Spacelanders: Hero Survival - kdo neplatí, nehraje | Recenze

Hraní na mobilním telefonu může být i výzva. Drahá výzva!

Co baví

  • Pohodová hratelnost
  • RPG systém
  • Každý run je jiný
  • Velká výzva
  • Technicky nenáročné

Co vadí

  • Může zavánět stereotypem
  • Ekonomický model hry
  • Tuna reklam nebo čekání
  • Skutečně drahé nákupy ve hře
6/10
Hodnocení

Necháte si rádi pocuchat nervy a hledáte nějakou tu herní výzvu. Pak zde máme malé doporučení v podobě mobilní RPG akční záležitosti Spacelanders, které své hráče rozhodně v klidu nenechá. A důvodů je hned několik.

Výzva do kapsy

Za titulem stojí vývojářské studio Tilting Point, které je podepsáno přibližně pod desítkou dalších mobilních kousků dostupných v obchodě Google. Nejedná se o nikterak zásadní hry, každopádně za zmínku stojí například Narcos: Cartel Wars nebo Spongebob: Krusty Cook-Off, které představují koketování se známými značkami. V tomto případě se však jedná o pohodové a oddychové tituly, u kterých zahození mobilního zařízení rozhodně nehrozí.

Screenshot_20210703-103109_Spacelanders.jpgScreenshot_20210703-110656_Spacelanders.jpgScreenshot_20210703-111747_Spacelanders.jpg
Dostupné je velké množství herních možností

To Spacelanders je trochu jiná káva. Na první pohled se jedná o docela primitivní RPG akční hru s rogue-like prvky, postupné pronikaní o odhazování obalu však odhaluje poměrně komplexní záležitost, kterou můžeme počítat klidně i na desítky hodin.

Budete postupně procházet jednotlivými levely, které je vždy nutné zvládnout na jeden jediný run bez možnosti checkpointu. A nejedná se vůbec o lehkou záležitost ke kávičce. Na tuto poměrně nemilosrdnou hratelnost vývojáři naroubovali poměrně robustní systém vylepšování, upgradování, nakupování a levelování, který v počátku dokáže zamotat hlavu, přesto je však funkční a zaručuje pozvolný postup.

 

Hráč je stále a dokola vrhán na začátek konkrétního levelu a prochází danou úroveň do momentu, než zemře

 

Princip hratelnosti je tak jednoduchý. Hráč je stále a dokola vrhán na začátek konkrétního levelu a prochází danou úroveň do momentu, než zemře. Během konkrétního runu posbírá nějaké ty herní penízky a cenné suroviny, které následně může použít pro postupné vylepšování vlastní postavy. Celý tento proces je potom uskutečňován na obrovské základně v tzv. Alpha City. Zde je několik klíčových středisek, které je opět nutné neustále vylepšovat, produkovat další zdroje, levelovat apod. Celý systém je poměrně rozsáhlý a propletený do jednoho velkého chumlu. Je však třeba upozornit, že jde spíše o otázku zvyku a netrvá úplně dlouho, než celý tento mechanismus prohlédnete a budete se soustředit jen na klíčové činnosti.

Těžko na cvičišti, lehko na bojišti

To hlavní se totiž odehrává na bojišti, v částečně procedurálně generovaných úrovních. Tohle spojení je možná trochu odvážné a hodilo by se spíše říci procedurálně generovaná herní mapa, která pokaždé vypadá trochu jinak, alespoň tedy co se uspořádání jednotlivých místností týče. Během každého jednotlivého průchodu hráč začíná s levelem 1, každý další pokrok je doprovázen volbou speciální schopnosti, která zůstává po dobu konkrétního runu.

Screenshot_20210703-232105_Spacelanders.jpgScreenshot_20210703-232651_Spacelanders.jpgScreenshot_20210703-232720_Spacelanders.jpg
Estetika hry působí spíše skromně

Po smrti následuje neoblíbený restart a návrat k levelu jedna. Co však zůstává, je celkový level postavy a používaného vybavení. Tím je tak zajištěn postupný postup. V praxi to vypadá tak, že hráč sice začíná neustále dokola, k dispozici mu však je stále větší množství zdraví a o něco lepší vybavení. O zbytek se už musí postarat během svého runu. A tak trochu doufat v to, že padnou nějaká ta slušná vylepšení v podobě odrážecích kulek či boostu poškození. K tomu je třeba přičíst nejrůznější kola štěstí a či souboje s bossy a máme zde poměrně zábavnou rogue-like záležitost určenou pro mobilní telefony.

 

Tím nejzásadnějším problémem je systém monetizace, který poměrně slušný herní základ posílá do kytek

 

Jenže, stejně jako má každá mince dvě strany, i Spacelanders není jen povedenou akční RPG hrou. Tím nejzásadnějším problémem je systém monetizace, který poměrně slušný herní základ posílá do kytek. Vývojáři totiž využívají slabostí hráčů až nechutným způsobem. Jako by snad nejdříve vznikl ekonomický model a na něho teprve byla vyvíjena hra.

Jak zabít dobrou hru

Téměř všechny činnosti, které zajišťují byť jen pozvolný progres hrou, jsou totiž obaleny tunami reklam či výzvou k investování skutečných peněz. A zmiňovaný nátlak je skutečně enormní. Tak namátkou tu máme neoblíbené herní body, které limitují počet jednotlivých pokusů. Chceš hrát dále? Zaplať nebo koukni na reklamu. Rádi byste si urychlili vývoj a tím se posunuli o kousek dále? Zaplaťte nebo shlédněte reklamu. A co takhle nový upgrade zbraně? Jasně, je to na vás.

Screenshot_20210704-214742_Spacelanders.jpgScreenshot_20210704-220148_Spacelanders.jpgScreenshot_20210704-220414_Spacelanders.jpg
Snadné ovládání, ale vysoká obtížnost je pro hru typická

Vývojáři maximálně využili situace a svůj návykový produkt zabalili do jednoho velkého virtuálního tržiště plného stovek reklam a nákupů v aplikaci. A ceny nejsou zrovna malé. Herní postava za 999 Kč? Kde to jsme! Jasně, lze se obejít i bez toho, ale budete neustále přešlapovat na místě a pokrok bude opravdu minimální. A to je vážně škoda. Přitom jde o tak zábavnou a návykovou hru typu „ještě jeden pokus a jdu spát“.

Vše navíc funguje i z technického hlediska. Titul je poměrně nenáročný a díky jednoduché a výrazně stylizované estetice se s problémy příliš hráčů potýkat nebude. Ovládání je nezvykle koncipováno na výšku, celkové hratelnosti to ale rozhodně sluší. Důležité zmínit, že u postavy ovládáte pouze pohyb vpřed a do strany, střelba je zajišťována automaticky. Jde tak o záležitost jednoho prstu. I tak se ale jedná o poměrně těžkou záležitost se strašákem permanentní smrti. Titul jsme recenzovali na mobilním telefonu Samsung A52 5G, který se ani po několikahodinovém drancování nestačil zapotit. Oproti tomu v redakci jsme se při hraní zapotili slušně, a to nejen při samotném hraní. Díky konceptu hry se titul skvěle hodí i na menší displeje, iPhone 12 Mini měl ze hry velkou radost. 

Verdikt

Spacelanders je po stránce hratelnosti výtečná návyková hra do kapsy, která prověří nejen váš postřeh, ale zejména trpělivost. Ocenit musíme pohodové ovládání, efektivní přestřelky, tuhou obtížnost a celkový systém vylepšování či RPG prvků. Bohužel celkový zážitek kazí tuna reklam a ekonomická politika hry. Kdo neplatí, ten čeká a kouká na reklamy. Výsledné hodnocení je tak poměrně svízelný úkol. Za samotnou hru udělujeme solidních 9. Díky zmíněnému podrazu okolo je však výsledná známka sotva průměrná a s velkým vykřičníkem! Jak jinak hodnotit hru, která neumožňuje hráčům plynulý postup a je spíše obalem pro jeden velký obchod.

Hra byla recenzována na telefonech Samsung Galaxy A52 5G, Samsung Galaxy S20 a iPhone 12 Mini. Za zapůjčení zařízení děkujeme obchodu Smarty. 

Váš názor Další článek: Nintendo představilo nový model Switche s OLED displayem a dok s LAN portem

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Zákaz potratů nutí ženy mazat aplikace pro sledování svého cyklu. Facebook to řeší mazáním účtů a příspěvků

Zákaz potratů nutí ženy mazat aplikace pro sledování svého cyklu. Facebook to řeší mazáním účtů a příspěvků

** Zrušení práva na potrat v USA má nečekaný vliv i na mobilní technologie ** Uživatelky ze strachu mažou citlivé aplikace ** Meta zase maže příspěvky a účty lidí, kteří nabízí potratové pilulky

Martin Miksa
MetaZdravíPro ženy
Webové mapy nám děsně lžou. Skutečnost vypadá úplně jinak a řekneme vám proč

Webové mapy nám děsně lžou. Skutečnost vypadá úplně jinak a řekneme vám proč

** Na většině map vypadá Rusko větší než ve skutečnosti ** A co teprve takové Grónsko, které je reálně 14× menší než Afrika ** Za vše může kartografická projekce a její historický vývoj

Jakub Čížek
MapyHistorie
Jak přečíst platební kartu mobilem a k čemu je to dobré

Jak přečíst platební kartu mobilem a k čemu je to dobré

Pokud vlastníte telefon s technologii NFC, můžete prostřednictvím aplikace pro Android zkusit načíst údaje ze své bezkontaktní karty. Vyzkoušíte si tak třeba, jak moc je náchylná k případnému RFID skimmingu.

Jan Spěšný
NávodyMobilní aplikace
Jak poznat, že máte možná hacknutý telefon? Toto je devět symptomů, které můžete pozorovat

Jak poznat, že máte možná hacknutý telefon? Toto je devět symptomů, které můžete pozorovat

** Jak poznat, že je váš smartphone hacknutý? ** Hledejte známky po nestandardním chování telefonu ** Stačí když telefon vydrží méně nebo topí i v klidovém režimu...

Martin Chroust
Jak...Malware
Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

** Google má kvalitní družicové snímky Ruska ** Najdete na nich i tu poslední ruskou vojenskou základnu ** Nadšenci jich lokalizovali už okolo 1 600

Jakub Čížek
RuskoArmádaMapy
Prodělaný covid? Jako když mozek zestárne o dvacet roků

Prodělaný covid? Jako když mozek zestárne o dvacet roků

** Zdoláním nákazy covid nekonč, následky mohou přetrvávat ještě řadu měsíců ** Práci mozku může choroba poznamená podobně, jako kdyby člověk zestárnul o dvacet let ** V IQ testech se to projeví poklesem o deset bodů

Jaroslav Petr
SARS-CoV-2COVID-19Mozek
Munice ze zrušeného railgunu se postaví střelám s plochou dráhou letu

Munice ze zrušeného railgunu se postaví střelám s plochou dráhou letu

** Americké letectvo chce v nejbližší době postavit a otestovat prototyp nového samohybného děla ** To by mělo být schopné sestřelovat střely s plochou dráhou letu ** Při tom bude využívat munici určenou původně pro railgun

Stanislav Mihulka
VojenstvíUSA
Izraelský obrněnec ROBUST autonomně bojuje proti pěchotě i tankům

Izraelský obrněnec ROBUST autonomně bojuje proti pěchotě i tankům

** Izraelský zbrojní gigant Elbit Systems nedávno představil střední obrněné vozidlo ROBUST ** To je určeno pro pokročilý autonomní boj proti pěchotě i obrněným vozidlům ** Nový obrněnec by měl operovat s vysokou mírou autonomie, za každého počasí a prakticky v každém terénu

Stanislav Mihulka
IzraelVojenstvíRoboti
Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Skládací telefony jsou stále docela nové a drahé, takže se nepoštěstí narazit na kus k popravě každý den. Tento má zničený vnitřní displej, ale jinak je funkční. Tak se pojďme podívat, jak to Samsung uvnitř vyřešil.

Jakub Michlovský
Ohebný displejSamsungPitva