Hráli jste první díl Soul Reavera na PSOne? A taky Vás hra zaujala tak jako mě? Ale naštval Vás sprostý nápis na konci hry: "To Be Continue," který násilně zastavil proud děje? No to se ani nedivím. Naštěstí pokračování Razielova dobrodružství se chystá na PS2. Bude to stát za to?
Když Raziel vstoupil do prostorové trhliny po finálním měření sil s ďábelským Kainem, přivítal ho, snad v říši mrtvých, sám Nekromancer. Řekl mu něco o tom, že ho teprve teď čeká boj o osud zbídačelé země Nosgoth. To byl vcelku šok. Ukončit hru v půlce (doufám, že v půlce a zápletka bude na konci Soul Reavera II rozřešena) a pak čekat, že si hráč za dva až tři roky koupí druhý díl. Ale vcelku se vyplatil. Já sice cítím k autorům Soul Reavera odpor za nekonečné napětí, ale už teď vím, že až bude dvojka venku, chci být u toho. Ex-upírovo dobrodružství patří mezi několik her, které ukázaly světu, co se dá ještě z PSOne vyrazit. Hladké textury ve vyšším rozlišení, plynulé načítání z CD mechaniky zamezilo čekání při vstupu do nových lokací. A hlavně na poměry staré dobré PSOne se 4MB ramkou nepředstavitelný úkaz: Deformování prostoru při vstupu do jiné dimenze. Raziel byl také vcelku neohraný námět; hrát pro jednou za opačnou stranu. Soubojový systém byl neokoukaný, rychlý a poměrně brutální. Atmosféra, to je to slovo, co hledám. Temné kobky, ponurá hudba, ustavičný déšť. Hordy mutantů a příšer. Na vrcholku byl příběh o pomstě a hledání Kainova tajemství, který pro svou moc téměř zničil svět.
 |  |
A co nového přinese další díl? Pochopitelně pokračování příběhu, které slibuje odhalení Kainovi minulosti i historii Nosgothu. Krom některých známých lokací ze SR1, budou spousty dalších a dokonce některé ze stařičké Blood Omen: Legacy Of Kain. Crystal Dynamics nakonec vzdali verzi pro Dreamcast, a proto snad sáhnou do nových možností, které oproti Dreamcastu PS2 nabízí. Engine bude hodně podobný. Slibují se jemnější spoje už tehdy kvalitních textur, vysoké rozlišení a kvalitní anti-alliasing. Postava Raziela se po tříleté přestávce naučí nové pohyby a zkvalitní se její animace. Například pozůstatky zmrzačených Razielových křídel se překrásně vlní. V boji bude implementován systém, který zpřesní útoky v soubojích tváří v tvář a bude nepřátele zaměřovat automaticky. Pověstná všudypřítomná mlha prvního dílu razantně ustoupí a odkryje tak nádherné, rozlehlé přírodní prostory.
Škoda, že první díl nedotáhli do konce. Mám obavy, že na dokonalém díle se nedá moc vylepšit. Aby to nebylo jen pokračování příběhu. Ale možná i tak. Takových her jako byl Soul Reaver se na konzolích nedostávalo, tak ať je jich víc a stejně propracovaných. Datum vydání: jaro 2001. Ale kdo ví, kdy v Evropě.