Silent Hill – analýza historie města

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 13

Diskuze k článku

Camouflage  |  25. 03. 2002 11:56

za 3 hodiny...takže nejsi idiot, ale oooobbbbrrr idiot

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  25. 03. 2002 11:56

Pokud si takhle představuješ diksuzi, pak v ní můžeš pokračovat sám se sebou - pokud potřebuješ někomu nadávat, našel sis špatný terč. Fakt, že se Silent Hill 2 dá dohrát ještě za kratší dobu, ničím nepopřeš - a pokud tě to zajímá, když si tu hru zahraješ tak na konci zjistíš, že podobně jako u Resident Evila i Silent Hill 2 měří čas, za který jsi hru zvládnul.

 |   |  Odpovědět
Camouflage  |  25. 03. 2002 11:56

jak může psát recenzi a postřehy a dávat rady někdo kdo tvrdí, že dohrál Silent Hill 2 pro PS2 za jeden den

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  25. 03. 2002 11:56

Čistá hrací doba Silent Hillu 2 je něco mezi 3 - 5 hodinami (na nejlehčí obtížnost). Recenze vyšla po několik desítek hodin trvajícím hraní a tento článek až v době, kdy jsem viděl opravdu všechno, co hra může nabídnout:)

 |   |  Odpovědět
ArcadeVelmistr  |  25. 03. 2002 11:56

Hmm, vynalézavý vtipálek PinHead by určitě dokázal nadělat Jamesovi více problémů než malátný PyramidHead. :) První tři díly Hellraiseru byly ještě solidní, ale stupidní "vesmírná" čtyřka se mi zdála nesledovatelná. Stejně ale osobně dávám přednost italskému Gore z osmdesátých let - L.Fulci (The Beyond), Dario Argento (Deep Red), Joe D'Amato (Man Eater). The Thing jako film byla taky dobrá věc, hra asi opravdu nebude horší.
Kdy to má vyjít?
Ohledně Silent Hillu: myslím, že příběh dvojky je snadněji pochopitelný ( a se závěrečným vykreslením pocitů umírající Mary - dopis- určitě i působivější), než u prvního dílu. Přesto některé věci nějak stále do děje nezapadají, jako dvě scény z ůvodního dema. První z nich (Maria pózující na podlaze nočního klubu) byla zřejmě objasněna ve zvláštní misi pro Xbox - právě v bordelu Maria svůj příběh zahajuje.
Jak ale chápeš záběr, ve kterém James nese Mary věznicí? Navíc to vypadá, že Mary s Jamesem mluví.
Tedy opět podobný oříšek, jako u některých scének z prvního SH, jež se přímo ve hře nevyskytly. :)

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  25. 03. 2002 11:56

Já jsem si nejvíc užil trojku, Peklo na zemi. Ten čtvrtý díl by nesmysl, nijak to nezapadalo do série...
The Beyond je super, stejně tak Bad Taste od Petera Jacksona nebo Romerovy věci. A Věc... neznám bližší termín, bohužel. Ale pokusím se po nějakých podrobnostech podívat, třeba z toho bude článek:)
No žádný konec ve dvojce Silent Hillu mne nedojal tak, jako good+ v jedničce, kde Cheryl/Alessa v bílé róbě natáhne ruku a zastaví déšť ohně, aby Harry mohl utéct... to jsem měl vážně na krajíčku. Ten zastavený oheň, to byl efekt jako z Matrixu:)
Maria žije ve striptýzovém baru (není to bordel), protože tam končí Jamesovy fantazie - vidět ji nahou.
Ta scéna z intra, kde ji James nese, mohla být pokračováním toho, jak ji našel mrtvou v Labyrintu...

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  25. 03. 2002 11:56

Ještě k The Thing:

Nový článek nemá smysl vzhldem k výbornému článku mého kolegy, doporučuji vyhledat a přečíst. Najdete v něm i prozatimní termín vydání: jaro 2002

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  25. 03. 2002 11:56

Bohužel, Xboxovou verzi znám zatím pouze z materiálů na webu, šestý konec prozatím potvrdit nemohu...

Zdrojů pro můj článek bylo skutečně mnoho (nejvíce však opakované hraní především prvního dílu), původně jsem je chtěl vyjmenovat a poděkovat, jenže pak jsem to vzdal - bylo to moc jmen a většina z nich jen přezdívky... z velké části je však tento článek skutečně výtahem z dohadů a prací mnoha dlaších fanoušků.

Sebevražda P-Hedaů (to vypadá jako zkratka pro Pin-heada, ať žije Barker:) je vážně jedním z nejspornějších úseků, v článku uvedené vysvětlení je pouze dohad. Bylo to myšleno v několika různých směrech (co třeba nápad, že fyzické poškození - střelba z pořádné zbraně - zeslabilo síly Samaela ovládajícího své vykonavatele natolik, že se do jejich vědomí dostal Metatron, stále čekající na poodbnou příležitost?)...

Těším se na Silent Hill 3 a Silent Hill Film (měl by ho točit David Fincher, nemyslíte?)...

A pro všechny fanoušky videoherních hororů: viděl jsem budoucnost žánru a jmenuje se The Thing.

 |   |  Odpovědět
michal  |  25. 03. 2002 11:56

a co takhle david lynch? fincher by taky nebyl spatnej a asi by tam hral brad pitt:)

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  25. 03. 2002 11:56

No Lynch by byl v pohodě, jenže jsem ještě pořád nepochopil Lost Higway, budu se na to muset podívat po devítistéosmdesátčtvrté:)

Otázka je, zda by Pitt hrál Jamese (podle Fight Clubu) nebo Lauru (podle Meet Joe Black) :o

Btw. běž na Pána prstenů:)))

 |   |  Odpovědět
ArcadeVelmistr  |  25. 03. 2002 11:56

Zdá se, že pozorně sleduješ dění na světových diskusních fórech jako je Gamefaqs.com (podle mně nejlepší zdroj informací o hrách, který spojuje mozky fanoušků her z celého světa), kde se tyto otázky donekonečna omílají, což mimo jiné způsobuje, že fórum o této hře neustále žije tempem desítek příspěvků denně. U nás nic takového bohužel neexistuje, pár lidí tady pouze sem tam prohodí pár připomínek na několika oddělených místech. Je jen dobře, že ses pustil do rozboru složitých příběhů obou dílů, protože tohle zůstává drtivé většině hráčů u nás skryto - ať už proto, že příběh ignorují, nebo protože neumějí anglicky. Určitě jsi četl Plot Guide od chlápka pod nickem President Evil, který se specializuje na rozmotávání záhad Silent Hillu. Hra však poskytuje náznaky pro pochopení ne všech věcí v ději, některé je třeba trochu domyslet. Zatímco fakt, že Maria je bytostí odvozenou z představ Jamese Sunderlanda je vcelku jasný a speciální scénář u X-Boxu to potvrzuje (osobně jsem ho zatím bohužel neviděl, ty možná jo), detaily typu sebevraždy Pyramid Headů jsou přinejmenším sporné. Je nějaký důkaz, že je odstranil Metatron? Co když je odvolal sám Samael, když v určitém čase nedokázali odrovnat Jamese? :) Těžko taky říct, jestli Pyramid Head je, či není stvořen něčí noční můrou, vždyť James při finálním konfliktu s ním říká něco ve smyslu: "Potřeboval jsem tě na potrestání svých hříchů....". No nic, to by zatím stačilo, je to asi vůbec poprvé, co je tu článek na toto téma. Ale když už jsem tu, zeptám se tě, jestli ses už dostal k verzi pro X-box a můžeš potvrdit šestý konec - UFO.

 |   |  Odpovědět
solidsnake  |  25. 03. 2002 11:56

Vynikající, vyniakjící, vynikající. Poslední střípky mozaiky jsou konečně na svém místě. Jen by zajímalo zda-li nejsou určité věci jen dohady nás hráčů, kterým tvůrci otevřeli svým pojetím dveře dokořán.

 |   |  Odpovědět
michal  |  25. 03. 2002 11:56

dooobry

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor