Šokující (ne)prodejnost Crysis a UT3

Pokud bychom měli vyjmenovat nejlepší hry letošního podzimu, s největší pravděpodobností by v první desítce figurovala jména Crysis a Unreal Tournament 3. Zatímco první titul přinesl dosud nejrealističtější grafiku na PC a brilantní hratelnost plnou možností, následovník multiplayerové legendy představoval plnohodnotného nástupce série se vším všudy. Bohužel, podle výsledků prodejů si však obě hry vedou jako nejobyčejnější budgetovky.

Tam, kde se pouze na platformě Xbox 360 prodalo 1,57 miliónů kopií Call of Duty 4 (a to existují verze na PC, PS3 a handheld DS), hypovaná grafická pecka Crysis zatím v USA dosáhla pouze na číslo 86 tisíc. A to přes všechnu reklamu a pozitivní recenze v herních časopisech. Například v Anglii se titul dostal první týden stěží na 11. místo prodejního žebříčku, následující týden klesl na 25. a pak zcela vymizel z první čtyřicítky. V Německu, odkud hra pochází, je situace o něco lepší, nicméně stále ani v nejmenším nedosahuje předpokládaných hodnot.

Ještě hůře se uvedl Unreal Tournament 3. PC verzi si v Americe koupilo necelých 34 tisíc lidí. Kde je chyba? Možná v hardwarové náročnosti – lidé čekají na nový hardware, který může přijít o Vánocích, aby tituly rozeběhli v plných detailech. To je ovšem mizivé procento hráčů. Pravděpodobnější dopad mělo přehlcení podzimního trhu kvalitními tituly. Call of Duty 4: Modern Warfare, Gears of War, Assassin’s Creed a další, ty všechny byly ve výsledku lákavější a podařilo se jim efektivněji zvládnou reklamní masáž.

Zdroj: ComputerAndVideogames.com