Space Hulk Deathwing: Enhanced Edition - vesmírné strasti (recenze)

Kooperačních stříleček je na současné generaci konzolí jako šafránu. Jak to dopadlo s vesmírným pokusem z obřího univerza Warhammer 40 000?

FPS střílečky na konzolích mám rád. Užil jsem si Dooma, Wolfensteina a ani Call of Duty s Battlefieldem mi není cizí. Podobně jsem si myslel, že si užiju i při hraní nejnovějšího počinu od studia Streum On. Ani nevíte, jak šeredně jsem se zmýlil.  

Bylo by dobré na úvod říct, že Space Hulk Deathwing není úplně nová hra. Vyšla už totiž před dvěma lety na počítače. Na PS4 vychází hra jako Enhanced Edition, přičemž do ni přibylo několik nových nepřátel a map.  

Space Hulk_ Deathwing_20180522194030.pngSpace Hulk_ Deathwing_20180520211420.pngSpace Hulk_ Deathwing_20180520211426.pngSpace Hulk_ Deathwing_20180520211501.png
Atmosféra univerza Warhammeru 40k je skvělá, bohužel ne zcela využitá.

První známka toho, že tady něco není úplně v pořádku, přijde ještě před tím, než vůbec zapnete kampaň. Na to, že se nejedná o žádnou hru obřích rozměrů, tomu nahrávací obrazovky moc neodpovídají. Je to jako by se načítal svět dvakrát větší než ze třetího Zaklínače. Takhle musíte čekat vždy, když zapnete hru, následně zapnete kampaň a načítání uložených pozic není výjimkou. I přes to jsem se ale celkem s chutí pustil do hraní. Space Hulk ale dělal vše pro to, aby mě o chuť co nejrychleji připravil.  

Jelikož je to prakticky dva roky stará hra, nevypadá zrovna nejlépe. To by až tak nevadilo, kdyby v některých částech hry framerate nepadal pod 10 snímků za sekundu. Velmi mě překvapila reakce hry, když na scéně vybuchl první barel. Obrazovka se rozsvítila a hra na pár vteřin prostě zamrzla. Působí to na mě takovým dojmem, že si vývojáři místo optimalizování prostě řekli, že to snad nějak dopadne. Tohle je ale jen začátek zdejších strastí.  

Na mise se vydáváte v obřích oblecích s dalšími dvěma společníky. Mohou se k vám tedy připojit dva další hráči a projít celou kampaň společně. Pokud tu možnost stejně jako já nemáte, tak se do hraní vůbec nepouštějte. Svoje spolubojovníky můžete vybavit dle chuti, moc možností ale nemáte. Během misí jim můžete jednoduše rozkazovat. Zprvu jsem měl pocit, že se o sebe dokáží docela dobře postarat. Při vyšším počtu nepřátel to ale vypadá tak, že voják stojí na místě, střílí před sebe, zatímco kolem stojí dalších 10 potvor. Nenapadne ho třeba jít k vám, abyste se s nepřítelem mohli vypořádat společně.  

Space Hulk_ Deathwing_20180521210841.png
Uživatelské rozhraní je stylové a pohodlnému hraní nijak nebrání.

Hra má celkem 9 kapitol, přičemž se každá z nich odehrává v jiných prostorách. Může se zdát, že jsou mapy celkem velké. Hra vás ale ve skutečnosti jen honí od čerta k ďáblu a místo toho, abyste vše dělali hezky postupně, musíte se řídit příkazy vašeho velitele. Většinou to znamená přechod na druhý konec mapy, následný návrat a pro jistotu se ještě jednou podíváme na tu druhou stranu a něco tam zničíme. Proč jsme to nemohli zničit už při první příležitosti je mi záhadou. Mimo kampaně ještě ve hře najdete několik speciálních misí. V těch se vydáte do těch stejných levelů, jen úkoly se budou lišit. Jediné, co by snad stálo v tomto ohledu za řeč, je docela tísnivá atmosféra, kterou ale rozbíjí celá řada nepříjemných věcí. 

 

Potěší tísnivá atmosféra, kterou ale narušuje několik nepříjemných faktorů.

 

 

U stříleček je velmi důležitý pocit ze střelby samotné. Asi vás nepřekvapí, že ani tady Space Hulk Deathwing nedokázal obstát. V arzenálu si postupně odemknete přes desítku zbraní, od samopalu přes rotačák po plamenomet. Všechny střelné zbraně mají opravu nepříjemný zpětný ráz, který občas způsobuje to, že minete nepřítele, i když je přímo před vámi. Můžete se přepnout do pohledu přes mířidla, ale zbraň stále střílí od boku. Stává se tak, že náboje končí ve zdi, která jim podle zaměřovače vůbec nestojí v cestě. Hlavně z těchto důvodů jsem si oblíbil výše zmíněný plamenomet, u kterého nemusíte nic řešit a jen před sebe chrlíte oheň.  

Space Hulk_ Deathwing_20180520211704.pngSpace Hulk_ Deathwing_20180520211707.pngSpace Hulk_ Deathwing_20180520212301.png
Zbraní je na výběr několik, nejpoužitelnější je ale stejně plamenomet. 

Ve druhé ruce pak máte zbraň na blízko. Celkem se mi zalíbil ohnivý meč, ale po tom, co jsem s ním párkrát máchnul, jsem ho zase raději vrátil do zbrojnice. Vím, že to není úplně fér srovnání, ale třeba v KC Deliverance při hraní cítíte, že meč má nějakou váhu. Tady je to jako by hlavní postava nemotorně mávala dřevěným párátkem. Podobně je to i v případě, že si vezmete drápy a la Wolverine. Prostě nějak chybí ten pocit, že se zrovna prosekáváte skrz několik potvor najednou.  

 

U zbraní na blízko chybí pořádný pocit z masakrování potvor.

 

 

V boji si také můžete pomoci speciálními schopnostmi. Je jich celkem 7 a vybavené můžete mít 3. Na některé nepřátelé ale nemají vůbec žádný účinek, což trochu zabolí. Řadoví potvoráci padnou po jednom výboji blesku, ale ti větší do vás mlátí dál, jako by se nechumelilo i po několikátém zásahu.  

Space Hulk_ Deathwing_20180520212304.pngSpace Hulk_ Deathwing_20180520212639.pngSpace Hulk_ Deathwing_20180520212831.pngSpace Hulk_ Deathwing_20180520213107.png
Krví a brutalitou se tu nešetří, ostatně mluvíme o univerzu Warhammeru.

Pokud se ve světě Warhammeru naprosto neorientujete stejně jako já, z příběhu nebudete mít absolutně nic. Hra na vás chrlí všelijaké názvy, které nováčkovi nic neříkají a hra se bohužel nepostarala ani o to tápající zelenáče uvést do dění. Fanoušci tohoto univerza si ale příběh pochvalují, takže pokud mezi ně patříte, v tomhle ohledu byste měli být spokojeni.  

Je tady ještě jedna věc, která mě neskutečně vytáčela. Už jsem zvyklý na to, že se ve FPS hrách běhá stiskem levé analogové páčky. Což o to, i ve Space Hulku je to namapované stejně, ale abyste běželi, musíte páčku celou dobu držet. Vím, je to jen drobnost, ale i taková maličkost dokáže pořádně zkazit zážitek.  

Co baví

  • Chvílemi tísnivá atmosféra
  • Pro fanoušky dobrý příběh

Co vadí

  • Špatná optimalizace
  • Podprůměrná grafika
  • Dlouhé načítací časy
  • Umělá inteligence spolubojovníků
  • Pocit ze střelby
2/10
Hodnocení

Při vydání PC verze byli fanoušci naštvaní, že je Space Hulk Deathwing tak zprasený. Vývojáři se dušovali, že to všechno napraví v této edici a všechno bude skvělé. Jak sami vidíte, zůstali jen u slibů. Tuto hru bych vám nedoporučil v žádném případě. Snad jen pokud se vyžíváte v hraní opravdu špatných titulů.  

Diskuze (1) Další článek: Dark Souls Remastered je za rohem, podívejte se na startovní trailer

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,