PC | Recenze | RPG

Space Siege CZ - mezigalaktický masakr

Jak se to říká? Do třetice to nejlepší? Space Siege je sice třetí hrou ze série Siege, ale rozhodně není to, co jsme si představovali.
Kapitoly článku

Level up?

Ve své podstatě totiž vůbec nelevelujete, nejste odměňováni za zabití protivníků, ale za splnění hlavních úkolů. Po úspěchu v úkolu vždy získáte dva body, jež můžete investovat do některého skillů rozdělených do dvou stromů – bojového a řekněme inženýrského.

Ve své podstatě vůbec nelevelujete, nejste odměňováni za zabití protivníků

Na jednu stranu se díky tomu tvůrcům asi lépe balancovalo, protože věděli, že v dané lokaci budete mít už daný počet bodů, na druhou stranu se tím stírá jakákoliv další motivace v zabíjení nepřátel. Navíc jednotlivé skilly nejsou až tolik zajímavé a v boji platné. Spoustu aktivních dovedností dokonce získáváte také fixně, na určitých místech.

spacesiege_013.jpgspacesiege_014.jpg

Ve Space Siege ani neexistuje tradiční systém lootu, ze všech potvor a beden vypadávají součástky, jenž slouží coby platidlo v automatech na vylepšování vlastností vašeho hrdiny (brnění, počet hitpointu, resistence proti ohni a elektřině, síla útoku…), vašeho robota parťáka (v podstatě to samé, co u hrdiny), zbraní (rychlost, síla, procento kritických útoků a jejich síla…) a vytváření předmětů jako jsou granáty, lékarničky a tak dále.

Zajímavý nápad, který ale tvůrci nedotáhli až do konce. Hlavním problémem je, že potřebujete do dané sekce nacpat opravdu dost bodů, abyste to výrazněji pocítili v boji. Je fajn, že po dosažení určitého počtu bodů v některých oblastech se dočkáte i vizuální změny (např. jiné brnění hrdiny), ale je to poměrně dost zmatené a skokové, určitá plynulost by neškodila.

Nabít a zabít

Plynule získáváte akorát nové kousky do výzbroje a kybernetické implantáty, které najdete vždy na fixním místě, obvykle jako už zmiňovaný vedlejší úkol. Zajímavý vtípek je v propojení zbraní a implantátů, kdy třeba rotační kulomet nemůžete používat bez kybernetické ruky. Ovšem každý nový implantát, jenž lze voperovat jen na daných místech a je to jednosměrná cest, zároveň odebírá něco z vašeho ukazatele lidskosti.

spacesiege_007.jpgspacesiege_008.jpg

Zní to zajímavě? Ano, jenže jako obvykle to tvůrci až tak nedotáhli. Vliv ztráty lidskosti v průběhu hry nemá moc razantní dopad. S implantáty sice ztratíte přístup ke dvěma skillům a získáte jiné a lidskost má dopad i na konec hry, ale to je tak vše. Samotné implantáty pak existují po jednom typu daného druhu (páteř, mozek, ruka, paže…) a nemůžete je vylepšovat či s nimi dělat cokoliv jiného. Škoda.

Větší sranda je už s robotem HR-V (Harvey), jenž je váš počítačem řízený sidekick. Získáte jej poměrně brzy ve hře a ukáže se jako platná pomoc. Ve svých kovových rukávech má celou řádku triků, jak už jsem zmínil, lze jej vylepšovat i měnit arzenál a pokud náhodou umře, není nic snazšího, než si u speciálního automatu vyrobit nového.

Tvůrci si vyhráli s fyzikálním systémem, kdy je doslova radost sledovat tlakové lahve svištící v dál

Harvey se dá poměrně slušně komandovat, ale v žáru bojů jste rádi, že vám prsty kmitají po klávesách se skilly a na nějaké hlubší taktizování není čas.

Vesmírná cisterna

Space Siege se určitě zapíše jako akční RPG s nejvíce výbuchy. Celá loď Armstrong je totiž doslova přecpána výbušnými sudy, výbušnými bednami, tlakovými lahvemi a minami všeho druhu. Tvůrci si vyhráli s fyzikálním systémem, kdy je doslova radost sledovat tlakové lahve svištící v dál. Bohužel se to vývojářům evidentně líbilo natolik, že podobné propriety museli nacpat bez špetky přemýšlení na každý druhý roh.

spacesiege_011.jpgspacesiege_012.jpg

Vážné je to hezké, jak kusy emzáků a bedny odletují, ovšem už tak hezky nevypadá, že má většina předmětů hmotnost zhruba polštáře s prachovým peřím a po sebemenším kontaktu se odráží jak ping pongové míčky.

spacesiege_031.jpgspacesiege_032.jpg

Pokud pomineme plytkost prostředí, vypadá grafická stránka Space Siege po technické stránce slušně. Modely detailní, výbuchy efektní a navíc to vše běhá jak z praku. Akci čas od času podbarvuje kvalitní hudební motivy zachovávající ráz hry. Celé to uzavírá výborný český překlad, jenž dává na vědomí, že s technickou stránkou nemám větších problémů.

Dungeon Siege to není

Jako na houpačce. Tak jsem si při hraní Space Siege, jenž se dá popsat jako podivný hybrid mezi čistou akcí a akčním RPG, připadal. Základní stavební kámen v podobě vraždění nepřátelských armád funguje slušně, jen chybí nějaká motivace, jenž by přeci jen stereotypní činnosti přidávala dávku adrenalinu do žil.

spacesiege_029.jpgspacesiege_030.jpg

Tvůrci si hráli s celou řádkou zajímavých prvků, ale příliš povrchně, žádný nedotáhli do zdárného konce. Demo dokáže poměrně příjemně naladit, bohužel ve větších dávkách není o co stát. Škoda, sci-fi prostředí mám opravdu rád, ale na to pravé Diablo ve vesmíru budu muset ještě počkat. Slyšíte mě kluci a holky v Blizzardu?

Mimochodem, hra nabízí i multiplayer, bohužel s novinářskou verzí nějak nebylo s kým hrát. Navíc nepředpokládám, že by to byl nějaký důvod pro vstávání od Diabla.

Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | Akční RPG
Výrobce: Gas Powered Games | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 18. srpna 2008
  • Svižná akce
  • Kvalitní lokalizace
  • Zajímavé nápady
  • Chybí motivace
  • Hloupý level design
  • Povrchní RPG prvky
  • Krátká hrací doba

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,