Komu postava fenomenálního kouzelníka Šimona něco říká, zcela jistě mu zvlhly oči v očekávání, co příjde, přestože hru Simon the Sorcerer 3 předchází již dlouhou dobu obavy z 3D kabátku, jenž má Simon šitý na míru; obavy, že se atmosféra vytratí. Možná to tak ale není... konečně, posuďte sami.
Pokud si v paměti vybavíte dobu, kdy se ven dostal první díl hry o nebojácném pubertálním kouzelníčkovi Simonovi, víte, o co jde. Ručně kreslená 2D adventura s hromadou humoru inside, to byl první díl a posléze i díl druhý. Příběh byl prostý – přestože zamotaný. Simon se časoprostorovou bránou přenese do paralelního vesmíru plného kouzel, mystických stvoření a dalších zvláštností, na které nebyl zvyklý z běžného světa (heh, skoro mám chuť říct, že vidí věci, na které není v Matrixu zvyklý ;)). Dějově na sebe prakticky jednotlivé díly navazují – restaurace Sordida v druhém díle vyplývá z likvidace kyblíkem s voskem v díle prvním, stejně tak i nyní příběh pokračuje. Jelikož Sordid na konci druhého dílu uprchnul jisté záhubě (nemluvě o tom, že samotný závěr druhého dílu byl více než rozpačitý, a to i pro samotného Simona), je nyní třetí díl pouhým pokračováním – opět čeká Simona úkol zachránit svět před zlým Sordidem. Když se na to podívám střízlivýma očima, nemohu než prohlásit, že se jedná o tuctový děj... pokud by neobsahoval boční kličky, které mnoha hrám tolik chybí.
| |
Hlavní změnou, která s příchodem třetího dílu souvisí, je třetí rozměr. Simon již není hezky kresleným sprajtíkem, jako dříve, ale plně 3D animovaný, složený zhruba ze 600 polygonů. Mezi pohyby,které dokáže vykonat, patří vše, čím disponuje i Lara Croft – lezení, běh, šplhání, skákání, vytahování se na plošinky (nevím, ale posledně jmenovaná funkce mně vyvrací iluzi, že se bude skutečně jednat o adventuru...) a další pohybové kreace. Samozřejmostí jsou grimasy, které dokáže Simon na tváři vyloudit – autoři hovoří o radikálni novince, ale i podle Lary Croft 4 vím, že to není nic zas tak nového. Podtrženo sečteno, grafická podoba je sice módní, ale to ještě neznamená hezká a především vhodná (na příkladu řečeno - do sauny si nenasadím buřinku...). Vhodnost téo volby samozřejmě prověří až čas – sám se ale z postu šéfredaktora herního časopisu a vášnivého adventuristy stavím k otázce 3D Simona poněkud skepticky.
| |
| |
| |
Na cestě světem kouzel narazí Simon jak na staré dobré známé (například čaroděj Calypso, váš rádce, jenže vás vždy podporoval a kterého jste na druhou stranu museli již zachraňovat; dalším dobrým přítelem je Swampy – majitel koncernu na fastfood...), tak i nové charaktery, bez kterých novým dílem neprojdete úspěšně – kouzelná víla či Mellisa Leg, velká bojovnice. Svět je však plný i nepřátel, což pocítíte osobně přo kontaktu s Golemem, trpaslíky, gnómy a dalšími rasami. Mimo těchto bude největším oříškem pochopitelně samotný Sordid, tentokráte v těle psa.
| |
To všechno zní zajímavě, ale nechává mnohé pochyby. Spornost 3D grafického prostředí je věc jedna, ale očekávání, která ke hře mám (vycházející z tradice her předcházejících), dávají laťku hodně vysoko – Simon III se bude muset mnoho snažit, než se mu ji podaří přeskočit. Podle Adventuresoft, který má všechny tři díly na svědomí, je již hotová asi týden alfa verze – hra je již dějově dokončena, nyní bude probíhat již jen ladění a vychytávání chybek. Střízlivýma očima tak předpokládám maimálně březen jako release date třetího dílu putování teenagera Simona.