Shogun Total War: Warlord Edition - pro skutečné dobyvatele

Shogun: Total War byla jedna z nejúspěšnějších strategických her minulého roku. Výborně přenesené taktické a strategické manýry skutečného boje vytvořily ve spojení s originálním prostředím Japonska 16. století jeden velký úchvatný celek, jemuž propadlo mnoho odvážných stratégů. Nyní se chystá expansion pack, a to hned ve dvou verzích.
Shogun Total War: Warlord Edition - pro skutečné dobyvatele
Jeden bude mít podtitul "The Mongol Invasion" - což bude expansion pack v pravém smyslu slova. Druhý ponese název z titulku - Shogun Total War: Warlord Edition - a bude to zmíněny pack plus původní plná hra.

V pozadí celé hry stojí slavný mongolský vládce Kublaj-chán, vnuk Čingischána. Údajně to byl velice vzdělaný člověk, který podporoval kulturu i vztahy s ostatními církvemi (na jeho dvoře pobýval např. Marco Polo). Podmanil si Čínu i Koreu, jeho říše byla skutečně gigantická. Měl ale jednu velkou slabost - Japonsko. Tato ostrovní země se mu natolik zalíbila, že se ji dvakrát pokusil dobýt. A dvakrát neuspěl. Poprvé, když si nechal vystavět gigantickou flotilu a snažil se vylodit u japonských břehů, zničila jeho armádu bouře a zanechala 13 000 jeho mužů utápět se v moři trosek. Podruhé se o to samé pokusil roku 1281, tedy o sedm let později. Jenže opět neměl štěstí a do řad jeho armád vnesl nenapravitelný zmatek obrovský tajfun, který přinutil útočníky stáhnout se. Traduje se, že odtud pochází slovo "kamikaze", které má však většina z nás spojeno se sebevražednými útoky japonských letců za 2. světové války.

Shogun Total War: Warlords EditionShogun Total War: Warlords Edition

Shogun Total War: Warlords EditionShogun Total War: Warlords Edition

Shogun Total War: Warlords Edition vám dá možnost přepsat tuto historii. Umožní vám stát se vůdcem Kublaj-chánových vojsk, pokusit se podmanit si Japonskou zemi, se všemi jejími četnými provinciemi. Anebo se budete moci stát naopak obráncem těchto území, výběr je pouze na vás.

Jak se dá od "rozšiřujícího balíčku" očekávat, přinese WE mnoho nových vlastností, vylepšení a vytříbeností. Základem všeho bude samotná singleplayerová kampaň, představující mongolskou invazi. Jak jsem již napsal, buďto se chopíte role útočníka, nebo role obránce. V případě obránců to bude dominantní rod této periody, rod Hódžů.

Asi největší změna oproti originální hře nastane při hraní za Mongoly. Ti začínají s rozsáhlou invazní armádou a musí pomocí ní získat daná teritoria. Nejlépe je samozřejmě hned od začátku zabírat oblasti, ve kterých se vyskytují cenné suroviny. Čím více těchto surovin bude odesláno nazpět Kublaj-chánovi, tím silnější a pravidelnější bude on expedovat posily. Ty pak budou náhodně přistávat podél japonského pobřeží. Narozdíl od bránících Japonců tedy nemáte jakoukoliv možnost trénovat či vylepšovat si vlastní armádu, a nemáte dokonce ani přímou kontrolu nad jednotkami, které vám mají být poslány. Na tenhle zbrusu nový rys hry si asi bude mnoho lidí muset chvíli zvykat, na druhou stranu to v nejvyšší možné míře odpovídá realitě a dává hráči možnost soustředit se pouze a jen na boj, nikoliv na resource-management.

Jedna single-player kampaň by asi byla docela málo, a tak se ve WE dočkáme i tří variací původního tažení (Sengoku Džidai). Budete ho moci začít v letech 1530, 1550 nebo 1580. Klany a provincie, jimiž budete "disponovat" budou určeny právě začátečním rokem. Navíc pro všechny tyto kampaně si budete moci určit nové podmínky vítězství, tedy například "získat všechny provincie; získat 40 ze 60 provinci; přežít 70 let; eliminovat všechny nepřátelské klany..." atd. Tato se může zdát poněkud zjednodušující, na druhou stranu zkrátí čas potřebný k dokončení jedné kampaně.

Jako doplněk k těmto strategickým tažením přibudou ještě čtyři menší taktická tažení. Ta zahrnují kampaně za Tři Sjednotitele, jmenovitě za (bez skloňování, na japonská jména si prostě netroufám) Oda Nobunaga, Toyotomi Hideyoši and Tokugawa Ieyasu. Každé taktické tažení se bude skládat ze šesti bitev s různými podmínkami vítězství. Čtvrté tažení bude věnováno opět Kublaj-chánovi, který se předvede ve čtyřech bitvách, začínat se bude v zátoce Hakata.

Ačkoliv historické texty, které vás budou ve hře provázet na každém kroku, jsou vítaným zpestřením a velice dobře budou jistě dokreslovat atmosféru hry, samotné bitvy budou zcela nezávislé a nebudou mít na sebe navzájem žádný vliv, vyjma toho že budou muset být vybojovány v daném pořadí.

A pokud vám tohle všechno ještě nestačí, jistě uvítáte dalších pět bitevních scénářů.

Samozřejmě, že pouze nové mise by byly pro datadisk docela málo (ačkoliv v tomto případě... je to možná poněkud diskutabilní), a tak se bojechtiví hráči dočkají i deseti zbrusu nových jednotek. Čtyři pro Japonce, tři pro Mongoly a tři pro Korejce (kteří jsou spojenci Mongolů). Jen namátkou: Kensai (cože, bojující bonsai? :) - ne, samozřejmě že ne, Kensaiové jsou jedni z nejsilnějších bojovníků s mečem), Bitevní nindžové (dokonce i na rovné pláni se dokážou účinně skrýt a bleskurychle zaútočit), Hromobijec (jakýsi středověký granátník), Lehká a těžká kavalerie (známí mongolští jezdci), a další.

Shogun Total War: Warlords EditionShogun Total War: Warlords Edition

Shogun Total War: Warlords EditionShogun Total War: Warlord Edition

Taktéž zde najdeme dvě nové budovy - Strategickou školu, která naučí vaše generály veškerému vědění slavného Sun Tza a jeho knihy Umění války. Druhou budovou je "Cvičné dodžo". Zřejmě jen asiaté vědí, proč se to jmenuje tak jak se to jmenuje. Jedinou jistotou je, že má pomoci vašemu vojsku dodržovat disciplínu a poslušnost (což je mimochodem také zcela nová vlastnost každé jednotky, která zase dále ovlivňuje morálku).

Ti, kteří se stanou skutečnými mistry válečného umění, dohrají datadisk a budou mít chuť na další "porci", jistě potěší fakt, že spolu s ním vyjde i editor scénářů, který jim umožní vytvářet si své vlastní bitvy. Na výběr budou mít z více než 111 map, které budou navíc moct dále upravovat. Tomu říkám zábava na DLOUHOU dobu. Ještě štěstí, že tenhle datadisk má vyjít v několika málo následujících týdnech, jinak by se ho možná nedočkaví fanoušci mohli pokusit z tvůrců (Creative Assembly, kdyby se to náhodou přeci jen zdrželo:) vydobýt.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 120 N/A
Kingdom Come: Deliverance je úžasná česká hra, se kterou prožijete středověk

Kingdom Come: Deliverance je úžasná če…

Kingdom Come: Deliverance je nejočekávanější hrou roku 2018. Hra se středověkým námětem čerpá z české historie a slibuje doposud nevídaný herní zážitek založený na tvrdé realitě a precizním zpracování.

5.  2.  2018 | | 75 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

11.  2.  2018 | | 12 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

8.  2.  2018 | | 17 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Jak Kingdom Come redefinuje pojetí soubojů z pohledu první osoby

Jak Kingdom Come redefinuje pojetí sou…

Souboje z pohledu první osoby byly vždy kamenem úrazu mnoha her. Warhorse má na to svůj vlastní přístup.

6.  2.  2018 | | 3 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A