Sniper: Ghost Warrior 3 - sniperem nově a kvalitně

Třetí díl střeleckého výletu by chtěl dosáhnout až na první herní ligu. Sniper má být lepší, větší a zajímavější. Povede se mu to?

Nejnovější hra série se bude tentokrát odehrávat v Gruzii, mezi třemi válčícími stranami. Hráč, jakožto člen amerických speciálních jednotek (zase jednou) je vysazen přímo doprostřed konfliktu, daleko za nepřátelské linie a jak už název napovídá, má odstřelit hlavního ošklivce, který může za všechen ten bordel.

Hry od CI Games nemají úplně nejvýmluvnější minulost. Battle Strike nebo Art of Murder byly spíše průměrné, podle generálního ředitele Marka Tyminského ale byly předchozí roky hlavně formativní a tým sbíral zkušenosti. Jako studio dozráli, se třetím Sniperem mají v plánu dosáhnout vrcholu videoherního odvětví.

Uvidíme. Předchozí roky hráčům nedávají moc důvodů AAA kvality očekávat.

index.jpg24409_re-1470217088.jpgsniper-ghost-warrior-3-07-14-2015-8-1436960815.jpg

Herní zkratky jsou pro sraby

Titul opět využívá CryEngine, novinkou je však otevřený svět. Žádné vyšlapané cestičky, kam kdy jít a co tam střílet. Prostorem se dá prostřílet i proplížit, přibudou přístupové cesty a každá smrt má následky. Mise končí až s útěkem na bezpečné místo. S tímto konceptem přišel bývalý mariňák Paul B. Robinson a teď jeden z vývojářů. Jeho účast a zkušenosti studio hodně vyzdvihuje a celkově se snaží, aby hra působila co nejreálněji.

Na realističnost kladou tvůrci velký důraz. Od vykreslení krajiny, přes plnění misí až po jejich splnění. Slibována je dynamická proměna počasí, cíl určený k zabití nebude okamžitě viditelný na mapě, musíte ho nejdřív najít a celková situace by vám mohla přijít trochu povědomá. Příběh samotný se odehrává v blízké budoucnosti, vývojáři se ale inspirovali skutečností. Kromě jiného možná objevíte podobnost s Ukrajinou nebo válkou na Blízkém východě.

e6be4cf18ebe975d63cf6798a3421e4c-650-80.jpg

Skutečnost se vývojáři snaží zachovat i v systému zlepšování schopností. Ty se budou zlepšovat automaticky. Čím více hráč provádí konkrétní činnost, tím lepší v ní bude. Takže když budete preferovat boj na blízko, bude z vás odstřelovač... na půl metru.

Nový set schopností

Hra je víceméně přiznaná předělávka předchozích verzí. Větší, lepší a zajímavější, „poučená“, jak říká Tyminski.

Sniper není jen tak někdo, je speciál mezi speciály. Armádní ostřelovači jsou trénovaní ve všech oblastech a i když právě odstřel (někoho, ne jich samých) je jejich nejspeciálnější specialita, jsou trénováni pro všemožné situace. Včetně boje zblízka nebo přežití v přírodě.

file-96b65a721e561e1e3d.jpgsniper3_gamescon_screenshot03.jpgSniper_Ghost_Warrior_3-screen_09.jpg

Minimálně na základní úrovni dovede ovládat naprosto všechny zbraně, nepohrdne bojem na pěsti, umí stopovat, přežít v přírodě a dokonce i trochu toho parkouru. Ten je užitečný zejména při útěku před nepřáteli, hráč může a musí využít vše kolem něj – přírodu, budovy, techniku... co najdete. Parkour se skutečně neomezuje jen na vyšplhání na budovu s nejlepším výhledem, i touhle drobností se vývojáři snaží zachovat realitu.

Mimo jiné se rozlučte i s neřestmi pro hry typickými, které ale jinak dost dobře nefungují. Kupříkladu žádné bonusy za vybití celého tábora, i když zastřelit jste měli jen toho jednoho vpravo od latríny. Nalákat na sebe všechny v okruhu a pak je pokosit, protože jste zrovna našli pušku přepnutelnou na dávky, také není řešení. Jednoho či dva nepřátele zvesela zabijete (či se jim vyhnete úplně), celou smečku ale jeden člověk prostě neudolá.

Prověřené zůstává

Že přesnost střelby bude záviset i na tom, jestli máte pušku o něco opřenou, rychlosti větru nebo vlhkosti vzduchu je pak už jen samozřejmost, zachovaná z předchozích titulů.

sniperghost2insert2.jpg

Co nechybí, je skrýš. A jako každý správný úkryt za nepřátelskou linií má stůl, na kterém se dá upgradovat technika od kulek až po vozidla, nekonečnou zásobu lékárniček, důležité věci jako vysílačku a popisy misí a v neposlední řadě nějaké ty petrolejky k zútulnění atmosféry.

Také slouží k rychlému cestování. K dalšímu místu se ale jen tak neteleportujete, během načítání uběhne přesně tolik času, kolik by vám trvalo k druhému úkrytu dorazit po svých.

Jak je poslední léta zvykem, i Ghost Warrior 3 zvýrazní v přepnutém režimu všechny předměty užitečné pro postup v misi. Třeba liány, po kterých se dá pohodlně vyšplhat na vyšší místa, nebo skrýš s náboji.

Nové hračičky!

Ve druhém Sniperovi přibyla vozidla. Ta zůstala, pořád se díky nim může hráč dostat mnohem rychleji z místa na místo. Nevýhoda je nutnost využít nekryté cesty. Rychlost je pro některé mise klíčová, stejně tak ale utajení. A jak už bylo řečeno, hra už nikoho nevodí za ručičku. Musíte se rozhodnout, jestli se nepřátelům vyhnete a budete na štíru s časem, nebo je zabijete a budete riskovat odhalení, protože někdo odhalí těla. Co by ale hráč neudělal pro další výzvu.

5-without-logo_orig.jpgSniper-Ghost-Warrior-3-e3-2015-preview.jpgindex.jpg

Novinkou jsou drony. Slouží k průzkumu nebezpečného světa a rozšiřují hru o další prvek taktického souboje. Lze spatřit číhající nepřátelské hlídky a zamezit tak přepadení (nebo jej připravit), dají se prohlédnout nepřátelská hnízda z bezpečné vzdálenosti.

Oboje můžete během hry vylepšovat, auta pojednou rychleji, drony postupně naučíte hacknout počítače, můžete díky nim vidět slabiny v obraně nepřítele nebo dokonce i v základech budov. A samozřejmě, nakonec budou umět i zabíjet.

Snadné? Pokud se bude hráč při označování loudat, nepřátelé si drona všimnou a úspěch mise půjde do kytek. Úplná brnkačka to pořád nebude.

sniper-ghost-warrior-3-04.JPG

S tím vším je jasné, že oproti prvním dílům je Sniper: Ghost Warrior 3 dost jiný. Vývojáři to vidí jako přirozený vývoj žánru, uvidíme, jak se to bude líbit hráčům. Hra nebude jen sniperský simulátor. Vývojáři chtějí a slibují přinést úplně nový zážitek. Držíme jim palce.

Váš názor Další článek: PS Neo a Project Scorpio: bonus nebo podpásovka?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,