Studio si chce vzít příklad ze západních vývojářů.
O současné situaci série Final Fantasy se v rozhovoru pro Game Reactor rozpovídal Yoshinori Kitase, producent FFXIII-2. Podle něj si studio musí vzít příklad ze západních vývojářů a začít vydávat nové díly v kratších intervalech. Jedině tak prý nebude zájem o značku upadat.
"V rámci současné generace konzolí jsme jako první hru vydali Final Fantasy XIII," řekl Kitase. "Osobně si myslím, že vývoj trval až příliš dlouho."

Final Fantasy XIII-2
"Když si vybavíte západní AAA tituly jako Call of Duty, Battlefield či Assassin's Creed, uvědomíte si, že jim vývoj trvá kratší dobu - novou hru vydávají v rozmezí jednoho až dvou let. Toho se musíme držet, protože se to jeví jako nejlepší způsob, jak udržet zájem fanoušků."
"Dokončení FFXIII nám zabralo dost času, dostali jsme lekci. Byli jsme odhodlaní vytvořit FFXIII-2 v kratším čase, přičemž samotný vývoj nám zabral zhruba jeden a půl roku. Západním hráčům budeme hru schopní dodat za méně než dva roky od vydání FFXIII, což je jedině dobře."
Pro zajímavost - Final Fantasy XII vyšlo v Japonsku začátkem roku 2006, třináctka pak světlo světa spatřila koncem roku 2009. To je rozdíl necelých čtyř let.
- Nelinearita průchodu hrou
- Výborný soubojový systém
- Chytání příšerek
- Výtvarná stránka
- Nelogičnosti
- Příliš jednoduché
- Naivní dialogy