Současný model dlouhých AAA her je neudržitelný, tvrdí Shawn Layden

Bývalý šéf Sony Interactive Entertainment by rád viděl návrat kratších AAA her. Pokud se tak nestane, dost možná si za přední tituly budeme muset připlatit.
Současný model dlouhých AAA her je neudržitelný, tvrdí Shawn Layden

Shawn Layden se v nedávném rozhovoru rozpovídal o tom, jak momentálně funguje vývoj AAA her, které jsou v poslední době především obřím tahákem Sony. Tempo, jakým se prodlužuje vývoj největších herních titulů, je podle bývalého šéfa Sony Interactive Entertainment neudržitelné. Jako jeden z příkladů můžeme využít právě čerstvě vydané pokračování thrilleru The Last of Us. První hra byla ve vývoji tři a půl roku a hráčům zabrala kolem patnácti hodin. Druhý díl se rozrostl herní dobou téměř na dvojnásobek a podobně tomu bylo i s vývojem. Je tedy jasné, že náklady na vývoj musely několikanásobně převýšit první díl. 

"Problém s tímto modelem je, že není udržitelný," konstatoval Layden s tím, že vývoj AAA her současné generace stál mezi osmdesáti a sto padesáti miliony dolarů bez započítání marketingu a vývoj trval průměrně kolem pěti let. "Nemyslím si, že v další generaci bychom mohli tato čísla opět zdvojnásobit a myslet si, že lze i nadále růst. Celý průmysl podle mě musí trošku zabrzdit a zamyslet se, co vlastně tvoříme. Jaké je očekávání publika? Jaký je nejlepší způsob k odvyprávění našeho příběhu tak, aby řekl to, co chceme říci," pokračoval.

"Pro každou příběhovou hru je obtížné mířit na značku 50-60 hodin herního času, protože vývoj potom bude nesmírně drahý. Ve finále bychom tak tímto modelem mohli zabránit talentovaným a zajímavým tvůrcům v přivedení jejich příběhů na trh. Je třeba to přehodnotit,"  vysvětluje Layden, že délka her vede k vysoké finanční náročnosti a menší frekvenci v produkci her.

Za předpokladu, že by nedošlo ke změně, je podle Laydena velmi pravděpodobné, že si za hry nové generace budeme nuceni připlatit. "Cena her byla 59,99$ od doby, co jsem v tomto byznysu začínal. Náklady na vývoj her ale vzrostly asi desetkrát. Pokud se nepohybuje cena her, ale náklady na vývoj prudce rostou, stává se tento model čím dál náročnějším. Myslím, že v nové generaci dojde ke kolizi těchto proměnných,"  pokračoval.

"Jaká je na to tedy odpověď? Co místo pěti let práce na hře s osmdesáti hodinami vytvořit za tři roky titul kolem patnácti hodin? Jaké by na to byly náklady? Osobně jsem starší hráč a návrat ke kratším AAA hrám kolem dvanácti až patnácti hodin bych uvítal. Dokončil bych více her a stejně jako u literatury nebo filmů by nám taková hra mohla nabídnout celistvější a zajímavější zážitek. Rád bych, aby se něco takového do průmyslu vrátilo," uzavřel Layden svým přáním do budoucna.

Vidíte to podobně jako Layden, nebo radši hrajete rozsáhlé a časově náročné tituly?

Diskuze (12) Další článek: Project Cars 3 mají datum vydání, na trať vyrazíme už v srpnu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Vyrobte si elektřinu sami. S dobře vybranou fotovoltaikou vás nebude trápit zdražování, Rusko a vlastně ani vlastní stát

Vyrobte si elektřinu sami. S dobře vybranou fotovoltaikou vás nebude trápit zdražování, Rusko a vlastně ani vlastní stát

Zdražení se na nás valí ze všech stran a nejvíce se týká energií. Ať už je to plyn, pohonné hmoty, nebo elektřina. Z těchto tří můžete nejvíce zahýbat právě s elektřinou, a to investicí do fotovoltaické elektrárny. Podívejme se objektivním pohledem, pro koho je vhodná, a komu se naopak vůbec nevyplatí.

Jiří Kuruc
EnergetikaFotovoltaika
Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

** Nejteplejší místo na Zemi nemusí být to nejnebezpečnější ** Největším zabijákem se stane až mix tepla a vlhkosti ** Asie se nebezpečně přiblížila hraniční hodnotě 35 °C twb

Jakub Čížek
MeteorologieGlobální oteplování
Nejzajímavější zbraně ve válce na Ukrajině. Co dokáže americký salvový raketomet M270

Nejzajímavější zbraně ve válce na Ukrajině. Co dokáže americký salvový raketomet M270

** Oživený výčet zbraní, které zaujmou technologickým řešením ** Neděláme si nárok na kompletní výčet** Informace často chybí, a tak se snažíme kličkovat mezi propagandou

Jakub Čížek
UkrajinaZbraněRuskoArmáda
Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

** Google má kvalitní družicové snímky Ruska ** Najdete na nich i tu poslední ruskou vojenskou základnu ** Nadšenci jich lokalizovali už okolo 1 600

Jakub Čížek
RuskoArmádaMapy
Betonové baterie vyřeší energetické problémy, slibují autoři. První by mohla vyrůst v Česku

Betonové baterie vyřeší energetické problémy, slibují autoři. První by mohla vyrůst v Česku

** Umíme vyrobit elektřinu ze Slunce ** Potřebujeme ale obrovskou baterii, kam ji uložíme na noc ** Jednou z cest jsou betonové gravitační baterie

Jakub Čížek
EnergetikaObnovitelné zdroje
Hisense ukázal e-ink smartphone. Je to zajímavý hybrid Kindlu, telefonu a hudebního přehrávače

Hisense ukázal e-ink smartphone. Je to zajímavý hybrid Kindlu, telefonu a hudebního přehrávače

** Potřebujete smartphone, který vydrží dlouho na jedno nabití? ** Řešení se nabízí samo - elektronický inkoust ** Proč by váš telefon nemohl vypadat jako Kindle s Androidem?

Martin Chroust
HisenseE-inkSmartphony