právě to bude v této hře od vývojářů Wolfpack Studios velmi, velmi obtížné, ba dokonce téměř nemožné. Ihned ze začátku tedy budete nuceni se k nějakému společenství přidat. A pak teprve začne ta pravá zábava. Každé společenství může obsadit město. V takovém městě se dá dělat spousta věcí - nakupovat zbraně, štíty, a jiné vybavení. Taktéž se lze ve městě narozdíl od volné přírody docela rychle opít. Čím déle si bude společenstvo město vydržovat, tím lepší budou tamní kováři, hospodští, apod., tím lepší tedy budete mít vybavení a tím menší kocovinu po nadcházejícím ránu. Tvůrci hry byli ovšem natolik geniální, aby do hry implementovali onu překrásnou vlastnost, že měst bude vždy méně než cechů. Důvod je myslím zřejmý. Takové dobývání řádně vyvinutého města prý může trvat i několik dní, a to v reálném čase! Dovedete si něco takového představit?

Další pěknou vlastností bude možnost kout nejrůznější pikle ve vztazích mezi společenstvy. Jednoho pošlete tam, druhého tam, třetímu řeknete, že o něm druhý řekl tohle, a už se jen díváte, jak se po bojišti rozléhá křik bojujících a sténání raněných.

Nelze samozřejmě zanedbat RPG část hry. Na výběr bude obrovská paleta různých druhů postav, a to jak již klasických zaběhaných ras (trpaslíci, elfové, lidé a další), tak i podivnosti jako kentauři, minotauři, iroquois (okřídlení lidé, kteří budou opravdu moci létat) a prý dokonce i jacísi podvodníci ... ehm, tedy podvodní živočichové, kteří budou mít svou vlastní rozlehlou podvodní říši (že by spleť tunelů pod bankami?). Bude 21 tříd a až 53 podtříd kterak budete moct dále definovat svého avatara.

Hra nebude jednolitá, jak se dnes pomalu stává módou, ale bude rozdělena na jednotlivé (velice odlišné) světy - což je u fantasy RPG myslím poměrně výhoda - které každý pojmou několik tisíc hráčů.

Nezbývá tedy než se těšit a tiše čekat.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

17.  7.  2018 | | 6 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A