Spider-Man: E3 dojmy od pavoučího muže

Marvel se v posledních letech rozjel ve filmovém a seriálovém průmyslu a jak to tak vypadá, hodlá se pořádně opřít i do průmyslu herního. Ne, že by už v minulosti nějaké pokusy nebyly, ale ještě se nestalo, aby nás marvelácká hra uchvátila právě tak, jako nový Spider-Man.

Studio Insomniac Games má na svém kontě několik her, které se zapsaly do historie. Jistě si vzpomenete na skákačku Ratchet & Clank, která se ne tak dávno dočkala restartu, a z poslední doby je to šílená akce Sunset Overdrive pro Xbox One. Mají tedy dost bohaté zkušenosti na to, aby konečně pavoučího muže přepracovali do takové formy, jakou si zaslouží.

Na letošní E3 konferenci jsme viděli téměř 10 minut záběrů přímo ze hry a bezesporu se vývojářům podařilo hráče namlsat. Nový Spider-man totiž vypadá úžasně. Ať už se podíváte na samotné postavy nebo Manhattan, který je opět Spideyho působištěm, všechno je zpracované skvěle.

youtu.be-j3AR3RSUBkA (1).png

Po zhlédnutí ukázky vás možná napadne, že si vývojáři vzali celkem velkou inspiraci od Arkhamské série s Batmanem. Podobnost tam snad vidí každý. Nejzřetelnější je to v soubojích. Můžete využívat různé vychytávky a samotný boj je takřka totožný. Komunitní ředitel James Stevenson na to má ale jiný názor. „Naším cílem je vnést do soubojů co nejvíce improvizace a akrobacie,“ řekl. „Při improvizaci využíváte věci kolem sebe, prostředí používáte proti nepřátelům a stejně tak i gadgety. Problémy můžete také řešit stealthovou cestou.

2.jpg3.jpg4.png

Co se akrobacie týče, Spider-man je opravdu mrštný. Využije to při uhýbání, vykopávání nepřátel do vzduchu nebo při vzdušných soubojích. Budete mít širokou škálu možností, jak využívat okolní prostředí. Všechny tyto věci navíc můžete kombinovat mezi sebou. Je jedno, jestli na to jdete tiše nebo se raději ihned vrhnete do akce, každý hráč k tomu může přistoupit jinak.“ podotkl Stevenson.

V ukázce jsme viděli průběh jedné z mnoha misí, ve které se role hlavního záporáka ujal Mister Negative. Líbí se mi, že Insomniac Games nesáhli po nějakém ohraném padouchovi. Mister Negative patří mezi ne příliš známé postavy Marvelovského univerza. Poprvé se objevil před deseti lety v komiksu Spider-man. Lidé, kteří se komiksům nevěnují, s ním ale ještě neměli tu čest a to by se právě díky novému hernímu Spideymu mohlo změnit. Nemusíte se ale bát, že bychom nepotkali žádnou známou tvář. Vývojáři v tomhle směru nejsou nijak konkrétní, ale ubezpečili nás, že jak u hrdinů, tak u záporáků se dostane na věhlasnější jména.  

youtu.be-j3AR3RSUBkA (3).png

Stevenson také řekl, že když nebude hráč zrovna plnit nějakou misi, bude se moci volně pohybovat po celém herním světě a také že v něm bude spoustu aktivit. Krom hlavních misí budete moci řešit méně důležité úkoly a také dojde i na náhodné události, jako je třeba probíhající přepadení, do kterého se můžete, ale nemusíte zapojit. Zdejší svět by měl být šestkrát větší, než celé Sunset Overdrive. Tady se také dostáváme k další odlišnosti od série Arkham. V Batmanovi totiž bylo město vždy vylidněné a nepůsobilo příliš živě. Ve Spider-manovi by to mělo být právě naopak. Už v traileru z minulého roku jsme mohli vidět, že New York zkrátka žije a nepůsobí tak depresivně jako Arkham.

youtu.be-j3AR3RSUBkA.png

Po městě se budete pohybovat převážně pomocí pavučin. Prý bylo velmi složité vyřešit tuto mechaniku tak, aby se ji naučil každý. Stevenson k tomu řekl: „Je to něco, co chceme naučit každého hráče, ale také to můžete dotáhnout na vyšší úroveň a provádět pohyby, které každý nováček nezvládne. Takhle nám to přijde dobře vybalancované. Hráči se naučí, jak funguje systém fyziky a využijí jeho výhod k větší rychlosti a spoustě dalších parádiček."

youtu.be-j3AR3RSUBkA (2).png

Po konferenci Sony jsem celkem často zaznamenal špatné reakce hráčů na quicktime eventy, které byly v ukázce několikrát. Můžete to brát ze dvou směrů. Vývojáři vám mohli dát plnou kontrolu nad pohybem postavy, ale než byste dosáhli toho, co by oni k dostatečnému vykreslení atmosféry a napětí potřebovali, trvalo by to celkem dlouho a bylo by to i dost náročné. S quicktime eventem je to jak pro vývojáře, tak pro hráče jednodušší. Když nebude v každé druhé minutě quicktime sekvence, tak by s tím neměl být alespoň z mého pohledu žádný problém.

youtu.be-j3AR3RSUBkA (4).pngyoutu.be-j3AR3RSUBkA (5).png

V prostředí, které si pro nás Insomniac Games připravili, se nebudete pohybovat jen jako Spider-man, ale také dojde na umírněnější části v roli Petera Parkera. Vývojáři dělají svůj vlastní příběh, kde je Peterovi 23 let. Je tedy podstatně starší, než v komiksech. Už je dost zkušený v boji se zločinem. Po tom, co se mu podařilo dostat Kingpina za mříže, se snaží srovnat si osobní život. Musí platit účty, stíhat pracovat a do toho stále zastávat roli superhrdiny.

Podle nás je nejlepší příběh o Spider-manovi ten, ve kterém se světy Petera a Spider-mana protínají. A to je přesně to, co chceme přenést do naší hry,“ dodal na závěr Stevenson.

Souhrn

Spider-man je sexy a to až do takové míry, že možná bude figurovat na předávání nejlepších her roku. Tedy až toho příštího. Stejně jako většina her, které jsme viděli na konferenci Sony, se ani Spider-man nechystá na pulty obchodů ještě letos. To čekání za to ale jistě bude stát. Spider-man by mohl být tím titulem, který nakopne vlnu marvelovských her, kterou v této době zažívají seriály. 

Váš názor Další článek: 10 nejlepších herních adaptací knižní předlohy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,