Připravované akční MMO The Division a základ v podobě grafického enginu Showdrop jsou v mnoha ohledech revoluční. Co přesně ale můžeme z grafického hlediska od dílka Massive Entertainment očekávat? Čeho je vůbec engine schopen? Na to vám odpoví náš obrázkový speciál.
Pravděpodobně neexistuje hráče, který by nebyl uchvácen připravovaným titulem studia Massive Entertainment, Tom Clancy's The Division. V mnohém můžeme děkovat zbrusu novému enginu, vytvořenému specificky pro tuto hru (a perspektivně pro celou řadu dalších). Ten nese název Snowdrop a jak jsme se mohli přesvědčit už několikrát, je zkrátka boží.
Mohlo by se zdát, že je engine jen grafickou záplatou na hru, opak je ale pravdou. Vyvíjet hru bez kvalitního a řádně uzpůsobeného enginu je asi jako snažit se ujet ve vozidle bez motoru. Prostě to nepůjde. A vzhledem k tomu, že je Snowdrop postaven s ohledem na novou generaci, je to úplně jiná káva. Ostatně, obrázky vydají za tisíc slov, takže si pojďme vizuální vychytávky představit více zblízka.
Jednotnost, propojenost a celistvost
Snowdrop engine je postaven s ohledem na všechny vývojáře a úseky studia. Ať už uděláte změnu v jakékoliv oblasti, projeví se všude a tvůrci tak mohou jednoduše upravovat hru za chodu, v reálném čase a bez zdržování při testování. Potřebujete někde dům, louži nebo střílnu? Hodíte ji přímo do hry v editoru a jdete hrát. Ihned, bez zbytečného zpracovávání a kódování.

Osvětlení ve hře je proměnlivé a realisticky ztvárněné, vývojáři tedy musí testovat hru světel, stínů a odlesků v každé denní době, aby nedošlo k chybám u jednotlivých materiálů.
Světlo jako takové je vůbec nesmírně důležitou složkou hry, kde se vývojáři inspirovali filmovou produkcí. Při pohybu jakéhokoliv objektu ve hře se v reálném čase mění osvětlení veškeré scény a její stínování, v interiérech a exteriérech. Každá maličkost může změnit situaci a hráči budou moci tohoto faktu využívat např. k léčkám.

Především v noci bude světlo vašim spojencem i nejhorším nepřítelem. Záleží na tom, jak jej využijete.

Další ukázka práce se světlem. Kolegyně odlákala jednoho z nepřátelských hráčů baterkou, abyste mu zabořili nůž do zad. A bum...37 XP bodů k dobru.
Na světlo má reagovat i okolní prostředí, ať už jde o budovy, postavy či obyčejné sněhové vločky. I ty budou vypadat jinak v závislosti na osvětlení.

Na obrázcích výše si můžete všimnout, jak na světlo reaguje kouř a sněhové vločky ve vzduchu.
Procedurální destrukce
Klíčovou složkou titulu The Division podle slov vývojářů má být technologie procedurální destrukce, která bude v zásadě řídit, jak se chovají všechny materiály ve hře. Co to znamená? Poškození prostředí se bude řídit reálnými předpoklady, fyzikálními zákony a dokonce i konrétní situací, jako je počasí, denní doba aj.
Dřevo se bude tříštit jako dřevo, ocel ohýbat pod náporem kulek a sklo sypat přesně podle očekávání. Navíc na to bude mít vliv, zda zrovna neprší, nefouká silný vítr či nesněží. Každá kulka tak v zásadě má vytvářet unikátní poškození, což je možná velkohubé, ale dle záběrů z hraní zcela proveditelné.

Každé auto ve hře bylo podrobeno důklanému průzkumu, aby bylo poškození co možná nejrealističtější.
Pamatujete si na moment, kdy postava ve hře intuitivně zavřela dveře při krytí? Vše bylo nasnímáno, včetně řádného prověření "v akci".

Když už jsme se zmínili o realistické destrukci a osvětlení, není od věci připomenout, že se realisticky budou chovat také mraky a kouř. Engine samozřejmě bude využívat technologii volumetrických objektů, díky které se mraky budou pohybovat dle poryvu větru a dalších předpokladů, kouř bude reagovat na počasí, vítr a pohyb postav v prostředí.

Na povětrnostní podmínky a počasí nebude reagovat jen kouř, ale také sníh, který již ulehne do prostředí. Sníh bude tát, opět padat a pokrývat většinu materiálů včetně vašeho oblečení.
Flóra a fauna
To, že budete ve hře pobíhat po realisticky ztvárněném městě New York sice znamená, že těžko zavítáme do lesů a rozlehlé přírody, Central Park nás ale nemine. Snowdrop Engine bez větších problémů zvládne i přírodu, kde opět bude hrát roli nejen procedurální destrukce, ale také počasí. Veškeré listí totiž reaguje na směr větru, pohyb postavy skrze zeleň a další vnější vlivy. Nebude tedy problém se opravdu "schovat ve křoví", což vzhledem k nátuře hry bude zajisté často využívané.
Chybět by neměla ani zvířata, která budou mít svůj vlastní životní cyklus. A hráči je samozřejmě budou moci lovit, aby se neživili pouze konzervami. Případně na černém trhu vyměníte šťavnaté stehno za novou bundu.

Nekonec ještě dodejme, že má The Division nabídnout vysoce realisticky podané město a městskou zástavbu obecně, která je opět možná díky jednotnosti enginu a jeho všestrannému využití. V pohybu ostatně můžete vidět engine v novém vývojářském deníčku studia a VGX traileru níže.
Zatímco jsme v dnešním speciálu odkazovali pouze na grafické ukázky a titul The Division, jsme si jisti, že Snowdrop engine využije mnohem více budoucích her nové generace. I přes přítomnost veteránů průmyslu, jako je CryEngine, Source či Unreal, je tu totiž stále místo pro nováčky. A jak ukazují kluci z Massive Entertainment, nikdy není pozdě. Co si o tom myslíte vy? Podělte se s námi v diskuzi!