Square-Enix se rozpovídal o svém next-gen enginu

Pořádné technologické demonstrace bychom se měli dočkat koncem příštího roku.

Pamatujete si ještě na Luminous Studio, next-gen engine Square-Enixu, který má nahradit Crystal Tools? Psali jsme o něm téměř před rokem. Japonský gigant se rozhodl, že nastal čas připomenout světu jeho existenci a podělit se o několik nových detailů.

Luminous Studio je kompletním řešením podobně jako Unreal Engine či Unity. O jeho vývoj se postarala japonská divize Square-Enixu, nicméně tvůrci se nezdráhali projekt konzultovat s dánským IO Interactive či kanadským Eidosem Montreal a využít nějaký ten "zdroják" z jejich enginů.

real_location.jpg rendered_location.jpg

Skutečnost (vlevo) vs. Luminous Studio

Technologie je zatím kompatibilní jen s Playstationem 3, Xboxem 360 a PC, ovšem pracuje se také na kompatibilitě s Wii a 3DS, které nemají programovatelné shadery. Engine je postaven na DirectX 11, což by v budoucnu mělo umožnit hladký přesun na konzole nové generace.

Velkou prioritou jsou animace. Tvůrci věří, že se v budoucnu dostane osvětlení, stínování a modelování na takovou úroveň, že by nekvalitní a nepřirozené animace zážitek jen kazily. Také se máme těšit na propracovanou umělou inteligenci.

asset_browser.jpg shader_editor.jpg

Asset Browser a Shader Editor

V současnosti firma neplánuje prodávat licence třetím stranám, engine však zpřístupní externím vývojářům, kteří budou pro Square-Enix pracovat. Řádné technologické demonstrace bychom se měli dočkat koncem příštího roku nebo začátkem roku 2013.

Zdroj: Andriasang
Diskuze (2) Další článek: Studio Runic Games oznámilo cenu Torchlight 2

Témata článku: , , , , , , , , , ,