Small Fry: jako ryba ve vodě (mobilní recenze)

Platformy iOS a Android se mohou pochlubit nepřeberným množstvím různých jednoduchých hříček, které jsou určeny pro krácení dlouhých chvil na cestách. I takové tituly však mohou mít své nezaměnitelné kouzlo. Jedním z nich je právě recenzovaný titul s názvem Small Fry.

Small Fry je hra, v níž se vcítíte do kůže malé podmořské rybky, jejímž cílem je jednak uplavat co největší vzdálenost, druhak vyhnout se nástrahám moře. Hru má na svědomí herní studio Noodlecake Studios, které stojí hned za několika tituly podobného ražení. Nejde tedy o úplně začátečníky v oboru mobilních her. Jak se jim vyvedl poslední kousek?

IMG_2187.PNG IMG_2188.PNG IMG_2189.PNG

Hlubiny moře

Jak již bylo řečeno, cílem hry je s rybkou doplavat co nejdále. Pevný a konečný cíl hra nemá, jde o klasickou hříčku, sloužící jako zpestření čekání u doktora nebo cestování do školy. Ačkoliv ale cíl hry může znít docela jednoduše, až tak snadné to není. Moře je totiž plné nástrah, jako jsou dravé ryby, žralok, který vás v pravidelných intervalech nahání, mečouni, kteří se řítí přímo proti vám, želvy, přes které neproplavete, medúzy, schopné vám vmžiku zastínit obraz tak, že nic nevidíte, a další.

Chcete-li stoupat ještě výš, můžete se dostat až do vesmírného prostoru

Zpestřením základního herního mechanismu, kdy musíte s rybou doplavat co nejdále v moři, představuje možnost z vody na čas uniknout. Kdykoliv se vám zachce – a především, když budete muset unikat před žraločími nájezdy – totiž můžete s rybou nad hladinu vyskočit a prostřednictvím bublin, které se vznášejí nad mořem, se do moře nevracet. Chcete-li stoupat ještě výš, můžete se dostat až do vesmírného prostoru. Může to znít banálně a naivně, tři dimenze prostoru však hře dodávají šmrnc.

IMG_2190.PNG

Upgradujte si rybu

To by ale nestačilo, a proto Small Fry nabízí i řadu různých power-upů, upgradů a boostů. Vedle toho, že při pohybu pod mořem budete sbírat mořské mušle, jež pak využijete jako jakési peníze, budete muset plnit i výzvy (například doplavat 500m, minout 3 asteroidy ve vesmírném prostoru nebo vyskákat po sedmi bublinách v řadě a další, přičemž v součtu jich na vás čeká 60), za něž budete rovněž odměňováni body.

Za utržené body můžete pořizovat upgrady power-upů, boostů a také – ať už to zní jakkoliv - nakupovat různé oblečky

Moře skýtá i klasické power-upy (jako je rychlost, obrana, dvojnásobek bodů, magnet, atd.), které se volně vznášejí v útrobách moře. Za utržené body můžete pořizovat upgrady power-upů (rychlost či obrana vydrží déle), boostů (počet sesbíraných mušlí se zdvojnásobí, žralok se bude objevovat méně častěji, atd.) a také – ať už to zní jakkoliv - nakupovat různé oblečky (klobouky, brýle, a další doplňky) pro vaši rybku.

Úhlavním nepřítelem ve Small Fry vám bude vedle žraloka a nepřátelských ryb také vlastní um. Tvůrci totiž obtížnostní laťku postavili poměrně vysoko, a tak se – alespoň nám – dost často stávalo, že jsme prostě nestíhali sledovat dění na obrazovce a po několika stovkách metrech skončili v tlamě žraloka. Ačkoliv systém zlepšování ve Small Fry funguje (čím víc cvičíte, tím lépe si hru osvojíte a tím dál se dostanete), vysoko posazená obtížnost může leckoho odradit.

IMG_2192.PNG IMG_2195.PNG IMG_2196.PNG

Plynulá grafika

Small Fry disponuje jednoduchým a intuitivním ovládáním, postačí vám na něj totiž jeden jediný prst. Dotykem prstu klesáte, zatímco opačný proces má opačný účinek. Nic dalšího k hraní potřebovat nebudete, což je obrovská výhoda her tohoto stylu – vezmete telefon do jedné ruky a můžete bez problémů hrát. Titul disponuje i solidním technickým zpracováním. I když se v informacích o optimalizaci píše, že aplikace je určena pro iPhone 5, na námi používaném iPhone 4 běžela hra nádherně.

IMG_2198.PNG

Těšit se můžete na komiksové provedení vodních hlubin, srandovní modely desítek mořských potvor (od mečounů, přes žraloky, až po medúzy, z nichž každá škodí jinak) a také proměnlivé a bohaté prostředí moře a vesmíru. Písnička, která se neustále opakuje, nijak neohromí, zato ale potěší některé doprovodné zvuky – strašidelné naříkání vaší ryby při tom, když se jí za ocasem řítí žralok v doprovodu hudby z filmu Čelisti, má něco do sebe.

iPhone
Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | Arkádová hopsačka
Výrobce: Noodlecake Studios
Začátek prodeje: 16. ledna 2014
  • Jednoduché ovládní
  • Přístupnost
  • Zábavná hratelnost
  • Vyšší obtížnost

Small Fry je přesně to, co od her pro iOS a Android očekáváme – okamžitě a jednoduše přístupná záležitost, kterou můžete zapnout kdykoliv, snadno ji hrát a dobře se u ní bavit. Vzhledem k tomu, že je zadarmo, máte o zábavu na dlouhé cesty postaráno. Škoda, že tvůrci nasadili obtížnost tak vysoko.

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a je ke stažení zcela zdarma na Google Play a AppStore.

Váš názor Další článek: Liveplay: Hrajeme vesmírnou hříčku Space Engineers

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,