Zatímco Microsoft se se svým Xbox Series X vytasil dříve než PlayStation, pořád jsme nevěděli přesnou specifikaci konzole. PlayStation je na tom o to hůř, že nevíme ani to, jak bude konzole vypadat. To měla změnit prezentace Sony, která byla původně určena na veletrh GDC.
Microsoft využil ke své prezentaci specifikace jen prosté oznámení. Dozvěděli jsme se, že Xbox Series X využívá procesor AMD a cílem bylo vytvořit nejsilnější konzoli Xbox, která kdy existovala. V minulých generacích konzolí byly změny definované především v grafickém ztvárnění, jako je přechod z 8 bitové grafiky na 16 bitovou, z 2D na 3D a v neposlední řadě je tu změna rozlišení, které dnes může být až 4K. V Microsoftu věří, že nyní nebude novou generaci definovat jen grafika, ačkoliv bude Xbox Series X obsahovat moderní funkce, jako je Ray-tracing. Konzole má podporovat nativní 4K při 60 fps, ale nabídne i 120 fps a to například pro multiplayerové tituly, kde je rychlost opravdu rozhodující.
Specifikace konzole Xbox Series X
CPU – 8x Zen 2 Cores at 3.8GHz (3.6GHz with SMT)
GPU – 12 TFLOPs, 52 CUs at 1.825GHz, Custom RDNA 2
Process – TSMC 7nm Enhanced
Memory – 16GB GDDR6
Memory Bandwidth – 10GB at 560GB/s, 6GB at 336GB/s
Interní pevný disk – 1 TB Custom NVME SSD
I/O Throughput – 2.4GB/s (Raw), 4.8GB/s (Compressed)
Externí úložiště – 1 TB Expansion Card
Externí úložiště – USB 3.2 podpora
Optická mechanika – 4K UHD Blu-Ray Drive
Po takovém odhalení byste si řekli, že podobně na tom bude i Sony se svou odvysílanou konferencí určenou na GDC. Pravdou však je, že to byla spíše přednáška určena odborné veřejnosti, na které architekt konzole Mark Cerny představil výkon konzole a co to vše obnáší. Velkou část prezentace zabralo vysvětlování a funkce SSD disku, který by měl být rychlejší než běžné SSD, čemuž jsou přizpůsobeny i samotné hry. Na klasickém HDD by totiž prý spustit nešly. Dále nám byla ukázána zpětná kompatibilita, která slibuje při vydání konzole asi 100 titulů, PlayStation 5 je totiž prý tak výkonný, že se některé hry musí trochu předělat.
Celá prezentace byla spíše technicky zaměřená, pokud se však o vývoj konzolí zajímáte podrobněji, i zde si najdete nové informace. Podoba konzole zatím nebyla odhalena a z prezentace to vypadalo, že ani samotná Sony zatím neví, jak bude vypadat. Důležitou informací však je, že i navzdory momentální situaci stíhají obě konzole dorazit na konci letošního roku.
Specifikace konzole Playstation 5
CPU – 8x Zen 2 Cores at 3.8GHz (3.6GHz with SMT)
GPU – 10.28 TFLOPs, 36 CUs at 2.23GHz (variable frequency)
Process – neznámý
Memory – 16GB GDDR6/256-bit
Memory Bandwidth – 448GB/s
Interní pevný disk – Custom 825GB SSD
I/O Throughput – 5.5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed)
Externí úložiště – NVMe SSD Slot
Externí úložiště – podpora USB HDD
Optická mechanika – 4K UHD Blu-Ray Drive
Podobné Články
Metro Exodus dostane v únoru finální příběhové rozšíření
Zpětná kompatibilita u PlayStation 5 a Xbox Series X bude zřejmě lepší, než jsme si mysleli
7 postapo her, ve kterých zažijete konec světa
Ve Fortnite se nyní proletíte ve vrtulníku
Bláznivé závody Burnout Paradise si brzy zahrajeme i na Nintendu Switch
Tags: 120 fps, 4k, 60 fps, gdc, hra, konzole, Mark Cerny, microsoft, nová generace, playstation, playstation 4, Playstation 4 Pro, ps4, ps4 pro, ps5, sony, Sony Interactive Entertainment, specifikace, stream, xbox, xbox one, xbox one x, Xbox Series X, zpětná kompatibilita
Další informace a obrázky