Soldier – když kulka hlavu mine

Vzpomínáte si na film Soldier s Kurtem Russellem v hlavní roli, který byl natočen v roce 1998? Jestliže byla vaše odpověď ne, pak vězte, že ani já jsem o tomto snímku nevěděl. Přečetl jsem si tedy alespoň stručný děj filmu. Scénář vzešel z pera autora Blade Runnera, ale film se zdaleka nestal kultovním, jako se to povedlo předchozím titulům.
Soldier – když kulka hlavu mine
Vzpomínáte si na film Soldier s Kurtem Russellem v hlavní roli, který byl natočen v roce 1998? Jestliže byla vaše odpověď ne, pak vězte, že ani já jsem o tomto snímku nevěděl. Přečetl jsem si tedy alespoň stručný děj filmu, protože na jeho náměty se právě nyní dotváří nová akční hra. Scénář vzešel z pera Davida Webb Peoplese (Blade Runner, Unforgiven), ale film se zdaleka nestal kultovním, jako se to povedlo předchozím titulům.

Hlavní postavou je voják Todd hraný výše uvedeným Kurtem Russellem. Todd žije v budoucnosti, vlastně on nežije tak úplně doslova. Je totiž první generací geneticky vytvořených válečníků. Bohužel vývoj jde rychle kupředu a tak je Todd vykopnut do šrotu a nahrazen další vylepšenou generací válečníků. To se mu samozřejmě nelíbí a obrací se po boku vzbouřených osadníků proti vládním silám.

SoldierSoldier

Vývojem hry byla pověřena společnost Sinister Games, kterou známe velice dobře z více než nadprůměrné týmové akce Shadow Company. V Shadow Company jste se museli starat o malou záškodnickou jednotku a provádět ji neprozrazenu nepřátelským územím. Soldier bude naproti tomu arkádová 3-D střílečka, v níž si mozkové závity určitě nepřehřejete. Na začátku hry si zvolíte, zda si budete přát hrát za sličnou Sandru, nebo dáte přednost na ježka ostříhanému Toddovi. Rozdíl mezi nimi by neměl být pouze ve vzhledu, ale především ve fyzických vlastnostech. Todd je silný a vydrží více ran, kdežto Sandra je mrštnější, rychlejší a zranitelnější. Po této volbě vám už nic nebrání v tom, abyste se vrhli do patnácti úrovní odehrávajících se v pěti různých prostředích.

Vaším cílem bude odrazit vládní vojska a pomáhat vzbouřeným osadníkům. Zprvu se podíváte na zaneřáděnou planetu s klasickou postapokalyptickou scenérií (poničená auta, v jejichž vymlácených oknech se prohání studený vítr nesoucí zrnka prachu a kotouče uschlé trávy, ruiny domů a prázdná města, kam se bojí vkročit úderem dvanácté hodiny i ten nejotrlejší robot), budete pokračovat do děsivých bažin a vše ukončíte v Kráterovém Městě. V každém z pěti prostředí budete potkávat rozlišné protivníky, proto se například na mise odehrávající se v močálech bude těšit každý milovník zmutovaných aligátorů a jiných nepříjemných potvůrek. Kromě různě znetvořených zvířat se budeme probojovávat skrze masy geneticky upravených válečníků první i druhé generace, útočných psů a strážních robotů. Úkoly v misích budou různorodé, ale většina misí bude bohužel spočívat v prostřílení se z místa A do místa B. Naštěstí v té menšině misí se můžeme těšit na osvobozování zajatých osadníků, spouštění elektráren, bránění osad a objevování nových technologií.

SoldierSoldier

Po technické stránce vypadá hra vcelku dobře a po dlouhé době se dočkáme hry, v níž převážnou část hrací doby strávíme v pěkně provedených exteriérech. Ze screenshotů je vidět, že engine se nevyhýbá ani kopcovitým krajinám, což výborně zpestřuje hru. Perličkou budou stíny, jejichž směr se bude měnit podle denního období. Hráč bude viděn Tomb Raiderovským pohledem, kterým si také bude moci vychutnávat pohled na střelbu ze šesti přítomných zbraní. Mezi těmito nemnoha zbraněmi najdeme plasmový kanón, brokovnici, útočnou pušku, raketomet, plamenomet a vrhač granátů. Malý počet zbraní bude kompenzovat systém power-upů, díky nimž budete moci zvyšovat dostřel a účinnost výzbroje. Jiné power-upy budou zase zvyšovat hráčovu odolnost, doplňovat zdraví a brnění. Se zbraněmi souvisí i ojedinělý způsob jejich nošení, protože si budete moci vzít pouze jednu zbraň do rukou a vyměnit ji bude možno, pouze až potkáte na své krvavé cestě jinou smrtonosnou hračku. Zda tato myšlenka přispěje k hratelnosti, nebo hru srazí do hlubin, se ukáže až v plné verzi.

Postupem času se budou zlepšovat kromě vašich zbraní i zbraně protivníků a jejich inteligence. Nepřátelé budou rozmisťováni náhodným způsobem, čímž bude zajištěna proměnlivost i při opakovaném hraní. Ve hře samotné se nebudou objevovat filmové pasáže, pouze na konci hry se dočkáme závěrečné části filmu. Počítač, na kterém se rozhodnete hru spustit bude muset mít procesor rychlejší než Intel Pentium II 300MHz, 64 MB RAM a Voodoo 3. Na naše harddisky se má hra dostat letos v srpnu.

Nejnovější komentáře

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

K boji proti lootboxům se připojují další země, nechybí ani ČR

K boji proti lootboxům se připojují da…

20.  9.  2018 | | 29 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fotorežimu krásy peruánské džungle

Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fot…

Nejnovější Tomb Raider možná není nabitý akcí, jako historický výlet do Mayské minulosti však poslouží skvěle.

23.  9.  2018 | | 1 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Shadow of the Tomb Raider: samé hrobky, žádná akce (recenze)

Shadow of the Tomb Raider: samé hrobky…

Reboot Tomb Raidera dospěl do svého zdárného konce a nám chybí jeho začátek.

14.  9.  2018 | | 9 N/A