Slovenští Mayhem Studios chystají pětici titulů

Mladá slovenská vývojářská společnost Mayhem Studios se sídlem v Bratislavě připravuje v současné době hned pět různých titulů najednou. V tomto článku si je představíme a také si povíme něco více o těchto ambiciózních vývojářích ze Slovenska. Budou konkurencí pro začínající české herní společnosti? Podaří se jim úspěšně naplnit všechny své plány? Čtěte!
Slovenští Mayhem Studios chystají pětici titulů

Mayhem Studios jsou nezávislá slovenská společnost, která vznikla spojením firem Riki Computer Games (založena 1994, jeden z prvních herních vývojářů a distributorů na Slovensku - vytvořili například logický Quadrax či adventuru Mutation of J.B.) a Universal Integrated Fields (UIF), což byl výrobce databázových systémů pro klienty ze západní Evropy. Ale teď už se podívejme na jejich chystané hry:

Sniper

Sniper je střílečka viděná z pohledu první osoby. Mayhem ji vyvíjejí na zakázku pro americkou společnost Xi-Cat - ti jim proto poskytli nejnovější verzi špičkového grafického enginu LithTech (3.2), na kterém běží kupříkladu i takové pecky jako Aliens vs. Predator 2 či No One Lives Forever. Hráč se zde zhostí role Dominicka, mafiánského zabijáka - odstřelovače, který je vyslán svou "rodinou", aby prošetřil vraždy některých jejích předních členů. Děj je zasazen do Ameriky roku 1982, tedy právě do doby, kdy USA vyhlásily válku drogám - denodenně se konaly policejní razie a tajné operace proti organizovanému zločinu. Sniper bude tzv. "budgetovka", tedy hra za cenu kolem dvaceti dolarů. Bude se tedy jednat spíše o oddychovou hru pro občasné hráče, nežli o super-tuhou gamesku pro super-tuhé pařany ;). Je určena pro Americký trh a u nás se s největší pravděpodobností nikdy prodávat nebude. Což je docela škoda, protože ač levná, může to být docela zábavná pářka.

Neverend

O tomto zajímavě vyhlížejícím RPG ve stylu Final Fantasy (tedy tak to alespoň tvrdí samotní tvůrci) jsme psali již včera v tomto článku. Zopakuji, že se jedná o epický příběh v hlavní roli s dívkou jménem Agavaen, která pomalu ale jistě zjišťuje, že je nadána netušenou nadpřirozenou silou, která ji může učinit buďto bohyní dobra anebo zla.

Zde je krátký výtažek ze včerejšího článku:

"Děj se odehrává v zatím blíže neurčené, avšak zjevně rozlehlé fantasy zemi, reprezentované plně trojrozměrnou mapou, která samotná je také velmi důležitou součásti hry - odehrává se na ní její velká část. Potkáte zde množství NPC, nepřátelské potvory (jejichž atributy budou přesně odpovídat síle a schopnostem vaší postavy), narazíte také na velká i malá města, důležité orientační body jako zřícené hrady, horské pásy, a podobně. Většina z těchto důležitých bodů se promění v samostatnou lokaci či lokace, kdy se pohled změní v klasický adventurní. Pohyb na mapě i v lokacích se zcela obejde bez myši, hráči využijí pouze klávesnici (což se mi zdá pro adventuru/RPG poněkud nezvyklé, ale což...). Ve všech lokacích se hráči setkají se speciální technologií, jež se zove "Doubleform Technology". Ta kombinuje výhody předrenderovaných pozadí s plně trojrozměrnými modely renderovanými v reálném čase. Mimochodem, tuto technologii vyvíjeli Mayhem Studios ve spolupráci s vědci z Komenského Univerzity. Boje a střetnutí se ve hře Neverend řeší v reálném čase, tedy poměrně akčně." ...více

První ohlasy na tento projekt jsou rozporuplné - na jednu stranu se čeká hodně od slibovaného Final Fantasy stylu, na stranu druhou jsou tu poněkud divné proporce grafiky, která jinak vypadá velmi obstojně. Nezbývá než si počkat, až se objeví alespoň hratelná demoverze či lépe plná verze, která je plánována na čtvrté čtvrtletí tohoto roku.

Stunts - Final Stage

Mezi hráči staršími 18 let bude asi jen málo těch, kteří by neznali fenomenální závody Stunt Car Racer (či Stunts!). Výborná hratelnost, různé modely aut, možnost budovat své vlastní tratě, to vše přispělo k tomu, že se z téhle gamesy stala v jistém smyslu nesmrtelná legenda. Od těch dob už se na PC neobjevila v podstatě žádná podobná - nebo si vzpomínáte na nějaké automobilové závody, které by vám umožňovali postavit si vlastní trať se skokánky, nakloněnou dráhou, otočkami a dalšími vyblblostmi? Šance se tedy chytili právě vývojáři Mayhem Studios a jali se pustit do ambiciózního projektu Stunts - Final Stage, který nabídne všechno, co nabízeli Stunts!, samozřejmě v novém kabátě propracovaného 3D enginu. K dispozici bude také 21 modelů aut. Právě tento projekt, ač jsou k dispozici zatím pouze první pohledy na 3D modely, vypadá dle mého názoru nejnadějněji. Jednak je cílen na velmi široké hráčské publikum - automobilové závody si sem tam zahraje snad každý hráč mužského pohlaví (a občas jistě nepohrdne ani některá z dívek). Druhak, nemůžu si prostě pomoct, ale ty první obrázky se mi ohromně líbí ;). A do třetice všeho dobrého - hra navazuje i názvem na legendu, a to se vždycky počítá. Možnost budovat vlastní tratě, výborná atmosféra - už se těším. Jen aby Mayhem našli vydavatele, ale to v tomto případě myslím nebude problém.

Empire of Magic (Říše magie)

Tato tahová strategická hra vzniká v dílnách Mayhemů již dva roky. V mnohém se podobá klasickým Warlords - je zasazena do fantasy světa plného odvážných rytířů a mocných mágů. Příběh je poměrně klasický. Bylo nebylo, vládla kdysi světu jedná velká říše - Říše magie, kterou obývali především mágové. Ten nejmocnější z nich celé říši vládl. Jednoho dne se však jeho čas naplnil a v říši zavládl chaos a zmatek, propukl boj o moc. Zároveň se v pohraničních oblastech začaly dít velmi podivné věci, začali se ztrácet vesničané i celé vojenské hlídky. Vy, jako jeden z nižších čarodějů, jste vyslán, abyste tyto okolnosti prošetřil. Postupně odhalujete spletitý příběh a zjišťujete, že všechno není tak, jak to na první pohled vypadá. Empire of Magic nabídne vyspělou umělou inteligenci, členitý 3D terén umožní využití množství taktických vychytávek, budete dobývat hrady a tvrze, vaše jednotky budou nabývat na zkušenostech. Ty bude možné navíc ve městech uměle povyšovat. Celkem bude k dispozici na 80 jednotek a 122 kouzel, hlavní linii hry budou doplňovat nějaké ty vedlejší úkoly.

Empire of Magic nevypadá podle prvních obrázků nic moc, ale nezapomeňme, že se jedná o tahovou strategii, navíc lehce kombinovanou s RPG. U tohoto typu her grafika nikdy nehrála tak zásadní roli jako například u realtime strategií či akčních RPG. Srovnejme třeba takové Steel Panthers s Command & Conquer: Tiberian Sun. Nebo stařičké dungeony s novými RPGčky. Pokud by se Mayhemům podařilo vytvořit zajímavý příběh a dodat hře propracovaný systém, navíc s jednoduchým ovládáním, myslím, že i Empire of Magic by mohlo mít u jisté skupiny hráčů úspěch. Datum vydání je předběžně stanoveno na září 2002.

Shadow Race

Pátý vyvíjený titul Mayhem Studios je zatím velkou neznámou. Těžko hádat, o jaký žánr se bude jednat. Shadow Race může znamenat buďto "Stínová rasa" nebo "Stínový závod". Pravděpodobnější je spíše první verze, takže RPG? Fantasy realtime strategie? Nu nechejme se překvapit.

Závěr čili shrnutí: Žánrová skladba Mayhem Studios je poměrně bohatá - zaprvé je tu 3D střílečka Sniper vyvíjená pro amerického zákazníka, ze které zřejmě budou financovat své další projekty, jako je slibné RPGčko Neverend či tahová strategie Empire of Magic. Mně osobně se však asi nejslibnějším projektem zdají být závody Stunts - Final Stage, které navazují na původní Stunts a v podstatě je pouze obléknou do nového kabátku. To v tomto případě ale plně postačuje, protože je to vlastně jenom grafika, která původním Stunts v dnešní době chybí - jinak by se tahle hra dala úplně v klidu hrát třeba celé odpoledne. Posledním, prozatím ale dosti tajemným projektem je Shadow Race, o kterém zatím nic nevíme. Mayhem Studios jsou velmi ambiciózní tým, který má rozděláno hned několik titulů najednou. Je otázkou, zda se jim podaří všechny zdárně dokončit. I kdyby se jim to ale povedlo, nemyslím si, že by mohli výrazněji ohrozit postavení předních českých vývojářů typu Illusion Softworks či Bohemia Interactive. Už proto, že "ohrozit" nějaké vývojářské studio lze velmi těžko ;), snad jen přetahováním pracovních sil. Druhým důvodem je lepší finanční zabezpečenost českých tvůrců (smlouvy se světovými vydavateli). Přes to všechno ale věřím, že nakonec může z dílen Mayhem Studios vyjít alespoň jeden kvalitní titul (a modlím se, aby to byli ti Stunts:).

Homepage: http://www.mayhem.sk

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 122 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

dnes | | 17 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |
Monster Hunter World: pořádné lovecké RPG (recenze)

Monster Hunter World: pořádné lovecké …

Kultovní Monster Hunter se vrací pravděpodobně v nejlepším dílu série.

15.  2.  2018 | | 5 N/A