Skyrim s modifikacemi vypadá naprosto úžasně, ale nedá se hrát

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 71

Diskuze k článku

21. 11. 2012 16:45

nejlepší je stejně Arena a Daggerfall.

 |   |  Odpovědět
steve  |  21. 11. 2012 10:47

To je TES v roce 2030.Je to krása.

 |   |  Odpovědět
LittleHill  |  21. 11. 2012 10:41

no, dejte tomu par let a budou to hrat deti ve skolce na mobilu

 |   |  Odpovědět
mortty  |  21. 11. 2012 09:59

prave som zazil nerdgazmus :D

 |   |  Odpovědět
krtecek  |  21. 11. 2012 08:21

Byly ti vyvojari a grafici nekdy proboha mimo mesto? Treba se projit po lese nebo na louce? Kdo kdy v lese videl hustou (stejne) vysokou travu? Nemelo by byt na zemi nahodou LISTÍ? Taky to rozmisteni stromu po lese a po krajine je katastrofa - uz vidim nejaky mestsky hovadko jak sedelo u editoru a klikalo - strom sem, strom sem, strom sem... Stejne tak parez nehraje barvama jak paladinovy aury v diablu ale je suchy a hnije. Dokud ti zablesenci nevylezou od monitoru, tak to nikdy nebude vypadat poradne, i presto ze graficky potencial tu na to davno je. Grafika paradni, ale ty scenerie katastrofa...
PS: Anglicky park neni les ani louka z realne prirody

 |   |  Odpovědět
Kid  |  21. 11. 2012 08:55

No jelikož Skyrim se neodehrává v reálném světě, tak vám asi může být jedno, že i příroda neni zobrazována jako v reálném světě. A kupodivu je takto nakreslená příroda "hezčí" než v reálném světě.
Udivuje mě, že vám nevadí, že tam jsou nakreslení i draci a ještěrky, co se chovají jako lidé. Ty taky nejsou v reálném světě moc vidět
Mě se to naopak moc líbí.

 |   |  Odpovědět
Krtecek  |  21. 11. 2012 09:06

https://www.google.com/search?tbm=isch&q=Les
O zivych potvorach jsem nemluvil, ty vypadaji docela OK, prd-el (cenzura?) vymodelovat taky umi, ale ta priroda je proste totalne divna. Nebo se to snad cele odehrava a anglickym parku kde se trikrat rocne po celym svete posece trava, pohrabe listi a architekt kontroluje kde roste jaky strom? Jo to pak jo, to skyrim vypada uzasne :facepalm
Uz vidim jak nejaka rychla rota pobiha s krovakem kolem draka a stoucha do neho at uhne:D

 |   |  Odpovědět
skd  |  21. 11. 2012 09:34

Moc to hrotíš, tohle je jen ukázka toho, co už se s dnešní technologií dá udělat. Tyto konkrétní screeny dělal jeden člověk a pokud vím, mod na hustý travnatý porost dělal sám a psal, že není veřejně ke stažení jednoduše proto, že není hotový. Řekl bych, že kdyby si k tomu sedli vývojáři celé Bethesdy a dali si ten samý úkol, dosáhli by tvéhou touženého výsledku bez problému :)

 |   |  Odpovědět
Krtecek  |  21. 11. 2012 09:52

Tak me to zily netrha, krome fallouta a puvodnich 3 x-comu toho moc nenaparim, jen tu je clanek jak to neni hyper mega krute dokonaly (a vsechny komenty nadseny), pritom to je zabity takovema kravinama. treba nektery sceny s vodou a sutrem v pozadi jsou fakt povedeny. ale pak je zase screenshot, kde blizke objekty uz jsou v mlze a oproti tomu hodne vzdaleny kopce ostry jak ziletka. Pritom by mely byt ostre jak listeruv pohled po deseti pivech. Ty technologie tady jsou uz dloho, ale malokdo z tech co s nimi dela u toho pouziva hlavu a chodi do prirody:(

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 11. 2012 13:21

Bohužel stejný problém pozoruju prakticky u všech her, včetně české Army - tráva je divná, příroda je divná. Ale rozhodl jsem se to ignorovat, protože nemá cenu něco takového řešit :) (Mimochodem, lesy nikdo nekliká, ty dělá SpeedTree nebo nějaká jeho alternativa.)

 |   |  Odpovědět
Krtecek  |  21. 11. 2012 09:55

btw ten clovek asi fakt nema co delat, kdyz ma cas drbat se s 300 modama do hry jenom aby nadelal screenshoty... Jeho problemy bych chtel mit.

 |   |  Odpovědět
Winters  |  21. 11. 2012 07:08

Hrubost, hlavně ten Space

 |   |  Odpovědět
AG  |  21. 11. 2012 04:53

Tvl skuste si predstavit ukazat niekomu v roku 1992, v dobe Wolfa, takuto grafiku Alebo aj v 2002.

 |   |  Odpovědět
Bambi  |  21. 11. 2012 08:45

No a to ještě ani nevíme, co bude za dalších 10 nebo 20 let

 |   |  Odpovědět
krtecek  |  21. 11. 2012 08:50

Myslis v dobe kdy se hry ohrome rozvijely, objevovaly prvni 3d jakoze fakt 3d tituly, porad pribyvalo detajlu, ve 2D byly perfektne prokreslene isometricke hry s uzasnou atmosferou a co chvili byla nejaka "revoluce"? Ukazat mi tehdy nekdo tyto screenshoty, tak reknu coze? Az za dvacet let? Vzdyt to vypada "sterilne a odcizene".
Podivej se na Matrox G400 tech demo z r 1999 a rekni mi, v cem je skyrim tak brutalne lepsi nez ve vetsim rozliseni, vetsich texturach, lepsim vyhlazovanim a modely s vic polygony - proste jen vseho vic, ale zadny razantni pokrok tu od quake 1 neni. S generaci grafik G400/VooDoo3/GeForce256 prisly veskere potrebne technologie jako environment bump mapping a T&L a od te doby jen roste hruby vykon. Nic vic. Grafiky maji misto 32MB 2GB a ceka se, kdy budou potrebovat 380V... (dobra, posledni dobou to uz tak neroste, ale obrazne... VooDoo 3 mela pasiv)
1992 to jeste tak super nevypadalo, ale kdyz se podivas na hry z let 1995-2000 tak tehdy grafika fakt letela kupredu a vsechno vypadalo uzasne. Od te doby jen roste vypocetni vykon CPU, GPU a je vic pameti.

 |   |  Odpovědět
krtecek  |  21. 11. 2012 08:55

Jinak receno: podivej se na Quake 1/TTD/NFS1-2 z 1996 a Matrox demo z 1999 - jaky tam je rozdil za 3 roky, a podivej se na Matrox demo a tento skyrim a jaky rozdil tu je za 13 let:( Humus ze?

 |   |  Odpovědět
AG  |  21. 11. 2012 12:42

Tak to techdemo som nevidel, zbieram hlavne dema od NV a ATI, my bad.

Ale vynechajme dema a pozrime sa na hry samotne Ja som nedavno porovnaval celu historiu 3D hier od id. Quake > Quake 2 > Quake 3 > RTCW > Doom 3 > Rage.

Najvacsi skok bez debaty sposobilo pouzivanie bump-mapping, per-pixel lighting a podobnych veci. To ze to boli uz davno zname technologie nic nemeni na tom, ze to hry nevyuzivali Ved BB ako sposob renderovania je zname aspon od 80. rokov.

Takze stale myslim ze toto vyzera lepsie ako cokolvek z roku 1999, ale pozriem si to demo

 |   |  Odpovědět
Krtecek  |  21. 11. 2012 15:32
Kaacz  |  01. 02. 2013 02:05

Pěkné že ? A v roce 2011 přijde Bethesda a stromy jsou papundeklové kulisy .. bleee ..

 |   |  Odpovědět
Kaacz  |  01. 02. 2013 02:11

Já doufám, že příští TES vyjde na engine od iDSoftu (když mají teď společného majitele) a bude to konečně vypadat celé lépe .. a doufá v to i John Carmack. Tak to snad bude .. a já si to konečně koupím a užiju.
Skyrim blé opravdu ale opravdu ne. Starší Risen a Twor Worlds mi přijdou lepší (po stránce engine). Alespoň stromy tam ty 2D listy natáčí, abych nikdy neviděl list tak, že zmizí (3. rozměr NULA).

 |   |  Odpovědět
pavelcr  |  21. 11. 2012 01:04

Konzole by mely zakazat. Stacilo aby toto dostal nejaky rozumny programator a mame tady hry v 3D a s touto grafikou. On vykon by tu byl ale jen pro PC.

 |   |  Odpovědět
LukeCZ  |  21. 11. 2012 01:26

Moje slova

 |   |  Odpovědět
eee  |  21. 11. 2012 05:36

Spis by meli zavirat hlupaky, s tebou v cele.

Za upadek a zabrzdenost pc platformy nemohou konzole, ale nizka ochota pc hracu platit. PC je ekonomicky nejslabsi platforma a vyvoj her neco stoji. A cim lepsi grafika, tim vic to stoji. Bylo jen otazkou casu, kdy omezenim pro hry prestane byt hardware a zacne jim byt financni stranka veci.

Konzole tady jsou dele, nez herni pc, nikdy problem nepredstavovaly a nepredstavuji ho ani ted. Jdou si svou vlastni cestou, ktera evidentne vice vyhovuje lidem ochotnych vice platit. A zabrzdenost pc platformy je jeji vlastni vnitrni problem.

 |   |  Odpovědět
Libor  |  21. 11. 2012 06:19

Tak si nás vychoval Microsoft.

 |   |  Odpovědět
Bambi  |  21. 11. 2012 08:44

No jasný, typická výmluva neplatičů

 |   |  Odpovědět
Agent  |  21. 11. 2012 09:44

To je přece základní princip kapitalismu - maximální zisk s co nejnižšími náklady - jakékoliv ohledy nebo morálka jsdou stranou.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 11. 2012 13:04

Když o kapitalismu nic nevíš, tak ho nekomentuj, komunisto Základním principem kapitalismu je to, že výrobní prostředky vlastní soukromé osoby a ceny se určují na volném trhu s minimálními nebo žádnými zásahy státu. Bezohledné společnosti v takovém prostředí nemají moc nadějí na úspěch (to, co tu máme teď, není kapitalismus - je to umírněný socialismus v celé své kráse).

 |   |  Odpovědět
21. 11. 2012 16:48

Jinými slovy, kapitalismus je podobná chiméra jako komunismus. Ideálně to funguje, ale v praxi už to pokulhává
Kapitalismus směřuje k monopolům, proto sou potřeba zásahy státu.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 11. 2012 17:01

Nikoliv, zásahy státu vedou k monopolům. Na volném trhu, kde všichni účastníci chápou možnosti kapitalismu, se nikdy nemůže objevit monopol...

 |   |  Odpovědět
eee  |  21. 11. 2012 18:22

LOL Trh prirozene inklinuje k monopolomu a duopolum, protoze velkovyroba je efektivnejsi, nez malovyroba.

 |   |  Odpovědět
wojta  |  22. 11. 2012 09:57

Wow, o tomhle se přou ekonomové posledních 100let (možná i déle). A tady na doupeti to asi nerozlousknete :)

 |   |  Odpovědět
Luky  |  21. 11. 2012 07:07

There seems to be no sign of intelligent life anywhere.

 |   |  Odpovědět
avatar
21. 11. 2012 11:51

Who cares?

 |   |  Odpovědět
skd  |  21. 11. 2012 09:29

Tohle mi moc nesedí.
Vývojáři sice pracují primárně na konzolových verzích her, ale kdyby měli možnost, pracovali by tak, aby hra vypadala co nejlépe. Viz. Battlefield 3, který musel z důvodu optimalizace v polovině vývojového cyklu přejít z PC platformy na konzole, nebo už jen příklad sám za sebe Crysis 3, který bude mít graficky dvě úplně odlišné verze, jen díky tomu, že konzole už jsou zastaralé a PC grafika je o pár tříd výše.

Řekl bych, že po vydání nové generace konzolí se grafika pohne mílovými kroky kupředu, ne sice tak jako vidíme tady na těch neskutečných obrázcích, ale řekněme, že třeba o 2 generace konzolí dál už si hru s takovou grafikou zahrajeme i plynule.

 |   |  Odpovědět
21. 11. 2012 10:00

A) Je jednoznačně prokázáno, že "slabá" ekonomika u PC byla prezentována na základě loby výrobců konzolí, kdy se nezapočítávali digitální distribuce (jaké bylo překvapení, když se ke statistice přičetly", někteří významní pak tyto čísla ani neposkytují (Steam), takže toliko k síle.
B) Konzole to brzdí přímo neuvěřitelně, jedná se (např. Xbox 360) o (a ještě ořezané) PC z roku 2006 nebo kdy, málo paměti GPU, málo RAM, DX9...apod. muzejní parametry, takže vývojář musí ladit kód na tenhle HW a PC se pak nudí (náročnost někde na úrovni screesaveru)
C) Ano, ochota platit je reprezentována např. předražením herních titulů v porovnání s PC nebo mobilními OS, kdy se musí výrobcům konzolí zaplatit dumpingové ceny konzolí. Opravu "zdravá" tržní ekonomika...

 |   |  Odpovědět
Andrew  |  21. 11. 2012 11:32

Hardware je mozna stary, ale je porad stejny, takze je optimalizace jednodussi, protoze maji vsichni to same. Zkus si neco podobneho na PC, kde je pokazde jina konfigurace. Zkus si treba rozjet neco dnes vydaneho na pocitaci z roku 2006 a nejnovejsim (na starsim pravdepodobne rojdes max na stredni detaily pri hodne dobre nalade).

Ekonomicka cast neni az tak jednoznacna. Staci se podivat na ruzne zebricky prodejnosti a ve vetsine pripadu vychazi lepsi prodejnost na konzolich, na PC se vetsinou dostane do milionu (kdyz jsou uspesne), u par her se dostane i na nekolik milionu, ale to jsou vyjimky. Casto je do pul milionu. Alespon ty vysledky, co se daji dohledat.

Predrazenosti myslis treba, ze hru za 99 centu si lidi radeji neporidi a najdu si nekde na netu zdarma? Ona je spousta lidi, kteri se na tebe budou divat co jsi za magora, ze platis, kdyz muzes mit zdarma. A taky casto s duvodem "ja to chci hned (za plnou cenu), nemuzu pockat nejaky cas, kdy bude za polovic a pak si poridit, musim byt IN, jinak budu za blazna".

 |   |  Odpovědět
21. 11. 2012 11:54

Windows jsou jednotná architektura na 99% (min. potenciálních hráčů), přičemž klidně berme jako základ W7, kdo má starší, ať upgraduje (pár peněz). Nemluvíme tu o Enterprise trhu, ale o domácím, který je značně pružnější.

Žebříčky jsou na nic, ukazují spíše krabicové prodeje daného prodejce, digitální se nezahrnuje (protože ji třeba ani nemá) a jak jsem psal, značně nejvlivnější (Steam) statistiky neposkytuje, tak jako jistě EA apod.

Předraženost mám na mysli, kdy STEJNOU hru (tedy náplní) ale s horším tech. zpracováním si na konzoli koupím dráže, než technicky pokročilejší (když dá bůh resp. vývojář nebo vydavatel) na PC. Protože hry na konzolích dotují HW, u PC nikoli. Jiným slovy, plky o tom, že konzole je na hraní levnější je fakt jen plk podobný těm výsledkům o síle ekonomiky daného trhu.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 11. 2012 13:17

Vůbec nevíš, o čem mluvíš - ve všech bodech bohužel...

Windows jsou jen jednotný operační systém. Ale s operačním systémem optimalizace v podstatě nesouvisí (tam je důležitá jen DirectX a ta se vyřeší snadno).

Steam statistiky poskytuje - vydavatelům. Světově se víc prodává na konzole včetně Steamu a digitální distribuce. Na tom není nic k diskusi (Je teda pravda, že VGChartz nemají kompletní čísla, ale mě zajímají spíš vyjádření vydavatelů než nějaké pochybné statistiky na netu.) I u nás už se pomalu trend mění - lidi nakupují víc pro konzole.

A to i přesto, že jsou hry pro konzole dražší. Jsou dražší proto, protože se platí schvalovací poplatek za kus - přesně o ten poplatek jsou konzolové hry dražší.

 |   |  Odpovědět
21. 11. 2012 13:59

Nevím co na tom nechápeš. Windows je zprostředkovatel mezi hromadou železa a aplikacemi, ať už pomocí DirectX nebo jiné SW vrstvy. Nicméně veškeré železo je x86 a 64nit kompatibilní, jen má rozličný výkon a příp. nabízí (zvláště u GPU) nějaké specifické vlastnosti, kdy vývojář buď využije optimalizace pro ně nebo ne. Ale i bez specifických funkcí se stále bavíme o nesmírně široké po HW i SW stránce jednotné platformě, která je relativně pružně schopná reagovat na požadavky vývojáře (hry), u konzolí tohle diktuje její výrobce, který se plácá ve ztrátách.

A to s tím větším nakupováním, tady by jsi měl konečně pochopit, že to tak prostě není. Když se provalilo, že ty statistiky byly "ohnuté" v zájmu výrobců konzolí tak se vytáhl nový strašák, boj proti bazarovému prodeji (a tady možná proudí tvé zmýlení, že konzolisti více nakupují, ano, ale z druhého/dalšího prodeje nemá vývojář ani vydavatel ani korunu, na PC se na toto vyřešilo samo, digitální distribuce nic takového od počátku neumožňuje).

Jestli se musí náklady na schválení hry takto výrazně promítnout do koncové ceny (a tedy opět se tím defakto jen dotuje prodej konzolí) tak se jedná o dost smutnou záležitost, která opět poukazuje na pokřivenost tohoto trhu. Např. u mobilních OS stačí registrační poplatek, schvalovací proces je pak zdarma.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 11. 2012 14:43

Říct o PC, že je to víceméně jednotná platforma, je opravdu hláška roku A myslím, že to potvrdí každý, kdo ví, o čem mluví. Ty se tu pohybuješ v oblasti svých vlastní dojmů a názorů, které nemají s realitou nic společného.
Na PC nejsou hlavním problémem procesory a grafiky, problém je v ostatním hardwaru, především ve zvukových kartách a chipsetech (tato informace pochází přímo od vývojářů). Problém s grafickými kartami se vyřeší omezením podporovaného hardwaru, ale u zvukovek tohle udělat nejde. Ona je ostatně pakárna už jen optimalizace pro AMD a NVidii, kteří jsou schopní za dobu vývoje hry vydat několik naprosto rozdílných ovladačů.
Na konzole se sice programuje blbě, ale jakmile se to tým jednou naučí, nemusí už nic řešit, kdežto na PC ano.
Plus na PC je pochopitelně potřeba vyřešit škálování kvality zobrazení (jinak pak lidi prudí) a spoustu dalších hovadin (DirectX 9, 10, 11, 11.1...), které se na konzolích neřeší.

Ty plácáš... Microsoft ani Nintendo se ve ztrátách neplácají (Nintendo navíc cenu konzole nedotuje)

To ty bys měl pochopit, že to tak prostě je. Kdyby ses aspoň trochu zajímal (nebo pracoval v herním průmyslu), měl bys ty informace taky. Prodeje konzolových her jsou světově vyšší než PC her, včetně digitální distribuce. Bazarové prodeje se nepočítají.

Je to smutné, ale je to tak...

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 11. 2012 14:48

Mimochodem, pleteš si Windows a PC. To není to stejné!!! Hry většinou nekomunikují s Windows, ale s DirectX (nebo jiným API, třeba OpenGL) a s ovladači hardwaru.

 |   |  Odpovědět
21. 11. 2012 15:38

Tak DirectX samozřejmě zprostředkovává komunikaci i se zvukovými čipy, tvá informace o potížích se zvukovými kartami je hodně zastaralá (snad ještě někam před Windows XP...).
Ladění na DX9 je jen a pouze kvůli těm konzolím, PC svět se bez něj již několik let obejde, tak jako nijak výrazně prosazený meziverze DX10 (ta rychle padla spolu s Vistou), tedy se bavme o DX11 toť vše. Verzi 11.1 radši ani nezmiňujme s ní si neví rady ani MS samotný (bude. nebude, asi jo.... pro W7), takže z pohledu vývojáře klid.
Ale samozřejmě, konzole má výhodu v jednotnosti HW, ale asi tak 2 roky, pak už vývojáře brzdí. Výjimku tvoří PS3, kterou nemají vývojáři rádi po celou dobu její existence pro komplikovanost vývoje.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 11. 2012 16:49

Jo, jenže pořád ještě vstupují do hry ovladače pro zvukovky. A to je ten problém - ta informace je stará maximálně rok.

Vaříš z vody - podíl jednotlivých DX10 verzí na trhu nezávisí jen na operačním systému.

Vezmeme si k ruce data ze Steamu - 75 % uživatelů používá Windows 7, 11 % Windows XP (!) a 8 % Windows Vista. Vzhledem k počtu uživatelů Steamu jsou i starší systémy dost oblíbené (8 % je pořád hodně přes milion lidí). A většina her byla ještě do nedávna vyvíjena s podporou Windows XP, tedy DX9. Dneska pomalu přecházejí na podporu 7 a Vista, časem zahrnou podporu 8. A budou tam, kde byli...

Z pohledu DirectX podle podpory na grafické kartě je podíl uživatelů 33 % na DX10 a 51 % na DX11. Tak mi tu nevykládej o tom, že DX10 rychle padla. Když má 33 % uživatelů jen DX10 kartu, tak těžko používají DX11... Plus je tu pořád asi 15 % lidí s Win XP nebo kartami pro DX9 a nižší.

Jaké vývojáře konzole brzdí? Multiplatformové vývojáře? Ti si ale můžou klidně vybrat, že upřednostní PC verzi a pak ji portují na konzole. Jenže to většinou nedělají, protože se jim něco takového nevyplatí - na konzole se prodá víc kusů. A za to může kdo? Piráti...
A PC exkluzivní hry? Ty konzole brzdí přesně jak? Tam je brzdou jen jedna jediná věc - nechtějí dopadnout jako Crysis. Průměrný hráč totiž pořád ještě nemá dostatečně výkonný hardware na to, aby si zahrál hru postavenou na moderních technologiích. A víš, kdo za to může? Výrobci notebooků a skládaných PC "Herní" notebooky a různé nízkorozpočtové brandované "herní" sestavy (Tesco, Alza, Mironet...) jsou to zlo, na které by měli PCčkáři nadávat.

 |   |  Odpovědět
21. 11. 2012 16:58

Pokud je ovladač certifikovaný Microsoftem, neměl by přinášet nestandardy do systému, od toho je ta certifikace. Na kolik se na to hledí při vývoji, nevím.

Samozřejmě, že nezáleží, ale WinXP DX10 nepodporuje, Visty nikoho nezajímají a aktuálně tu máme W7 spolu s GPU, které DX11 podporují již několikátou generaci, tedy dedikované GPU a APU, integrované GPU jaksi pro herní průmysl až takovou roli nehrají. Tedy "včera, dnes a zítra" je aktuální DX11.

Věř, že kdyby ta hra, kterou si člověk chce koupit vypadala lépe na DX11 než na DX9 a zároveň by vyžadovala jako minimum DX11, tak lidi upgradují (ostatní, sám uvádíš POUZE 8% podíl WinXP, ukončený OS od výrobce....). Ale DX11 nám nevládne už dlouho proto, protože konzole. Ta básnička je stále stejná, udivuje mě, že je potřeba to neustále opakovat.

Nezapomeň, že do DX10 se počítají Intelí grafické karty, prostě lidi něco málo zahráli a šup, je to ve statistikách, přičemž se zdaleka nebavíme o herním PC.

Zajímavé, že např. takový Battlefield 3, který umí také ždímat HW beze zbytku dopadl úplně skvěle, jestli on ten důvod nebude někde jinde

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 11. 2012 17:17

Neupgradovali by... Kvůli Crysis taky nikdo neupgradoval a značka Crysis šla málem k šípku i s Crytekem. Grafiku za 5000 si koupí kvůli hře za 1200 jen nadšenec. A těch není dost... Schválně se na to někdy zeptej nějakých vývojářů - já se ptal...

Intelí grafické karty na Steamu nedělají 33 % - asi 12 %, takže 21 % pořád padá na staré herní grafické karty. A kolem 25 % mají DX9 a horší.

Battlefield 3 je multiplayerovka, ty na konzolích moc nefrčí. Kromě toho si ho málo kdo kupoval proto, aby ho hrál na plné detaily.

 |   |  Odpovědět
21. 11. 2012 17:45

Teda že se zrovna na herním webu sejde skupina na tolik pesimistických v otázce smyslu vývoje a upgradů, to jsem fatk netipoval. A tím bych to asi uzavřel, snad příště u pro některé optimističtějšího tématu.

 |   |  Odpovědět
Michal  |  21. 11. 2012 13:29

A o to právě jde. Konzole mají, jak jsi sám uznal, zastaralý HW, který se jinak, než příchodem nové generace, nemění. Nicméně obecně jde HW neustále kupředu a tudíž zákonitě po jisté době začne výkon konzolí nevyhnutelně zaostávat za tím, co se objevuje na trhu. Vývojáři pak musí brát zřetel na omezený výkon konzolí a většinou už u toho zůstane a verze pro konzole se použije i pro PC, čímž vznikne horší hra, než by případně mohla být.

Říct zkus si nějakou novinku rozjet na starém stroji je poměrně mimo mísu. Tím, že vývoj jde kupředu, tak je logické, že staré stroje časem přestanou stíhat. Nemůžeš chtít například po Pentium I, aby zvládalo všechno i po téměř 20 letech. Stejně tak na PS I taky nerozjedeš hry na PS III.

 |   |  Odpovědět
Lufťák  |  21. 11. 2012 14:33

Ano. Ale pak jsou tu hry, které se vyvíjejí jen pro PC a s konzolemi nemají vůbec nic společného. A překvapivě se obrázkům z tohoto článku ani trošku nepřibližují. Dokonce často nedosahují ani kvalit těch konzolovek či multiplatformovek.
Tak ono asi konzole nejsou jediný důvod, co tu grafiku brzdí. Jinak by Diablo 3 muselo vypadat trošku lépe.

 |   |  Odpovědět
Michal  |  21. 11. 2012 14:49

Já vím, ale to už je otázka toho, co vývojáři od té hry chtějí. Jsou hry, jejichž cílem je být spustitelné téměř na čemkoliv a nalákat tím masy lidí na úkor lepšího vzhledu, novějšího enginu, propracovanější fyziky a tak podobně(viz třeba WoW, ačkoliv nevím jak přesně tomu je s novými datadisky, ale do WotLK to tak vícéméně bylo určitě). Na druhou stranu jsou tu hry, kde už o tyhle věci jde a tam pak bez pochyby lze dosáhnout lepších výsledků, pokud nebude vývoj směřován tak, aby to běželo na konzolích.

Jinak tyhle obrázky bych moc jako referenční nedával. Na takovýto "standard" si budeme muset ještě nějakou dobu počkat.

 |   |  Odpovědět
Lufťák  |  21. 11. 2012 15:05

Ano. Ale přesto na PC žádná exkluzivka u které by záleželo i na technickém zpracování není? Potom mi opravdu nepřijde, že to brzdí konzole - ale jak píšeš: jiné důvody. Třeba aby to běželo na všem možném. Nebo grafický styl, kterého chtějí vývojáři dosáhnout.
Nemluvě tom, že proti argumentu "konzole brzdí PC hry" mluví i jiný fakt. Multiplatformovky nevycházejí jen na PS/Xbox360/PS3. Existují takové, které jdou i na Wii případně ještě PS2. Překvapivé je zde to, že Xbox360/PS3 verze zde není nijak bržděna Wii verzí. Když se chce (přesněji řečeno, když se to vyplatí) může být verze pro silnější HW udělaná klidně na úplně jiném enginu. Platí to u konzolí. Platí to i pro PC. Jen si to nikdo nechce přiznat.
Nikdo nebrání vývojářům dělat na PC mnohem lepší grafiku. To že se to nevyplatí... za to konzole nemohou.

 |   |  Odpovědět
21. 11. 2012 15:45

No, v absolutních termínech máš pravdu, nicméně se pohybujeme v tržní ekonomice založené na přesunu jakési virtuální hodnoty (peníze) a v těchto podmínkách není příliš výhodné vytvářet projekt vícenásobně nebo výrazně odlišně. Tedy realita je taková, že kvůli konzolím se PC výkon a specifikace flákají nebo trpí mizernou konverzí.

 |   |  Odpovědět
eee  |  21. 11. 2012 16:19

No a tim ses krasne dostal k tomu, co jsem uvedl hned na zacatku. Vyvoj pc her nebrzdi konzole, ale ekonomicka stranka veci.

 |   |  Odpovědět
Michal  |  21. 11. 2012 16:25

To je relativní...samozřejmě, že jde o peníze, ale v podstatě to ty konzole brzdí, dá se to tak říct, protože kdyby se hry vyvíjely pouze pro PC, tak jsou výsledky kolikrát odlišný od skutečnosti...jenže jde o to vytřískat z toho co nejvíc, tudíž to vytvořit pro co nejvíc platforem a tudíž to tvořit s omezeními, které jednotlivé platformy přináší.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 11. 2012 16:59

V zásadě je to pravda :) Jenže bez konzolí by dneska spousta značek vůbec neexistovala (například drtivá většina titulů od EA), o studiích nemluvě. A navíc jsou tu pořád limity samotných PC hráčů - lidi prostě nemají tak výkonná PC, jak si zarytí PCčkáři představují. Stačí se mrknout do statistik Steamu ve kterých s přehledem vedou integrované grafiky s hodně starými generacemi karet v závěsu

 |   |  Odpovědět
Michal  |  21. 11. 2012 17:56

Ale jo, to beru, já nepatřim k těm, kteří provolávají konec konzolím, mně je to celkem jedno. Jen mě na hrách kolikrát u her štve, že není pořádně předělané ovládání a všude v menu je ovládání pomocí konzolových tlačítek (samozřejmě funguje s klávesnicí, ale na obrázcích jsou tlačítka z konzolí). Takovéhle věci mě pak štvou, i když za to samozřejmě můžou herní studia a ne konzole.

A limity PC hráčů taky beru, ani já nepatřim k těm, kteří by měli nějak supervýkonné stroje, takže jsem rád, když nové hry nemají mega nároky. Takže vlastně můžu konzolím děkovat. :)

 |   |  Odpovědět
eee  |  21. 11. 2012 18:39

Mas tady spoustu her, ktete se vyviji pouze pro pc a nic ti to nepomuze. Platicich pc hracu je malo. Vyvoj her stoji penize. Kdyby v hernim prumyslu nebyly penize od konzolistu, tak tu 2/3 her nebudou, nikdo by je nezaplatil. Kdyz udelas extra grafickou hru pro pc, tak te to bude stat extra penize na nakladech a ta hra se bude prodavat hur, protoze spousta pc hracu hraje na noteboocich a starych pc. Tohle uz si vyzkousel crytek a malem se polozil. Dnes by to bylojeste horsi. Proste vyvoj pc her dnes uz neni omezen hardwarove, ale ekonomicky. A konzole za to nemohou. Naopak, diky konzolim je tady spousta super her.

 |   |  Odpovědět
Lufťák  |  22. 11. 2012 11:01

A to je přesně to co píši. V reálném světě za stav PC her nemohou konzole. Ale ekonomická stránka věci - že se dělat lepší titul prostě nevyplatí. A proto se jen portují konzole. Být PC platforma lukrativnější, tak se tam mohou dělat úplně jiné verze her (jako je tomu při vydání na Wii a Xbox360 - na konzoli se vyplatí na tom máknout, tak se to udělá)
A já prostě pořád nechápu, jak konzole můžou za to, že na PC se nevyplatí dělat lepší verze?

 |   |  Odpovědět
22. 11. 2012 11:55

Protože se to kvůli konzolím programuje v předpotopní DX9 grafice, zmenšují se datové objemy (herní prostředí) aby se vešli do pidi RAMky konzolí, dělají se rozlišení v nízkém rozlišení, aby se vešli do pidi GRAM grafáren, atd. To je furt ta samá písnička. A prakticky nikdo si nemůže dovolit dva vývojářské týmy pracující na pořádné verzi a na ořezané.
Až jednou vyjdou nové konzole, tak se to zase konečně posune, ačkoli už nyní jsou z Wii vývojáři rozčarováni a kdo ví, co předvedou Sony a MS.
Kdyby lidi místo peněz do konzole daly ty samé peníze do CPU a GPU, tak jsou všichni se svými komy "mám to na net a film" někde jinde. Jenže marketing a vymývání mozků....

 |   |  Odpovědět
Michal  |  21. 11. 2012 15:55

Jistě, máš pravdu, že by mohli vytvořit stejnou hru v lepším kabátě pro PC, ale to už se jim nevyplatí. Znamenalo by to víceméně dělat tu samou věc dvakrát a to už pro ně není výhodné. Proto se dá mluvit o brždění konzolemi. Kdyby se vyvíjelo pouze pro PC, tak by docela možná některé hry dopadly lépe. Nicméně to už jsme se dostali do úrovně kdyby a jak všichni víme, na kdyby se nehraje...

 |   |  Odpovědět
eee  |  21. 11. 2012 18:46

Tohle tvrzeni nema logiku. Kdyby se jím vyplatilo udelat lepsi (a tedy drazsi) grafiku bez existence konzoli, tak se jim to musi vyplatit i kdyz konzole existuji. A naopak, pokud se jim to ted nevyplati, nevyplatilo by se to ani bez konzoli.

 |   |  Odpovědět
Michal  |  21. 11. 2012 19:18

Nemyslím si, že by to nemělo logiku... Pochybuju, že vývoj verze s lepší grafikou a verze pro konzole by byly stejně nákladný, jako vývoj pouze verze s lepší grafikou. Pořád tam máš práci navíc s druhou verzí.

 |   |  Odpovědět
eee  |  21. 11. 2012 16:09

Je prokazano kde, kym a cim? Dukazy prosim.

Tva konspiracni teorie predpoklada, ze vydavatele (kteri o tom rozhoduji) nevi, kolik se kde jejich her proda. To je tak absurdni tvrzeni, ze nechapu, jak ho muze nekdo myslet vazne. Valve sice prodejni vysledky neposkytuje verejnosti, ale je absurdni predstava, ze by je utajoval pred vydavatelem, pro ktereho je distribuuje. Sorry, ale hadam ze jsi dite, ktere zatim nema realnou predstavu, jak svet vlastne funguje a je ochotno verit naprostym bludum.

 |   |  Odpovědět
Killer  |  23. 11. 2012 12:42

A, zase jeden, co mu jeste nedoslo, ze na konzole se krade uplne stejne. Jen jaksi s tou dvoj az trojnasobnou cenou za hru se jim to vykompenzuje.

A ano, za zabrzdenost samozrejme mohou konzole. Protoze vsechno prece musi bezet i na tech pleckach s 10 let starym hardwarem, ze?

Nastesti je tu spousta firem, co stale delaji hry primarne na PC a kdyz to na plecce nejede, tak to holt maji pleckari smulu.

 |   |  Odpovědět
Lucasino  |  21. 11. 2012 09:03

A to jsem si donedavna myslel, ze nejdulezitejsi je hratelnost.

 |   |  Odpovědět
Krtecek  |  21. 11. 2012 10:15

Ja v to porad jeste verim...

 |   |  Odpovědět
Pytrisss  |  21. 11. 2012 13:33

To je nastesti u konzole prednost, skoda ze vetsina pc hracu by ocividne hodila hratelnost za hlavu a nejradsi by se koukala jenom na render z crysis 4, viz vyse.
Ten hejt vuci konzolim je naprosto nelogickej.

 |   |  Odpovědět
Colombo  |  22. 11. 2012 13:21

Doporučuju ti podívat se na nějaké PC-only hry. Uvidíš jistý nedostatek jednoduchých konzolovek a nadbytek her, které jsou pouze o hratelnosti.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 11. 2012 13:07

Výkon tu sice je, ale ochota za něj zaplatit tu není. Hráčů, kteří by byli ochotni zaplatit za sestavu, která by byla schopná utáhnout takovouhle grafiku, není ani 10 %. Pak bys brečel, jak ti žádná hra neběhá na plný detaily na aktuální sestavě - jako u Crysis.

 |   |  Odpovědět
Lufťák  |  21. 11. 2012 13:47

Ale ne všechny hry přece vycházejí na konzole. Stále existují a vycházejí PC only exkluzivní hry. Jak je tedy možné, že takto nevypadají?

 |   |  Odpovědět
jeza  |  02. 12. 2012 16:29

kdyby nebily konzole byl by nhl na pc ale bohužel není

 |   |  Odpovědět
Jirka D.  |  21. 11. 2012 00:14

To muselo dat strasny prace... a pritom takova blbost, co?! :D

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor