Snowdrop Engine obrazem: na čem poběží hry nové generace

Připravované akční MMO The Division a základ v podobě grafického enginu Showdrop jsou v mnoha ohledech revoluční. Co přesně ale můžeme z grafického hlediska od dílka Massive Entertainment očekávat? Čeho je vůbec engine schopen? Na to vám odpoví náš obrázkový speciál.

Pravděpodobně neexistuje hráče, který by nebyl uchvácen připravovaným titulem studia Massive Entertainment, Tom Clancy's The Division. V mnohém můžeme děkovat zbrusu novému enginu, vytvořenému specificky pro tuto hru (a perspektivně pro celou řadu dalších). Ten nese název Snowdrop a jak jsme se mohli přesvědčit už několikrát, je zkrátka boží.

Mohlo by se zdát, že je engine jen grafickou záplatou na hru, opak je ale pravdou. Vyvíjet hru bez kvalitního a řádně uzpůsobeného enginu je asi jako snažit se ujet ve vozidle bez motoru. Prostě to nepůjde. A vzhledem k tomu, že je Snowdrop postaven s ohledem na novou generaci, je to úplně jiná káva. Ostatně, obrázky vydají za tisíc slov, takže si pojďme vizuální vychytávky představit více zblízka.

Jednotnost, propojenost a celistvost

Snowdrop engine je postaven s ohledem na všechny vývojáře a úseky studia. Ať už uděláte změnu v jakékoliv oblasti, projeví se všude a tvůrci tak mohou jednoduše upravovat hru za chodu, v reálném čase a bez zdržování při testování. Potřebujete někde dům, louži nebo střílnu? Hodíte ji přímo do hry v editoru a jdete hrát. Ihned, bez zbytečného zpracovávání a kódování.

Screenshot 2014-03-20_13-42-20.jpg Screenshot 2014-03-20_13-55-25.jpg Screenshot 2014-03-20_13-55-28.jpg
Osvětlení ve hře je proměnlivé a realisticky ztvárněné, vývojáři tedy musí testovat hru světel, stínů a odlesků v každé denní době, aby nedošlo k chybám u jednotlivých materiálů.

Světlo jako takové je vůbec nesmírně důležitou složkou hry, kde se vývojáři inspirovali filmovou produkcí. Při pohybu jakéhokoliv objektu ve hře se v reálném čase mění osvětlení veškeré scény a její stínování, v interiérech a exteriérech. Každá maličkost může změnit situaci a hráči budou moci tohoto faktu využívat např. k léčkám.

Screenshot 2014-03-20_13-54-05.jpg
Především v noci bude světlo vašim spojencem i nejhorším nepřítelem. Záleží na tom, jak jej využijete.
Screenshot 2014-03-20_13-55-03.jpg
Další ukázka práce se světlem. Kolegyně odlákala jednoho z nepřátelských hráčů baterkou, abyste mu zabořili nůž do zad. A bum...37 XP bodů k dobru.

Na světlo má reagovat i okolní prostředí, ať už jde o budovy, postavy či obyčejné sněhové vločky. I ty budou vypadat jinak v závislosti na osvětlení.

Screenshot 2014-03-20_13-43-08.jpg Screenshot 2014-03-20_13-43-13.jpg
Na obrázcích výše si můžete všimnout, jak na světlo reaguje kouř a sněhové vločky ve vzduchu.

Procedurální destrukce

Klíčovou složkou titulu The Division podle slov vývojářů má být technologie procedurální destrukce, která bude v zásadě řídit, jak se chovají všechny materiály ve hře. Co to znamená?  Poškození prostředí se bude řídit reálnými předpoklady, fyzikálními zákony a dokonce i konrétní situací, jako je počasí, denní doba aj.

Dřevo se bude tříštit jako dřevo, ocel ohýbat pod náporem kulek a sklo sypat přesně podle očekávání. Navíc na to bude mít vliv, zda zrovna neprší, nefouká silný vítr či nesněží. Každá kulka tak v zásadě má vytvářet unikátní poškození, což je možná velkohubé, ale dle záběrů z hraní zcela proveditelné.

Screenshot 2014-03-20_13-42-45.jpg Screenshot 2014-03-20_13-42-48.jpg Screenshot 2014-03-20_13-43-01.jpg
Každé auto ve hře bylo podrobeno důklanému průzkumu, aby bylo poškození co možná nejrealističtější.

Pamatujete si na moment, kdy postava ve hře intuitivně zavřela dveře při krytí? Vše bylo nasnímáno, včetně řádného prověření "v akci".

Screenshot 2014-03-20_13-43-36.jpg UYOX0oI.jpg

Když už jsme se zmínili o realistické destrukci a osvětlení, není od věci připomenout, že se realisticky budou chovat také mraky a kouř. Engine samozřejmě bude využívat technologii volumetrických objektů, díky které se mraky budou pohybovat dle poryvu větru a dalších předpokladů, kouř bude reagovat na počasí, vítr a pohyb postav v prostředí.

Screenshot 2014-03-20_13-51-23.jpg Screenshot 2014-03-20_13-51-50.jpg Screenshot 2014-03-20_13-52-01.jpg
Na povětrnostní podmínky a počasí nebude reagovat jen kouř, ale také sníh, který již ulehne do prostředí. Sníh bude tát, opět padat a pokrývat většinu materiálů včetně vašeho oblečení.

Flóra a fauna

To, že budete ve hře pobíhat po realisticky ztvárněném městě New York sice znamená, že těžko zavítáme do lesů a rozlehlé přírody, Central Park nás ale nemine. Snowdrop Engine bez větších problémů zvládne i přírodu, kde opět bude hrát roli nejen procedurální destrukce, ale také počasí. Veškeré listí totiž reaguje na směr větru, pohyb postavy skrze zeleň a další vnější vlivy. Nebude tedy problém se opravdu "schovat ve křoví", což vzhledem k nátuře hry bude zajisté často využívané.

Chybět by neměla ani zvířata, která budou mít svůj vlastní životní cyklus. A hráči je samozřejmě budou moci lovit, aby se neživili pouze konzervami. Případně na černém trhu vyměníte šťavnaté stehno za novou bundu.

Screenshot 2014-03-20_13-52-09.jpg Screenshot 2014-03-20_13-55-07.jpg Screenshot 2014-03-20_13-55-14.jpg

Nekonec ještě dodejme, že má The Division nabídnout vysoce realisticky podané město a městskou zástavbu obecně, která je opět možná díky jednotnosti enginu a jeho všestrannému využití. V pohybu ostatně můžete vidět engine v novém vývojářském deníčku studia a VGX traileru níže.

Zatímco jsme v dnešním speciálu odkazovali pouze na grafické ukázky a titul The Division, jsme si jisti, že Snowdrop engine využije mnohem více budoucích her nové generace. I přes přítomnost veteránů průmyslu, jako je CryEngine, Source či Unreal, je tu totiž stále místo pro nováčky. A jak ukazují kluci z Massive Entertainment, nikdy není pozdě. Co si o tom myslíte vy? Podělte se s námi v diskuzi!

Diskuze (18) Další článek: Far Cry 4 bude zasazeno do Himalájí, svezeme se na slonech

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Nový hit. Tahle appka vám udělá profilovku jako od pouličního ilustrátora

Nový hit. Tahle appka vám udělá profilovku jako od pouličního ilustrátora

** Aplikace NewProfilePic se na Androidu stala hitem ** Můžete si v ní vytvořit profesionálně vypadající profilovky ** Pozor ale na agresivní cenovou politiku za Pro verzi

Martin Chroust
FotografieUmělá inteligenceMobilní aplikace
Nejzajímavější zbraně ve válce na Ukrajině. Co dokáže československý salvový raketomet RM-70

Nejzajímavější zbraně ve válce na Ukrajině. Co dokáže československý salvový raketomet RM-70

** Oživený výčet zbraní, které zaujmou technologickým řešením ** Neděláme si nárok na kompletní výčet** Informace často chybí, a tak se snažíme kličkovat mezi propagandou

Jakub Čížek
UkrajinaZbraněRuskoArmáda
Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

** Nejteplejší místo na Zemi nemusí být to nejnebezpečnější ** Největším zabijákem se stane až mix tepla a vlhkosti ** Asie se nebezpečně přiblížila hraniční hodnotě 35 °C twb

Jakub Čížek
MeteorologieGlobální oteplování
22 nejlepších erotických thrillerů. Kde je najdete online?

22 nejlepších erotických thrillerů. Kde je najdete online?

V žáru vášně, Osudová přitažlivost, Základní instinkt, Ďábelská svůdkyně, Nebezpečné hry, Dvojitý milenec. Exkurze do historie subžánru erotických thrillerů, v němž se napětí mísí se vzrušením.

Marek Čech
Filmy, které musíte vidět