Pokud je ovladač certifikovaný Microsoftem, neměl by přinášet nestandardy do systému, od toho je ta certifikace. Na kolik se na to hledí při vývoji, nevím.
Samozřejmě, že nezáleží, ale WinXP DX10 nepodporuje, Visty nikoho nezajímají a aktuálně tu máme W7 spolu s GPU, které DX11 podporují již několikátou generaci, tedy dedikované GPU a APU, integrované GPU jaksi pro herní průmysl až takovou roli nehrají. Tedy "včera, dnes a zítra" je aktuální DX11.
Věř, že kdyby ta hra, kterou si člověk chce koupit vypadala lépe na DX11 než na DX9 a zároveň by vyžadovala jako minimum DX11, tak lidi upgradují (ostatní, sám uvádíš POUZE 8% podíl WinXP, ukončený OS od výrobce....). Ale DX11 nám nevládne už dlouho proto, protože konzole. Ta básnička je stále stejná, udivuje mě, že je potřeba to neustále opakovat.
Nezapomeň, že do DX10 se počítají Intelí grafické karty, prostě lidi něco málo zahráli a šup, je to ve statistikách, přičemž se zdaleka nebavíme o herním PC.
Zajímavé, že např. takový Battlefield 3, který umí také ždímat HW beze zbytku dopadl úplně skvěle, jestli on ten důvod nebude někde jinde