Skull & Bones: E3 dojmy z námořních bitev

Když vyšel Black Flag, říkal jsem si, že by to vůbec nemusel být další díl asasínské série, ale plnohodnotná pirátská hra. Tento potenciál očividně viděli i vývojáři. Dalo by se říct, že Skull & Bones je Black Flag, jen bez toho všeho „asasínování“ přesunuté do Indického oceánu.

Skull & Bones bude převážně multiplayerová záležitost, kdy proti sobě v bitvách různého typu půjdou skupiny hráčů se svými plavidly. Komu hratelnost nepřijde alespoň podobné námořnické části Black Flag, měl by si vyčistit brýle. Celý systém bitev je prakticky okopírovaný. Máte možnost střílet z bočních děl, z předních děl a dojde také na dálkové bombardování. Naštěstí to ale nebude 1:1.

Každá část lodě bude mít vlastní ukazatel výdrže. V Black Flag bylo celkem jedno, do jaké části lodi střílíte. Po zasazení dostatečného poškození se prostě potopila. Ve Skull & Bones stačí, abyste měli dostatečně poškozený bok lodi, a už jdete ke dnu. V bitvách se proti sobě nepostaví jen hráči, budou je také doprovázet lodě řízené umělou inteligencí. S takovým počtem plavidel na obrazovce nastává celkem solidní chaos. Abyste se mohli lépe zorientovat, můžete se přepnout do pohledu námořníka na vrcholu hlavního stěžně. Odsud máte krásný výhled na celou vodní plochu. Problém je ale v tom, že v tomto pohledu nevidíte, co se děje kolem vaší lodi. Může se tedy stát, že se budete kochat okolím a zatím na vás najede nepřátelská loď.

4kWallpaper_2.jpg

Ve Skull & Bones hodně záleží na atmosféře. Bitvy jsou opravdu intenzivní díky velkému počtu plavidel a také ozvučení, které bylo na perfektní úrovni už u Black Flag.

NavalBattle_Final.jpg

Je důležité říct, že tady nehrajete za určitou postavu. Jste prostě loď. Svého kapitána si sice po vzhledové stránce můžete upravit, ale nemá to žádný dopad. Vylepšování lodě už je na trochu jiné úrovni. Bude k dispozici několik různých druhů, které se liší statistikami. Menší lodě tak budou rychlejší, ale zase v boji neobstojí tak dobře, jako pořádná galéra. Druhů bude více a každý z nich má jiné využití. Všechno ale stejně záleží na statistikách. Ty si budete postupem času za nakradené poklady vylepšovat, ale nemělo by to mít takový dopad, aby vás ostatní hráči nebyli schopni potopit.

Zatím nám byl představen jen mód Loot Hunt, ve kterém se proti sobě postaví pět hráčů na každé straně. V bitvě také figurují obchodní lodě, které mají na palubě nemalé množství zlata. První fáze tohoto módu spočívá v tom, abyste tyto lodě potopili a nasbírali pro svůj tým co možná nejvíce jejich nákladu. V tom vám ale samozřejmě brání nepřátelská strana. Po tom, co je zlato rozebráno, přichází řada na řežbu mezi hráči. Kusy lodí létají kolem hlava nehlava a každý se snaží pro sebe nahrabat všechny poklady.

Age of Sail Concept.jpgMysteriouseShip.jpg

Nestačí ale jen bezmyšlenkovitě střílet. Ve správný moment musíte dávat povel posádce, aby se ukryla před nepřátelskou střelbou. Musíte ale také myslet na ostatní členy flotily. Několik lodí by například mělo chránit tu s největším počtem zlata. Zbytek se pak může soustředit na boj s nepřáteli. Je nutné se trochu sehrát. Pokud bude na vaší straně panovat totální chaos, nemáte proti zkoordinovanému týmu šanci.

HDV2_Wallpaper_3.jpg

Tím, že jste potopeni, pro vás bitva nekončí. Během prvních dvou fází se během několika chvil zase respawnujete, ale loot, který jste měli u sebe, už má na palubě nepřítel. Ve třetí fázi už znamená potopení lodi váš konec. Na scéně se objevují lovci pirátů a vašim úkolem je uniknout a vzít s sebou co nejvíce lupu. Strana, která si nahrabala více, vyhrává. Módů bude hra samozřejmě obsahovat více.

World_Madagascar.jpg

Celkem by mě zajímalo, jestli budou i ostatní módy propracované do takové míry, jako Loot Hunt. U hry tohoto typu je hodně důležité, aby hráče dokázala zabavit na delší dobu. V horším případě by Skull & Bones mohlo dopadnout podobně jako For Honor, které pohořelo na nedostatku obsahu, hráčů a katastrofálním multiplayeru, kde se někteří hráči nebyli schopni vůbec připojit do hry.  

Skull & Bones nebude jen čistě multiplayerovým zážitkem. Bude také obsahovat kampaň. Z toho, co zatím víme, mi přijde, že potenciál hry mohli vývojáři z Ubisoft Singapur využít mnohem lépe. Příběh tady sice bude, ale hratelnost je totožná s multiplayerem. Na souš se tedy podíváme leda ve filmečcích. Na druhou stranu nás prý čeká spousta světoznámých pirátů a v neposlední řadě také Kraken. Ohledně kampaně je tady zase podobnost s For Honor. Režim pro jednoho hráče tam byl, ale skládal se jen z příběhových animací a gameplay probíhal stejně jako v multiplayeru. Jen byly ostatní postavy ovládány umělou inteligencí. I když jsou tyto hry úplně o něčem jiném, tak mají do jisté míry hromadu věcí společných. Pokud stejně i dopadnou, Ubisoft z toho určitě mít radost nebude.

Souhrn

Skull & Bones má v sobě potenciál. Stejně tak mělo v sobě potenciál i For Honor. Doufejme, že se z minulých neúspěchů hodlá Ubisoft poučit a nenaservíruje nám další polotovar. Hra vychází příští rok, tak snad ten zbývající čas bude vývojářům stačit na to, aby to dotáhli po těch dlouhých 4 letech do zdárného konce. Byla by škoda, kdyby další ubisoftí hra vyšuměla z myslí hráčů týden po jejím vydání.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: co hrát na cestách?

7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: c…

Hrajete rádi na mobilním telefonu? Nechte si od nás doporučit několik kousků pro letošní rok.

17.  4.  2018 | | 8 N/A
4K obrázky z Far Cry 5 lákají neuvěřitelným smyslem pro detail

4K obrázky z Far Cry 5 lákají neuvěřit…

Far Cry 5 nás v mnohém příjemně překvapil, především ale nabídl nádherné pískoviště na hraní. A nic to nepodpořit tak, jako 4K rozlišení.

11.  4.  2018 | | 18 N/A
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

21.  4.  2018 | | 36 N/A
God of War: severská výprava (recenze)

God of War: severská výprava (recenze)

Populární rubač bohů se vrací, aby nám dokázal, že neztratil nic ze svého lesku. Jak dopadl Kratos nové generace?

20.  4.  2018 | | 32 N/A
Herní agenda: dubnová nálož pecek

Herní agenda: dubnová nálož pecek

Březen nás navnadil na začínající jarní sezónu plnou skvělých titulů a duben pokračuje ve stejném duchu. Opět se nám na herním trhu objevila různorodá sorta her, mezi kterými si jistě dokážete vybrat ať už hrajete na jakékoliv platformě.

18.  4.  2018 | | 2 N/A
Cyberpunk 2077 na ostro: frakce, hrdinové a pestrý svět

Cyberpunk 2077 na ostro: frakce, hrdin…

Kromě pěkného CG filmečku jsme stále z Cyberpunku 2077 neviděli vůbec nic. S přibližující se E3 se ale začaly objevovat opravdu zajímavé informace. Co všechno o megalomanském projektu víme?

22.  4.  2018 | | 7 N/A
Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, trvalo to necelý měsíc

Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, t…

Ubisoft si své hry snaží hlídat, hackeři jsou ale neúprostní.

16.  4.  2018 | | 11 N/A
Battle Royale napříč hrami: kde všude najdete masové boje?

Battle Royale napříč hrami: kde všude …

Trend jménem Battle Royale stále pokračuje a vypadá to, že herní svět jen tak neopustí. Hry v tomto žánru mají neuvěřitelné množství hráčů a snad ještě více jich ho sleduje na platformách Twitch a Youtube. Na této vlně se snaží svézt téměř každý a my se podíváme, co se nám to tady vyrojilo.

20.  4.  2018 | | 5 N/A