So Blonde – chytrá blondýnka

Křehká dívenka se dostala na romantický ostrov plný krvelačných pirátů. Dostaňte ji v adventuře od scénáristy prvního Broken Swordu zpět domů.
Kapitoly článku

V době herního sucha ve světě vyšla nová point-and-click adventura ze staré školy. Na jejím příběhu se podílel Steve Ince, spoluautor scénářů několika známých titulů v čele s prvním dílem Broken Swordu.

A(tra)ktivní blondýna

Hlavní hrdinkou děje je mladá, jistě mi dáte za pravdu, že i celkem pohledná, sedmnáctiletá blondýnka Sunny. Shodou náhod je dcerou bohatých rodičů, tudíž dost rozmazlená a práci viděla jenom v televizi. Co se jednoho dne při trávení prázdnin s rodiči na luxusní výletní lodi nestane?

Hrdinkou je mladá, i celkem pohledná, sedmnáctiletá blondýnka Sunny

Sunny se strašlivě nudí, nejraději by byla někde jinde se svými kamarády, když najednou se uprostřed oceánu strhne bouře a naše milovaná blondýnka padá přes palubu.

logo - základ.jpg

Druhý den se probouzí na pláži neznámého ostrova a svoji pouť po něm začíná hledáním hotelu. Sunny se může zbláznit z rozmazaného make-upu a faktu, že její mobilní telefon nechytá žádný signál. Co si blondýnka počne, až se dozví, že ostrov je zmražen v čase a žádných výdobytků moderní civilizace se nedočká, uvidíte sami.

A(tra)ktivní předměty

Stejně jako v každé jiné adventuře je i zde hlavní náplní sbírání a kombinace předmětů, komunikace s obyvateli ostrova. Věcí se v jednotlivých lokacích nachází spousta, sebrat jich lze ovšem pouze pár. Naštěstí už nemusíte šátrat myší po obrazovce, jako tomu bylo dříve. Stačí zmačknout mezerník a hra vám už sama ukáže, co vše je v lokaci aktivní.

So_Blonde_01.jpgSo_Blonde_02.jpg

Menší strach jsem měl ze samotného kombinování předmětů. To probíhá klasicky v inventáři přetahováním objektů myší. Funguje to stejně dobře jako jinde, jen se ani So Blonde neobešlo bez několika nedomyšleností. Je možné, že jsem krapet natvrdlý, avšak zkombinovat živé zvířátko s žebříkem, za účelem vydrápat se na loď, mi trvalo několik minut. Použití žebříku bych ještě pochopil, ale pro jeho bezpečné zachycení za okraj bych určitě nevolil mývala jménem Max, ze kterého se časem vyklube váš nejlepší kamarád.

So_Blonde_03.jpgSo_Blonde_04.jpg

S ovládáním jsem spokojen - levým tlačítkem myši předměty prozkoumáte, pravým otevřete nabídku. Z ní si vyberete další aktivity, hlavně však sbírání. Asi by propříště prospěla změna, protože předměty častěji sbíráte, než prozkoumáváte, tudíž by sběr mohl být defaultně nastaven na levé myšítko. To je ale jen věcí názoru, to klikání navíc mě, jak vidíte, nezabilo. Další kosmetickou vadou na kráse je aktivace objektů. Pokud například chcete zatáhnout za páku od pumpy, musíte postupovat stejně, jako když byste chtěli onu páku sebrat.

A(tra)ktivní kapitoly

Jako každá správná adventura i tato staví hlavně na příběhu a dialozích mezi postavami. Těch je na ostrově celkem dost a najdete tu od každého něco. V hospodě narazíte logicky na hospodského, na náměstí potkáte babku drbnu, která ví ze všech nejvíc, co se kde šustne. Pozici starosty vykonává podle Sunny pohledný Juan a funkci největšího padoucha všech dob zastává jednooký pirát s výstižným jménem One Eye.

So_Blonde_05.jpgSo_Blonde_06.jpg

Dialogy netrpí žádnou ze známých nemocí, nejsou ani moc dlouhé a časem nudící, ani krátké a nedomyšlené. Prostě něco mezi. Potřebujete se dostat dál, víte s kým si promluvit, a tak si s ním promluvíte. Takhle příběh plyne stále dál vy se ani na chvíli nenudíte. Velkou zásluhu na tom má i skvělý dabing nejen ústřední postavy. Všichni herci se do své role perfektně vžili, a tak postavy mění tón hlasu podle situace. Jsou-li rozčílení, tak řvou, snaží-li se někoho uklidnit, mluví potichu. Sami se budete divit, ale není nad pokus zkombinovat dva k sobě nepasující předměty. Sunny se na vás drze ohradí se slovy: „Co s tím mám jako dělat?“. 

Jako každá správná adventura i tato staví na příběhu a dialozích

Příběh se dělí do pěti kapitol určujících vám, jak přesně jste ve hře daleko. Už od první z nich máte k dispozici až na pár výjimek celý ostrov. O pláži už řeč byla, dále se podíváte do přístaviště, města, džungle, tajemného lesa a mnoha dalších přesně rozvržených lokací. Když už vás po několikahodinovém hraní přestanou bavit, projdete je i v noci za úplné tmy. Autoři chtěli, abyste sem tam narazili a poznali něco známého, příkladem ať je banka s hodinami nemálo podobnými těm z filmu Návrat do budoucnosti.

K zdárnému dokončení hry musíte navíc vyřešit pár hlavolamů. Obtížností nepatří mezi extrémy a k jejich vyřešení vždy obdržíte dostatek nápověd, nejsou tedy skoro žádnou překážkou.

Dostupné pro: PC
Žánr: Adventury | point-and-click adventura
Výrobce: Wizarbox | Webové stránky hry
  • Příběh
  • Dabing postav
  • Minihry
  • Překrásná grafika
  • Některé nedomyšlenosti
  • Nahrávání
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , ,