Silent Hunter 2 se vynořuje!

Simulátory historických ponorek jsou poměrně samorostlým odvětvím počítačové zábavy. Nenabízí strhující podívanou akčních her, která je pro investora zárukou úspěchu spíše než sázka na historickou přesnost a fantazii hráče, velká část hry se odehrává pod vodou, kde nic nevidíte, jen čekáte, až vám spadnou hlubinné pumy za krk. Přesto jsou tyto hry velmi oblíbené.
Silent Hunter 2 se vynořuje!
Simulátory historických ponorek (Silent Service, Aces of the Deep, Silent Hunter, atd.) jsou poměrně samorostlým odvětvím počítačové zábavy. Nenabízí strhující podívanou akčních her, která je pro investora zárukou úspěchu spíše než sázka na historickou přesnost a fantazii hráče, velká část hry se odehrává pod vodou, kde nic nevidíte, jen čekáte, až vám spadnou hlubinné pumy za krk. Přesto jsou tyto hry oblíbené, disponují totiž napínavou atmosférou a uspokojí ve vás instinkty lovce a piráta. Vždyť je to přece nádhera: dalekohledem pátráte uprostřed oceánu po kořisti, číháte na tankery v předpokládané trase, pro změnu prcháte před nabušenými torpédoborci nebo nehnutě ležíte v hlubině, naslouchajíc hukotu nepřátelských lodních šroubů a pípání sonaru.

Silent Hunter 2Silnet Hunter

Ultimation chystá pod křídly firmy Mattel pokračování slavného simulátoru ponorky Silent Hunter z roku 1995, kterého se dosud prodalo přes 300 000 kopií. Ve hře Silent Hunter 2 se tentokrát stanete podřízeným admirála Donitze, abyste ve službě říši jako kapitán U-bootu proháněli spojenecké konvoje v severním Atlantiku. Poslední tisková zpráva z června 2000 již poskytuje dostatek informací na to, abychom mohli začít spekulovat, jaká ta hra asi bude. A zatím to vypadá slibně.

Silent Hunter 2Silnet Hunter

Autoři slibují plně 3D grafický engine, což znamená svobodnou volbu pohledu na objekty v rozsahu 360 stupňů, přes 50 typů propracovaných modelů vojenských a civilních lodí, ponorek a letadel s realistickými texturami, rozmanité vlivy prostředí, například déšť, mlhu, tmu, hladina oceánu bude přecházet od zrcadlově hladké až po bouřkové vlny (na to jsem opravdu zvědavý). Hráč může zvolit jednotlivé mise nebo celé tažení, vše by mělo být zpracováno historicky věrně. Údajně půjde střílet i palubním dělem na letadla, samozřejmě z hladiny. Průběh mise bude možné nahrát a potom si jej pro radost přehrávat. Umělá inteligence soupeře má být na vysoké úrovni, stejně jako soundtrack, ale u těchto dvou položek bych radši z konečným soudem počkal až na demo.

Silent Hunter 2Silnet Hunter

Samozřejmostí je scenário, patrol editor a také volitelná obtížnost. Pro historické nadšence bude hra obsahovat mnohá detailní interview s válečnými veterány a interaktivního průvodce německými U-booty.

Silent Hunter 2Silnet Hunter

Toto vše, pokud bude dodrženo, co je naslibováno (neboť, jak říká jeden můj známý, slibem neurazíš) by stačilo na kvalitní hru, ale v Ultimation chtějí jít ještě dál. Současně s touto hrou totiž pracují na simulátoru torpedoborce Destroyer Command, který má být se Silent Hunter 2 v multiplayeru propojitelný, takže zatímco vaši kamarádi v torpédoborcích budou chránit bezbranný konvoj obchodních lodí, vy se v ponorce budete snažit o přesný opak. Já, když si představím, jakou by takovéto spojení mohlo mít atmosféru, tak se mi ježí chlupy na zádech. No, nechejme se překvapit, „Tichý lovec 2“ by měl vyjít na konci roku 2000 nebo počátkem roku 2001. Závěrem avizované hardwarové minimum: Win 95/98, Pentium 266, HDD 150MB, 64MB RAM, 24xCD-ROM, 3D akcelarátor s 8MB paměti a DirectX kompatibilní zvuková karta.