Singleplayerové hry jsou silnější než kdy předtím, tvrdí šéf Remedy

Podle šéfa tvůrců Alana Wakea či Max Payne nás čeká zlatá éra singleplayerových her.
Singleplayerové hry jsou silnější než kdy předtím, tvrdí šéf Remedy

Ředitel vývojářského studia Remedy Entertainment Tero Virtala tvrdí, že podle něj jsou ve videoherním průmyslu momentálně hry pro jednoho hráče v nejlepší možné formě a mají před sebou zářivou budoucnost. Podporuje to argumenty, že se objevují nové digitální platformy a všechny hlavní společnosti se snaží hledat nové a nové způsoby, jak hráče zaujmout originálními a kvalitními exkluzivitami, aby se jim dařilo prodávat své služby a zařízení.

Telekinetická akce Control má datum vydání, zahrajeme si už v létě

Telekinetická akce Control má datum vydání, zahrajeme si už v létě

Ačkoliv má Remedy ve světě herního průmyslu obrovské jméno, jejich dílem je pouze šest her za dvacet let existence. Jejich kvalita je ale nepopiratelná a vždy se tyto hry držely především singleplayerového zážitku. A to i přesto, že se dlouho zdálo, že singleplayer pomalu ale jistě ustupuje z hlavní scény světa počítačových her.

"Víme, že je spousta hráčů, kteří naše hry moc rádi nemají a nevadí nám to. Také je tu ale velká skupina těch, kteří milují to, co děláme a stejně tak je na tom spousta médií. A také existuje řada vývojářů, kteří mají rádi tvorbu her, které děláme my. Věříme v to, co děláme a naštěstí je tu dost lidí, kteří sdílejí náš pohled," mluví o oblibě Remedy Virtala.

Časoprostorová střílečka Control přibližuje herní prvky v novém deníčku

Časoprostorová střílečka Control přibližuje herní prvky v novém deníčku

"Naším cílem je tvořit i nadále AAA hry a ty musejí být ambiciozní a je potřeba, aby nám vycházely častěji než jednou za pět či sedm let. Chceme tvořit budoucnost, v níž jsme pány svého osudu a ať už se nám něco podaří, nebo ne, je to vždy důsledek naší práce. Abychom toho dosáhli, definovali jsme si tři hlavní pilíře. Musíme tvořit hry, které na trhu vyčnívají a stojí na svých postavách a příbězích. A přesně takové jsou akční hry. Zároveň je ale musíme tvořit tak, aby jejich hratelnost vydržela déle a používat nové techniky vyprávění," popisuje recept na úspěch, který si v Remedy stanovili.

"Herní trh teď prošel obrovskou obměnou. Konzole se neustále vyvíjejí, PC platformy konečně mají mezi sebou opravdovou konkurenci a Nintendo Switch prokázalo, že dokáže být velmi zajímavou alternativou pro vývojáře. Dalším důležitým krokem je, že se teď rozjíždí závod o to, kdo se stane Netflixem herních služeb. Nevíme sice, kdy se to stane, ale velcí hráči do toho teď budou rozhodně chtít hodně investovat. A abyste uspěli, potřebujete unikátní a originální obsah. S tímto rozšiřujícím se rozsahem možností a platforem se nám nabízí nové šance na partnerství a nové způsoby distribuce," tvrdí Virtala o vývoji herního trhu do budoucna.

Kreativní ředitel God of War si nemyslí, že jsou singleplayerové hry mrtvé

Kreativní ředitel God of War si nemyslí, že jsou singleplayerové hry mrtvé

"Před třemi roky jsme diskutovali s vydavateli o tom, jaká je budoucnost AAA blockbusterových singleplayerových her. Ale teď, po úspěchu titulů od Sony a také třeba Ubisoftu, vidíme že příběhové hry pro jednoho hráče jsou silnější než kdy předtím,"  přidal optimistickou tečku na účet příběhových zážitků ve videoherním průmyslu.

Pro úspěch Remedy se dá hledat vysvětlení i ve statistice. Studio totiž pracuje na svých vlastních nových značkách, které bývají originální a přinášejí neotřelé AAA tituly. Takových je na konzolích až překvapivě málo. "Na Steamu je přes dvacet tisíc her od pěti tisíc vývojářů. Nás ale zajímalo hlavně jak to je na konzolích. Takže jsme začali sledovat všechny tituly, které vyšly od léta 2018. Na PS4 a Xbox One vyšlo přes dva tisíce her a pracovalo na nich asi dvanáct set padesát studií. Pokud to stáhneme jenom na studia, která pracovala na AAA hrách, zbývá nám dvě stě padesát her a o sto méně vývojářů. Z toho jenom padesát studií bylo nezávislých. Polovina z nich měla příběh v hlavní roli. Ani zde odečítání nekončí. Patnáct studií z těchto pětadvaceti totiž má ambice vytvářet nové vlastní značky," rozvedl na závěr zajímavou statistiku, která potvrzuje unikátnost Remedy.

Kam se podle vás bude herní trh ubírat dále? Chytají hry pro jednoho hráče opravdu druhý dech, nebo jde jenom o krátkodobý záblesk naděje v nelítostném světě online hrání?