V dnešní době se dá vytvořit simulace opravdu čehokoliv. Již jsme tu měli simulaci života, stavby města, zábavního parku či zoologické zahrady, tak proč nevytvořit i simulaci golfu, která se bude přece jenom tak trochu lišit. SimGolf bude v základu čistá budovatelská strategie, navíc však okořeněná trochou simulace života. A to vše se bude točit kolem sportu gentlemenů.
Před několika dny jsem ve svém článku „Co spatří naše oči na E3?“ spekuloval o nově připravované hře společností Maxis a Firaxis. Dnes vám konečně mohu přinést konkrétní a zcela oficiální informace o tomto novém titulu. Bude se jednat o hru SimGolf, na jejímž vývoji se podílí hned dvě světoznámé osobnosti – Sid Meier a Will Wright.
 |  |
Jak jste již určitě z názvu poznali, SimGolf se bude řadit do škatulky Sim her, což jsou velice populární simulace všeho možného i nemožného, takže proč nevytvořit simulaci golfu? Ale když už simulaci tohoto sportu, tak ne jen tak obvyklou, na což jsme v případě Sida Meier i Willa Wrighta koneckonců zvyklí. SimGolf se totiž nebude řadit do žánrové kategorie sportů, ale půjde především a hlavně o budovatelskou strategii. A co má golf společného s budováním? Není toho mnoho, ale například taková výstavba golfového areálu nemusí být rozhodně nezajímavá. Vaším hlavním a bezprecedentním úkolem tedy bude vybudovat golfový „park“ (a budovat ho budete na celkem 16 odlišných místech celého světa, přičemž každé se bude lišit počasím, podnebím a také například svým povrchem) se všemi vymoženostmi, tedy tak dokonalý, aby dokázal přilákat ty nejlepší hráče světa (samozřejmě vymyšlené, ve hře by se neměla vyskytovat jména slavných hráčů tohoto sportu) a získal si ve světě patřičné renomé. I přesto, že tohle všechno by vystačilo na samotnou a originální hru, uvědomili si autoři, že to přece jenom není úplně to pravé ořechové a že v záplavě budovatelských strategiích by jejich titul nemusel dosáhnout očekávaného úspěchu. Jak hru tedy vylepšit? Je to jednoduché – nejen, že si budete stavět vlastní park, ale budete si vyvíjet i vlastní postavu, v tomto případě tedy golfistu. Přesto, že bude SimGolf první Sim hrou umožňující přímo kontrolovat nějakou postavu, nebude tato možnost dotáhnuta k úplné dokonalosti – například při turnaji vám nezbude než se dívat na to, jak to váš svěřenec válí. Nemusíte být však smutní, protože času na ovlivňování a tedy kontroly nad postavou bude do sytosti - například při tréninku všelijakých triků. Ještě si dovolím zmínku o vývoji vaší golfové postavy. Ta se bude řídit podle klasických RPG pravidel, což tedy znamená, že čím více budete hrát/trénovat, tím více vaší postavě porostou „zkušenosti“ a tím lepší bude. Nemusím snad zmiňovat, že každý golfista vyskytující se ve hře (a tudíž i váš) se bude lišit různými vlastnostmi – jeden bude lepší v patování, druhý v odpalu na dlouhé vzdálenosti.
Originální nápad s celkem originálním zpracováním. Tak by se snad dala v jedné větě shrnout kompletní myšlenka a kompletní obsah SimGolfu. Zatím na mě hra působí vskutku netradičně a proto vám doporučuji bedlivě sledovat její vývoj. Další informace budou oznámeny na E3.