Skydive Proximity Flight: porce virtuálního adrenalinu (recenze)

vytisknout velikost písma
V končinách České a Slovenské republiky je skydiving na té nejvyšší úrovní v podstatě zapovězenou záležitostí, protože skály, útesy a velehory pyšnící se tisícovkami metrů nadmořské výšky u nás nenalezneme. Z bezpečí domova však tuto činnost můžete ozkoušet vу Skydive: Proximity Flight. Jak se hraje?

Vývojářské studio, které stojí za Skydive: Proximity Flight, patří mezi matadory. Má totiž na svědomí hry jako IL-Sturmovik 2: Birds of Prey, War Thunder či Apache: Air Assault. To všechno byly tituly poměrně solidní a nadprůměrné, nikoliv však takové, po kterých by masy hráčů šahaly a prodejní regály braly útokem. O Skydive: Proximity Flight budeme moci říci pravděpodobně to samé, pojďme se ale nejdříve podívat na to, co samotná hra nabízí.

 

V rámci seskakování a létání budete moci ve Skydive: Proximity Flight provádět také triky a různé adrenalinové výzvy

 

Jak už z názvu vyplývá, jedná se o simulaci skydivingu, nikoliv však ve smyslu prostého parašutismu, nýbrž jako adrenalinového seskakování z tisícových výšek a prohánění se mezi kopci za pomocí speciálního obleku. V rámci seskakování a létání budete moci ve Skydive: Proximity Flight provádět také triky a různé adrenalinové výzvy, za něž získáváte body. Nechybí tu ani nutnost přistát pomocí padáku. Co budete v letu dělat a plnit záleží na tom, který herní mód si zvolíte.

21d5e95a-39227.jpg 22fb6ab9-39210.jpg 512dee0e-39221.jpg

Kolem světa

Hra vám nabídne hned tři možnosti – jedná se o herní mód Challenges, ve kterém budete na vlastní pěst plnit různé výzvy (jako udělat tři backflipy v řadě, nahrát určité skóre, doletět alespoň několik kilometrů, proletět úžinami nebo útesy atd.). Tento herní mód je navíc rozdělen do několika kategorií, takže vás čekají desítky originálních výzev, což je zábava na opravdu hodně dlouho. Adrenaline Ride jsou pak závody s AI ovládanými závodníky, kterých je ale žel bohu jen čtveřice, což je velká škoda, protože závody jsou opravdu zábavné. Freestyle, neboli volná jízda, je mód, ve kterém můžete dělat, co se vám jen zachce – třeba zkoumat herní svět.

 

Grafika pro Gaijin Entertainment nikdy nebyla problémem, a proto se můžete těšit na nekonečný výhled, krásné východy a západy slunce

 

Veškerý skydiving nebude probíhat na jednom jediném místě, nýbrž hned v několika zajímavých koutech světa. Lokací je tu celkem osm, přičemž se jedná jak o sněžné oblasti švýcarských a italských Alp, tak o pustý Grand Canyon či jihoamerické džungle plné zelených stromů a vodopádů. O mapách se dá říct jediné – vypadají naprosto kouzelně a krásně. Grafika pro Gaijin Entertainment nikdy nebyla problémem, a proto se můžete těšit na nekonečný výhled, krásné východy a západy slunce (můžete si totiž zvolit denní dobu skydivingu), slušné modely skokanů a kouzelné scenerie přírodních monumentů. To všechno plynule a bez zádrhelů.

Jako ve vzduchu

Asi tím nejpodstatnějším, co by vás mohlo v recenzi na Skydive: Proximity Flight zajímat je to, jak se hra vlastně hraje a ovládá. Na to je jednoduchá odpověď – naprosto skvěle. Testovaná verze pro Playstation 3 totiž vedle možnosti hrát s Playstation Move disponuje pohybovým ovládáním pro klasický ovladač. V kombinaci s možností zvolit si pohled z první osoby jsme si pak občas připadali jako ve vzduchu, ve speciálním obleku, snažící se vyhnout všudypřítomným útesům.

549c5d38-39218.jpg

Vůbec atmosféra celkově, pocit rychlosti a schopnost vyvolat příliv adrenalinu jsou prvky, které ze Skydive: Proximity Flight dělají vysoce nadprůměrný zážitek. Všechno funguje až neuvěřitelně dobře. Ruku v ruce s povedeným ovládáním jde i fyzikální model, díky kterému cítíte odpor vzduchu, zvyšující se rychlost a pomalu každý centimetr, kterým se přiblížíte k ostrým útesům. Těžko říct, jak tohle všechno funguje na Kinectu, možnost vyzkoušet verzi pro Xbox 360 jsme bohužel neměli.

Jen sami

Z odstavců výše by se mohlo zdát, že Skydive: Proximity Flight je v podstatě dokonalá hra. I ona však trpí neduhy, které jistým způsobem znepříjemňují pohodlnou hratelnost. Jde především o fakt, že některé výzvy představují opravdovou frustraci, jelikož jsou docela dost náročné, a jelikož pro postup do další výzvy je nutné splnit tu předchozí, může se vám jednoduše stát, že se seknete hned na té první a nebudete se moci posunout dál.

6b2d51c4-39229.jpg 8718a3c6-39213.jpg 8d6f5a1f-39224.jpg

Co nás osobně mrzelo asi nejvíce je fakt, že tvůrci nevyužili potenciálu hry, který by měla v multiplayeru. Ten je totiž přítomen pouze formou výzev a prostřednictvím tabulek se skóre. Prolétnout si Alpy nebo Grand Canyon s kamarádem najednou vám ale hra neumožní, což je hrozná škoda. Jedinou možností, jak změřit síly s kamarádem, jsou tak získané body v jednotlivých výzvách a levelech.

 

Negativem může být vyšší cena vzhledem k digitální distribuci hry a absenci hry pro více hráčů

 

Pokud nejste připojeni k internetové službě, upozorňuje vás na to hra klidně dvakrát vyskočením otravné tabulky. Skydive: Proximity Flight také nedisponuje zvlášť líbivou hudbou – tři písničky v soundtracku se docela rychle ohrají a začnou lézt na nervy. Negativem může být i vyšší cena (19.99$) vzhledem k digitální distribuci hry a absenci hry pro více hráčů.

Dostupné pro: X360, PS3
Žánr: Simulátory | Simulace skydivingu
Výrobce: Gaijin Entertainment
Začátek prodeje: 1. října 2013
  • Zajímavý obsah
  • Technické zpracování
  • Adrenalinová hratelnost
  • Občas příliš náročné
  • Chybí multiplayer

To všechno jsou ale spíše kosmetické nedostatky. Skydive: Proximity Flight je totiž skvělou záležitostí pro milovníky simulací adrenalinových sportů se skvělou hratelností. Díky povedenému fyzikálnímu modelu, pohybovému ovládání a nabitému obsahu je to navíc zábava na opravdu dlouho. Vyššímu hodnocení brání jen absence multiplayeru a místy přílišná náročnost, jinak se ale jedná o skvělou porci virtuálního adrenalinu, kterou se dají skvěle krátit dlouhé podzimní a zimní večery. Tak hůrá do vzduchu!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nové hry pro rok 2017: všechny novinky z herního veletrhu E3 na jednom místě

Nové hry pro rok 2017: všechny novinky…

Největší herní události roku začala a v tomto článku najdete veškeré informace o tom, co za hry bylo představeno od největších herních tvůrců.

13.  6.  2017 | | 2 N/A
9 nejdražších her historie, které si můžete zahrát

9 nejdražších her historie, které si m…

Přišlo Vám někdy, že za své oblíbené hry platíte nekřesťanské peníze? A napadlo Vás někdy, kolik vývoj hry vlastně stojí? V dnešním příspěvku se podíváme na devět nejdražších her v historii. Pochopitelně z hlediska investovaných financí do samotného vývoje.

16.  6.  2017 | | 3 N/A
Project Cars 2 ve 4K: Takovou grafiku jste u závodní hry ještě neviděli

Project Cars 2 ve 4K: Takovou grafiku …

Po včerejším oznámení data vydání a sběratelské edice není od věci si připomenout, jak parádně hra vypadá s maximálním nastavením grafiky.

9.  6.  2017 | | 10 N/A
Assassin

Assassin's Creed Origins vrací sérii k…

Assassin's Creed se vrací. Barevnější, novější a historičtější. Máme se na co těšit?

12.  6.  2017 | | 3 N/A
Nejlepší herní pecky výstavy E3, pro které brzy poběžíme do obchodu

Nejlepší herní pecky výstavy E3, pro k…

E3 je největší herní akcí roku a nových chystaných titulů přibylo přímo exponenciálně. Rozhodli jsme se, že vybereme 15 největších herních pecek, které se na konferencích ukázaly.

21.  6.  2017 | | 10 N/A
E3 2017: Záznam konference Microsoftu

E3 2017: Záznam konference Microsoftu

Největší herní svátek je tu. Sledujte s námi odhalení nejnovějších herních pecek Microsoftu včetně českého komentáře.

11.  6.  2017 | | 1 N/A
Xbox One X: nejvýkonnější konzole současnosti pod drobnohledem

Xbox One X: nejvýkonnější konzole souč…

Microsoft konečně oficiálně odhalil konzoli Xbox One X, která má nastolit novou generaci hraní. Opravdu je ale o co stát?

22.  6.  2017 | | 60 N/A
Takhle vypadá Call of Duty: WW2. Podívejte se na ukázku multiplayeru

Takhle vypadá Call of Duty: WW2. Podív…

Po příběhovém odhalení tu konečně máme i první plnohodnotné záběry z multiplayeru očekávané vojenské akce Call of Duty: WW2.

14.  6.  2017 | | 4 N/A