Soul Reaver 2 – první dojmy z pokračování upírské ságy

Největší příběh, který kdy vyprávěla hra o upírech, se k nám znovu vrací. V mnohonásobně výpravnější, působivější a atmosféričtější podobě budeme opět prožívat osudy posledních členů upírské dynastie v umírajícím světě Nosgothu. Pocity z prvních hodin hraní naleznete právě zde.
Soul Reaver 2 – první dojmy z pokračování upírské ságy

Legacy of Kain byla velmi úspěšná a originální hra, která ve své době zasáhla stejně úderně konzolové hráče, jako majitele PC. Technicky celkem průměrně vyhlížející akční záležitost, viděná z ptačího pohledu, si získala respekt a úspěch především bezpříkladně propracovaným příběhem, temným a originálním natolik, že dodnes patří k tomu nejlepšímu, co vzniklo nejen na poli upírských příběhů, ale na poli fantasy jako takové. Jediná temná sága v dějinách videoher vládne podobně propracovaným pozadím – mluvím o Diablu od Blizzardu. Nicméně Legacy Of Kain šla mnohem dál ve své ponurosti. V příběhu nenajdete žádné udatné lidské hrdiny, kteří by bojovali se zlem. Je zde pouze několik skupin sobeckých fanatiků, které mají každá své představy o uspořádání světa. Hlavní role však patří upírům, v čele s Kainem, zákeřně zavražděným šlechticem, který se vrátil na svět pro pomstu za cenu proměny v upíra. Na konci hry má vaše postava možnost svým sebeobětováním zachránit rovnováhu světa, nebo se stát vládcem jeho rozpadajících trosek. Po tom všem, čím Kain prošel, už nevidí důvod pro sympatizování s lidmi a proto volí druhou možnost. Tak začíná zkáza světa a lidí, nástup všudypřítomné temnoty.

Soul Reaver Soul Reaver

Zde posléze navázal druhý díl ságy, vytvořený podle vzoru ve své době extrémně populární série Tomb Raider. Nacházeli jsme se v době tisíce let po událostech prvního příběhu a sledovali jsme mrtvolné impérium stínů, ve kterém vládnul monstrózní Kain se svými šesti syny, získanými zneuctěním svatých knězů řádu Seraphenů. Nejstarší z nich, Raziel, překonal ve svém rozvoji otce a ten se svého syna zřekl, zmrzačil jej a navždy uvrhnul do propasti zapomnění. Zde se Raziela zmocnil prastarý bůh, který mu vrátil síly a neživot, aby se mohl pomstít. Hra pak sledovala Razielovo zlikvidování jeho bývalých bratrů a končila soubojem otce a syna.

Zde začíná Soul Reaver 2, který se právě dostal na pulty našich obchodů pro všechny majitele PlayStationu 2. Smysl předcházejících odstavců spočívá v naznačení, jak komplikovaný, komplexní a úžasný příběh táhne tuto herní sérii vstříc jejímu třetímu a čtvrtému dílu (který také vyjde velmi brzy, jelikož byl vyvíjen souběžně se Soul Reaverem 2). Tento příběh dělá pro hráče znalého angličtiny z hraní skutečný zážitek, srovnatelný s četbou té nejobsáhlejší knižní fantasy ságy. Navíc je díky němu hra velmi atmosférická, skutečně jedinečná a nezapomenutelná. Velmi paradoxně se tak akčně – logická hra ve stylu Tomb Raidera stává zajímavou pro ortodoxní hráče RPG. Vývoj příběhu a postav, včetně Razielova nabírání nových schopností a kouzel jim určitě udělá radost.

Jak tomu bylo v předchozím díle, budeme tedy opět sledovat několikráte zavražděného a vzkříšeného upíra z pohledu za jeho zády a obdivovat dokonale propracované scenérie apokalyptického světa, ve kterém se zánik lidské i upíří říše odehrává. Nicméně mohu vás velmi suverénně ujistit, že v takové podobě, jak uvidíte Nosgoth zde, jste jej ještě neviděli. Neuvěřitelně rozlehlé exteriéry s vodopády a troskami chrámů jdou spolu s bezpříkladně detailními interiéry gotických staveb daleko za hranice toho, co prozatím PS2 předvedl. Pohled na Soul Reavera 2 v akci je skutečný požitek a rozlehlost prostředí stejně jako jeho detailnost jsou skloubeny s nepochopitelnou plynulostí a rychlostí veškerého dění ve hře, to vše korunováno nepostřehnutelnými nahrávacími časy. Svým způsobem byl podobným technickým zázrakem i první Soul Reaver, ale tohle je skutečně ještě mnohem, mnohem působivější. Sice je pravda, že samotná postava Raziela nedisponuje žádnou výrazně vylepšenou animací (mám na mysli pohyby těla), nicméně prostředí je o tolik tříd výše, než předchozí díl, že vám z toho budou oči přecházet. Taky zůstala velmi originální, dokonale působivá hudba, včetně vynikajícího ústředního nápěvu z předchozí hry.

Soul Reaver Soul Reaver

Navíc jde o další DVD s hrou, které je výborně nadupáno bonusovými materiály, ze kterých vám budou oči přecházet. Tuny artworků, videozáznamy z ozvučování filmečků a soundtracky z obou dílů Soul Reavera jen čekají na vaše zvědavé oči. Obrovským plusem je také aktivní scénář, který se dopisuje podle vámi dosažené pozice ve hře, takže pokud se nestíháte orientovat v obrovské záplavě mluveného slova a zvratů v mnohonásobně hutnějším příběhu hry, můžete si následně číst onen výborně napsaný scénář, který se postupně otevírá. Celkově hra působí přehledněji, propracovaněji a hratelněji, než předchozí díl série. Každopádně dokáže upoutat pozornost na první pohled nebo dotek.

Inu zdá se, že tu máme další z nepřehlédnutelných titulů pro PS2 a já jen doufám, že mou euforii z prvních hodin hraní nezkazí nějaká zbytečná chyba, jakou byly některé nesmyslné hádanky a skládačky v předchozím díle nebo jeho uspěchaný závěr. Uvidíme v recenzi, která bude brzy následovat.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Wargaming pod palbou kritiky: podvodník jako kontributor World of Tanks?

Wargaming pod palbou kritiky: podvodní…

Českou a slovenskou komunitou světoznámého MMO World of Tanks otřásá skandál. Co se stalo?

24.  5.  2018 | | 20 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Playstation 4 je na konci svého životního cyklu, říká šéf konzolové divize

Playstation 4 je na konci svého životn…

Konzole PS4 už se pomalu blíží konci cesty a za rohem začíná vykukovat další generace.

22.  5.  2018 | | 17 N/A
Detroit Become Human: co stojí svoboda? (recenze)

Detroit Become Human: co stojí svoboda…

Quantic Dream opět přináší příběhový epos z žánru, ve kterém je špičkou. Podařil se úspěšný návrat?

24.  5.  2018 |
Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si boty železné (recenze)

Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si bo…

Dohráli jste všechny tři díly videoherního Zaklínače a ságu i s povídkami znáte stránku po stránce? Pak je na čase vyzkoušet deskovou hru Zaklínač: Dobrodružná hra, která vás přenese do zaklínačského světa plného strig, graveinů, ghúlů a dalších starých známých.

22.  5.  2018 | | 8 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A
State of Decay 2: už jsou tady zase (recenze)

State of Decay 2: už jsou tady zase (r…

Další zombie apokalypsa je tu, jste na ni připraveni?

21.  5.  2018 | | 1 N/A