Sniper Elite 3: ještě přesnější!

Druhá světová hlásí návrat a tentokráte to bude opravdová exotika. Afrika čeká!

Kdysi jsme nadávali, že druhá světová už není v kurzu. Teď zase vývojářům spíláme, že všech těch moderních válek a blízké budoucnosti už bylo taky dost a je na čase vrátit se zpátky. Jako první hlasy chtivých hráčů bažících po staré dobré druhé světové vyslyšeli Angláni z Rebellionu. I když oni se vlastně ani nikdy do té módní vlny nezapojili a svou druhoválečnou sniperskou akci si piplají už dobrých pár let. Sniper Elite už zkrátka dávno není ta značka krčící se na okraji žánru, ale naopak série, která překvapuje solidní hratelností i zpracováním.

Na to ostatně sází i třetí díl, se kterým lze bez větších skrupulí nakládat jako s jakoukoli jinou akcí od velkých vydavatelů. Koneckonců se postavili sami autoři k odhalení hry docela podobně jako větší konkurence a hru si skutečně mohli prohlédnou pouze vybraní novináři. A co si z toho odnesli?

1391699906-3.jpg 1391699928-1.jpg 1391699935-6.jpg

Pod africké slunce

Třetí Sniper Elite rozhodně není žádná velká revoluce a vývojáři pokračují v kolejích vyjetých evropským dobrodružstvím. Karl Fairburne tedy opět hlásí návrat a s ním i jeho milovaná puška. Jen už to tentokráte nebude o uzavřených koridorech a úzkých ulicích Berlína, nýbrž o krutém Africkém slunci a nelítostných arabských pouštích. Ano, druhá světová v severní Africe, pouštní liška a všechna svoboda písečných plání čeká jen na prozkoumání.

Tato svěží a nutno podotknout, že i docela žádaná změna ale nezahrnuje jenom nové textury a modely. Má dojít k proměně celé hratelnosti a důraz má být nově kladen především na volnost. To už se sice říkalo i u dvojky, ale praxe nás naučila, že koridory jsou pořád to hlavní. Trojka by to ale měla konečně změnit a nechat vás upustit trošku té americké páry v otevřených levelech plných plížení a chytrých nepřátel.

1391699945-2.jpg

Všechno tady totiž jde ruku v ruce a písek přináší i od podlahy předělanou umělou inteligenci a hlavně hratelnost daleko více orientovanou na tichý postup a plížení. Podle prvních informací třeba má být hned více cest (koridorů) vedoucích k jednomu cíli a je jen na hráči, kterou si zvolí. Osobně ale pochybuji, že můžeme počítat s nějakým prvkem znovuhratelnosti. Na to je dle mého akční žánr podobného střihu až příliš striktní a ani libovolné pořadí úkolů na tom nic nezmění.

Gravitace a déšť

Úplné základy navíc zůstaly téměř v nezměněné podobě. Opět tak musíte označovat nácky skrze dalekohled a skrývat mrtvoly abyste zamezili odhalení. V tomto ohledu vám daleko více bude zatápět pouze zmiňovaná nová umělá inteligence, která by měla reagovat třeba i na podezřelé zvuky. To samotné střílení už je úplně jiný případ. Zatímco dvojka byla i přes veškerou snahu simulovat údery srdce a zadržování dechu pořád jen arkáda, nové pokračování by rádo vyzvalo i žánr simulací.

1391699953-5.jpg

Dosáhnout toho tvůrci plánují skrze mnohem větší zapojení fyziky. Prim má hrát především gravitace ovlivňující balistickou dráhu střely a samozřejmě i vítr nebo déšť. Zatím ale není jasné, zda to platí pouze pro nejvyšší obtížnost nebo pro úplně všechna nastavení.

Úplně každý ale samozřejmě bude i nadále za dobrou střelbu odměněn stylovou pochvalou ve formě zpomaleného záběru na trhající se šlachy a lámající se kosti. Model nebožáka pak samozřejmě bude notně vylepšen stejně jako i zbytek grafiky. Počítá se s podporou nejmodernějších technologií včetně implementace posledních DirectX a velký důraz bude podle slov autorů kladen hlavně na zvukovou stránku. Nejde přitom jen o soundtrack, ale také o zakomponování ruchů jako elementární součásti hratelnosti. Zakrývání výstřelů třeba za zvuky motorů by už neměl být vůbec žádný problém, a to nejen v případě nascriptovaných sekvencí.

Vývojáři si zkrátka ukousli hodně velký kus práce a jde vidět, že se toho nebojí. Jinak by přece neslibovali ještě multiplayer a hlavně kooperativní mód pro dva hráče. Ano, opravdu nebude chybět ani kladení nástrah, zákeřných časovaných bomb a synchronizované odstřelování napříč zhruba 12 hodinovou kampaní. Prostě se máte na co těšit!

1391699956-4.jpg

Echtovní zážitek

Otázkou ale prozatím zůstává, kdy se toho dalšího echtovního zážitku z druhé světové dočkáme. Vývojáři tvrdí, že hra se momentálně nachází ve stádiu betaverze, ale konkrétní datum vydání tají. Údajně to ale bude ještě letos, a to si rozhodně necháme líbit. Solidních akcí se sniperem v hlavní roli je totiž jako šafránu a tahle se navíc jeví naprosto parádně!

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A