Simon the Sorcerer III – bude mu 3D slušet?

Komu postava fenomenálního kouzelníka Šimona něco říká, zcela jistě mu zvlhly oči v očekávání, co příjde, přestože hru Simon the Sorcerer 3 předchází již dlouhou dobu obavy z 3D kabátku, jenž má Simon šitý na míru; obavy, že se atmosféra vytratí. Možná to tak ale není... konečně, posuďte sami.
Simon the Sorcerer III – bude mu 3D slušet?
Pokud si v paměti vybavíte dobu, kdy se ven dostal první díl hry o nebojácném pubertálním kouzelníčkovi Simonovi, víte, o co jde. Ručně kreslená 2D adventura s hromadou humoru inside, to byl první díl a posléze i díl druhý. Příběh byl prostý – přestože zamotaný. Simon se časoprostorovou bránou přenese do paralelního vesmíru plného kouzel, mystických stvoření a dalších zvláštností, na které nebyl zvyklý z běžného světa (heh, skoro mám chuť říct, že vidí věci, na které není v Matrixu zvyklý ;)). Dějově na sebe prakticky jednotlivé díly navazují – restaurace Sordida v druhém díle vyplývá z likvidace kyblíkem s voskem v díle prvním, stejně tak i nyní příběh pokračuje. Jelikož Sordid na konci druhého dílu uprchnul jisté záhubě (nemluvě o tom, že samotný závěr druhého dílu byl více než rozpačitý, a to i pro samotného Simona), je nyní třetí díl pouhým pokračováním – opět čeká Simona úkol zachránit svět před zlým Sordidem. Když se na to podívám střízlivýma očima, nemohu než prohlásit, že se jedná o tuctový děj... pokud by neobsahoval boční kličky, které mnoha hrám tolik chybí.

Zkuste si myšleně postavu kouzelníka vyměnit za Laru Croft – změnu ani nezaregistrujete.Magická kostka mě vede skrz labyrint – ne vždy pomáhá ale, je taky pořádně ukecaná...

Hlavní změnou, která s příchodem třetího dílu souvisí, je třetí rozměr. Simon již není hezky kresleným sprajtíkem, jako dříve, ale plně 3D animovaný, složený zhruba ze 600 polygonů. Mezi pohyby,které dokáže vykonat, patří vše, čím disponuje i Lara Croft – lezení, běh, šplhání, skákání, vytahování se na plošinky (nevím, ale posledně jmenovaná funkce mně vyvrací iluzi, že se bude skutečně jednat o adventuru...) a další pohybové kreace. Samozřejmostí jsou grimasy, které dokáže Simon na tváři vyloudit – autoři hovoří o radikálni novince, ale i podle Lary Croft 4 vím, že to není nic zas tak nového. Podtrženo sečteno, grafická podoba je sice módní, ale to ještě neznamená hezká a především vhodná (na příkladu řečeno - do sauny si nenasadím buřinku...). Vhodnost téo volby samozřejmě prověří až čas – sám se ale z postu šéfredaktora herního časopisu a vášnivého adventuristy stavím k otázce 3D Simona poněkud skepticky.

Pamatujete, jak jsem vyčítal instruktorovi v Tomb Raider 4 hranaté nohy? ;)Na konci chodby je krystal, bez kterého neodejdu... jen abych odešel i s ním...

Víla poletucha a nadrzlý Simonův pohled – co může být strašnější?Teď se něco stane, celé toto místo mi nahání strach.

Tebe vzývám Bohyně Slunce... (hezký lens flare, nemyslíte?)Aztécká zdobná hrobka skrývá tajemství a půvab, obojí zaniknuvší s příchodem Simona...

Na cestě světem kouzel narazí Simon jak na staré dobré známé (například čaroděj Calypso, váš rádce, jenže vás vždy podporoval a kterého jste na druhou stranu museli již zachraňovat; dalším dobrým přítelem je Swampy – majitel koncernu na fastfood...), tak i nové charaktery, bez kterých novým dílem neprojdete úspěšně – kouzelná víla či Mellisa Leg, velká bojovnice. Svět je však plný i nepřátel, což pocítíte osobně přo kontaktu s Golemem, trpaslíky, gnómy a dalšími rasami. Mimo těchto bude největším oříškem pochopitelně samotný Sordid, tentokráte v těle psa.

Tady čtu – Komnata smrti. Bojimbojimbojim...Důmyslně ukrytý paprsek energie mě pronásoleduje po místnosti... Maminkoooooo...

To všechno zní zajímavě, ale nechává mnohé pochyby. Spornost 3D grafického prostředí je věc jedna, ale očekávání, která ke hře mám (vycházející z tradice her předcházejících), dávají laťku hodně vysoko – Simon III se bude muset mnoho snažit, než se mu ji podaří přeskočit. Podle Adventuresoft, který má všechny tři díly na svědomí, je již hotová asi týden alfa verze – hra je již dějově dokončena, nyní bude probíhat již jen ladění a vychytávání chybek. Střízlivýma očima tak předpokládám maimálně březen jako release date třetího dílu putování teenagera Simona.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 11 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 12 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 12 N/A