Sleeping Dogs: Definitive Edition – to samé jinak? (recenze)

Square Enix na konec letošního roku připravil reedici své povedené městské akce Sleeping Dogs. Stojí za vaši pozornost?

Jednou z věcí, která definuje novou generaci konzolí, je portování a znovu vydávání úspěšných her nebo zaběhlých herních sérií. Square Enix v tom má už praxi, protože teprve před nedávnem vydal vyladěnou verzi kvalitní akční adventury Tomb Raider. Sleeping Dogs je tak už druhou hrou ze stáje, která se dočkala takzvané Definitive Edition, tedy kompletní edice.

Sleeping Dogs je akční střílečka z pohledu třetí osoby, která disponuje zcela otevřeným herním světem. Stejně tak jako v GTA tu budete moci jezdit různými dopravními prostředky, bojovat se zločinci a policisty, jen tak se poflakovat po virtuálním světě, anebo hrát hlavní příběhovou linii.

1411650658-1.jpg 1411650663-3.jpg 1411650667-5.jpg

Poldové a zloději

Pro připomenutí, příběh se odehrává v Hong Kongu a hráče postaví do konfliktu mezi policisty a drogovými dealery, pašeráky, mafiány a další havětí. Hlavním hrdinou, do jehož kůže se vcítíte, je Wej Šen. Na první pohled možná jen další z dlouhé řady hongkongských výtržníků, na ten druhý ale policista v převleku, který balancuje na hranici zákona, protože se snaží rozplést složitou zločineckou síť. To zní lákavě, že?

 

Záleží jen na vás, jestli vám čínští draci, netradiční bojová umění a jízda po levé straně něco říká

 

I proto je příběh tím nejlepším ve hře. Díky fungujícím jednotlivostem v něm (momenty překvapení, zvraty, očekávání), ale i zasazením hry do Hong Kongu má hra neopakovatelnou atmosféru a zvláštní osobitost. Problémem je, že tahle osobitost vám buď sedne, anebo ji budete nenávidět. Jedná se o specifickou kulturu, a proto i o velmi specifickou hru. Záleží proto jen na vás, jestli vám čínští draci, netradiční bojová umění a jízda po levé straně něco říká. Mě svěží východní vánek potěšil.

1411650670-2.jpg

Staré dobré Sleeping Dogs

Jak již bylo řečeno, Sleeping Dogs je v zásadě asijskou variantou GTA. Nicméně disponuje prvky, které série od Rockstar Games nemá, a proto svým způsobem působí originálně. Asi tím nejpropracovanějším a nejlépe fungujícím je systém boje – je komplexní, obsahuje řadu QTE, můžete využívat prostředí, dělat komba, běhat parkour stylem (přeskakovat překážky, šplhat, atd.) a tak dále. Připočtěte k tomu, že se dá bojovat střelnými zbraněmi. Boj je díky tomu vícerozměrný a baví.

 

Ovládání aut oproti soubojům působí odflákle

 

Co se týče řízení vozidel, je vidět, že tvůrci Sleeping Dogs se zaměřili na perfektně fungující bojový systém. Ovládání aut oproti němu totiž působí odflákle. Dost možná za to může špatně umístěná kamera, ale při ježdění jsme si připadali, jako když levitujeme s velkou papírovou krabicí. Jasně, jedná se o hru s otevřeným světem a tak to není to nejdůležitější, ale čekali bychom něco víc.

1411650673-4.jpg 1411650681-8.jpg 1411650684-6.jpg

Vedle příběhových misí se můžete pustit do vedlejších úkolů a dalších aktivit města. Paleta je široká, a pakliže už jste dokončili hlavní část, tady se vyřádíte. Zvlášť když rozšířená Definitive Edition disponuje všemi dodatečnými DLC, které byly po vydání hry v roce 2012 vytvořeny. Celkem jde o 24 balíčků, přičemž nechybí ty největší a nejoblíbenější jako Year of the Snake (příběhové rozšíření navazuje rovnou na hlavní linii), Nightmare in North Point (hororový singleplayerový balíček misí) a Wheels of Fury (obsahuje prototyp vozidla DZS-90). Zkrátka komplet.

Spíš facelift

Tím se vlastně plynule dostáváme k tomu, co rozšířenou edici vedle DLC odlišuje od té původní nejvíce – vylepšená grafika. Takže co je tady vlastně nového z technického hlediska ? Čeho si všimnete hned napoprvé, je Full HD rozlišení 1080p. Je to fajn, na velkých televizích hra konečně nepůsobí tak zubatě. Tím důležitějším je ale facelift textur. Postavy, prostředí a vlastně veškeré modely jsou teď hezčí a ostřejší. I barvy nám přišly celkově sytější a reálnější a stíny zase výraznější a ostřejší. Projevilo se to i v cut-scénách, které teď nemají daleko od těch v současných hrách, zvlášť když hra disponuje perfektním voice-actingem. Za to všechno palec nahoru.

1411650688-7.jpg

Za co mají od nás United Front Games naopak velký palec dolu, je framerate. Hru jsme testovali na konzoli Xbox One, a ačkoliv Sleeping Dogs v soubojových částech nebo tam, kde se nic neděje, běží v pohodě, stačí vzít auto, sejmout zábradlí, koše, zkrátka ničit pouliční objekty, a snímky za sekundu se okamžitě začnou propadat až k neúnosným hodnotám. Hra navíc začne pěkně škubat. K tomu samotné město stále působí strašně prázdně a doskakování objektů – i vozidel – je na denním pořádku. I proto o grafických vylepšeních mluvíme spíš jen jako o faceliftu, protože hra obsahuje ty samé neduhy jako v roce 2012, jen s malými kosmetickými změnami.

1407503590-sdde-screen-brutal.jpg 1407503597-sdde-screen-crumple.jpg 1407503598-sdde-screen-world.jpg

Jako autor recenze se musím přiznat k jedné věci: nejsem velkým fanouškem remasterovaných edicí, ale uznávám, že jde o právo vydavatele hry a především svobodnou volbu zákazníka hru koupit nebo ne. Jsem ale výhradně proti cenám, za které se remasterované edice prodávají. Doporučená cena Sleeping Dogs: Definitive Edition začíná na 59.99$ (asi 1300 korun), což je nekřesťansky vysoko vzhledem k tomu, co „nového“ hra obsahuje. Proto vám nabídnu dva verdikty (týkající se jen Definitive Edition hry, nikoliv hry samotné).

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Městská akce
Výrobce: United Front Games
Začátek prodeje: 10. října 2014
  • Bojový systém
  • Atmosféra orientu
  • Všechna DLC v ceně
  • Minimální vylepšení
  • Cena

Sleeping Dogs je tím starým dobrým Sleeping Dogs, které svými kvalitami v roce 2012 překvapilo kritiky i hráče. O dva roky později ale působí zašle a facelift nic zásadního nepřináší. Proto se rozhodněte následovně: jestliže patří Sleeping Dogs mezi vaše nejoblíbenější hry, rozhodně do Definitive Edition jděte, protože se vám hra bude líbit ještě o kus víc a k dobru bude obsahovat všechny DLC balíky. Jestliže váháte, kupte si za ty peníze raději jinou úplně novou hru. Tady vás toho totiž moc nepotěší.

Diskuze (3) Další článek: Klučina během dvou let vytvořil v Minecraftu nádherný městský kousek

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,