SimCity 4 bude představeno na E3

Právě 29. dubna bylo konečně široké veřejnosti oficiálně oznámeno, že studio Maxis pracuje SimCity 4. Již čtvrtý díl jedné z nejprodávanějších herních sérií v historii přinese mnoho novinek, zejména se jedná o bližší interakci se samotnými obyvateli města. Maxis chce tedy zcela zřejmě spojit obrovský úspěch SimCity s minimálně stejně úspěšnými The Sims a vytvořit tak... hru všech her?
SimCity 4 bude představeno na E3

SimCity 4 prožije však svůj skutečný debut až 22. května na herní výstavě Electronic Entertainment Exposition (E3) v americkém Los Angeles.

"SimCity 4 bude to nejrealističtější, nejmocnější a nejosobnější SimCity ze všech." píše se v oficiální zprávě. Které zásadní "nej" inovace tedy uvidíme? Jak jsem již nastínil v úvodním odstavci, Maxis se snaží nové SimCity maximálně personalizovat, sblížit více hráče a virtuální občánky. Proto má být možné sledovat každodenní život každého z nich, sledovat jejich denní zvyky nebo je šmahem přemisťovat do různých částí města, kde získají možnost reagovat na nové podněty (centrum vs. periferie). To mě však přivádí k úvahám o počtu obyvatel města a otázce, jak to vlastně hodlá Maxis celé vyřešit? Občané by měli postupem času přibývat, měli by růst, umírat, aby se nakonec mohl narodit život nový. Vytvořit takto komplikovaný a komplexní systém, to je skutečně velmi vysoko stanovený cíl, natož když budeme uvažovat tisíce a možná i milióny obyvatel.
Nejsem ale herní designér, natož programátor, takže nedokážu složitost něčeho takového posoudit dostatečně objektivně. V každém případě mě ale napadá, že by bylo mnohem jednodušší vyřešit vše stylem náhody - řekněme že si hráč jako "božská bytost" vyhlédnete v davu dole na ulici človíčka v zeleném tričku a klikne na něj, aby se podíval, co človíčka zajímavá, co se právě chystá dělat, nebo kam má namířeno. Hra tedy vygeneruje pro človíčka náhodnou statistiku těchto atributů, uloží ji a kdykoliv, když hráč klikne znovu na toho samého člověka, ukáže ty samé informace (možná mírně pozměněné podle aktuální pozice). Hráč těžko prokliká všechny své obyvatele, takže hra tolik "nenabobtná" a počet uložených informací se ustálí řekněme maximálně na několika tisících obyvatel. Tak takhle bych to asi vyřešil já, kdybych podobnou hru vytvářel :-). Jenže tomu tak samozřejmě není, takže se necháme pěkně překvapit, co nám šikovní chlapíci z Maxisu naservírují na stříbrném podnose. Vraťme se teď raději od mých laických úvah k dalším novým vlastnostem chystaného pokračování.

Tohle příliš novinka není, ale rozhodně se jedná o docela zajímavou informaci - hráč totiž má již od začátku mít možnost upravovat terén zcela podle svých vlastních představ. To mu umožní hloubit dlouhá údolí, koryta řek, či naopak vytvářet obrovské hory, rozsáhlé lesy či zelené pláně plné blýskavě modrých jezer. Hráč se stane takříkajíc "vyšší" mocí (a právě v tom asi také tkví celá ta krása všech SimCity her). Města vybudovaná právě v takovýchto prostředích by měla nabít větší dávky realističnosti.

Narozdíl od předchozích SimCity her nezůstane vaše město ve čtyřce žít samostatným, izolovaným "mnišským" životem, ba právě naopak. Odloučení od okolního, ač neviditelného, světa zcela zmizí a namísto něho nastoupí hutná propojenost - každé město, které hráč vytvoří (že by bylo možné stavět více měst v jedné hře?) se stane součástí rozlehlé tapiserie městských ploch, které, jakmile je propojíte pomocí dopravních sítí, začnou sdílet a zároveň soupeřit o dostupné zdroje (zejména finanční samozřejmě). Ještě jednou se vrátím k obyvatelům města. Každý z nich totiž má mít svou vlastní osobnost (avšak upravitelnou hráčem), a navíc poskytne cenné informace o životě ve městě, čili když bude hráč pozorný, může podle toho své megalopolis vylepšovat.

Další, již titěrnější novinky zahrnují samozřejmě jako obvykle vylepšený grafický engine, který promítne veškeré změny  ve městě i do vzhledu budov. Také se objeví nové, lepší, větší a ničivější pohromy, k jejichž zažehnání pomůžou jen staří dobří hasiči, policisté, případně i zelené armádní mozky. Navíc se objeví také cyklus dne a noci (ach, jak romantický to musí být pohled město budoucnosti ozářené nocí!).

Tak ta teď už nezbývá než čekat na 22. květen, kdy bude SimCity 4  předvedeno "v akci".

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Wargaming pod palbou kritiky: podvodník jako kontributor World of Tanks?

Wargaming pod palbou kritiky: podvodní…

Českou a slovenskou komunitou světoznámého MMO World of Tanks otřásá skandál. Co se stalo?

24.  5.  2018 | | 20 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Playstation 4 je na konci svého životního cyklu, říká šéf konzolové divize

Playstation 4 je na konci svého životn…

Konzole PS4 už se pomalu blíží konci cesty a za rohem začíná vykukovat další generace.

22.  5.  2018 | | 17 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si boty železné (recenze)

Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si bo…

Dohráli jste všechny tři díly videoherního Zaklínače a ságu i s povídkami znáte stránku po stránce? Pak je na čase vyzkoušet deskovou hru Zaklínač: Dobrodružná hra, která vás přenese do zaklínačského světa plného strig, graveinů, ghúlů a dalších starých známých.

22.  5.  2018 | | 8 N/A
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Detroit Become Human: co stojí svoboda? (recenze)

Detroit Become Human: co stojí svoboda…

Quantic Dream opět přináší příběhový epos z žánru, ve kterém je špičkou. Podařil se úspěšný návrat?

24.  5.  2018 |