Solid Snake měl v Metal Gear Solid 4 zemřít

Hideo Kojima chtěl sérii nadobro ukončit, pak si to ale na nátlak svého týmu rozmyslel.
Solid Snake měl v Metal Gear Solid 4 zemřít

Hideo Kojima se už od MGS2 snažil celou sérii nějak ukončit, jenže neúspěšně. Jak navíc prozradil v rozhovoru pro bristký Official Playstion Magaizine, hodlal v MGS4 Solid Snakea nekompromisně zabít, pak si to ale na nátlak svých kolegů rozmyslel.

"Po celou dobu vývoje jsem chtěl sérii ukončit," řekl Kojima. "Snake měl v Guns of the Patriots zemřít. Jenže všichni v týmu ho chtěli nechat naživu, tak jsem se trochu uskromnil."

Znamená to tedy, že Solid Snakea ještě uvidíme? To bohužel neprozradil.

"Cítil jsem, že bych měl sérii nějak ukončit," pokračoval Kojima. "Ale když se na to dívám zpětně jako producent, myslím si, že dokud o ni budou mít lidé stále zájem, musím tuto poptávku nějak uspokojit. Takže si nakonec nemyslím, že by šlo o špatné rozhodnutí."

"Každým kouskem svého těla jsem tvůrce, zároveň se ale také musím starat o obchodní věci, musím vymyslet, jak hru prodat. Takže se neustále snažím najít správnou rovnováhu - je to velmi delikátní záležitost. Jak zajistíte, aby se hra dobře prodávala, a zároveň dodržíte svou vizi?"

V tom samém rozhovoru Hideo Kojima potvrdil, že se v budoucnu určitě dočkáme plnohodnotného pátého dílu.

Zdroj: OPM UK
Dostupné pro: PS3
Žánr: Akce | Stealth akce
Výrobce: Kojima Productions | Webové stránky hry
  • Velkolepý příběh, který splete všechny předchozí díly dohromady
  • Nekonečné možnosti v hratelnosti
  • Spoustu odkazů a narážek pro fanoušky
  • Rozdílné lokace a herní mechanismy v průběhu hry
  • Rozsáhlá znovuhratelnost
  • Některé cutscény jsou opravdu hodně dlouhé
  • Občas trochu překombinovaný děj
  • Málé využití kodeku