Square Enix: „Současná generace konzolí je tu příliš dlouho“

Aktuální generace konzolí má prý za následek rostoucí sílu mobilů a podobných platforem.
Square Enix: „Současná generace konzolí je tu příliš dlouho“

Podle Juliena Mercerona, což je technology director ve Square Enix, je tu současná generace konzolí moc dlouho a způsobuje odliv vývojářů na mobilní platformy. „Sony a Microsoft o této generací říkají, že má vydržet sedm, osm, devět nebo dokonce deset let, a to je ta největší chyba, co udělali,“ řekl Merceron pro web Gameindustry. „Tahle generace tu je příliš dlouho a říkám to, protože tu je spousta vývojářů, kteří pracovali na nové platformě, a když neuspěli, počkali si na příští generaci. Jenže to tentokrát nejde.“ Merceron si myslí, že se takoví vývojáři přesunuli na jiná prostředí, jako jsou webové prohlížeče, iOS a tak podobně, přičemž se už zpátky ke konzolím nevrátí. Za rozvoj těchto platforem a jejich rostoucí sílu prý máme poděkovat Microsoftu a Sony, kteří otálejí s novým hardwarem.

square-enix-logo-002.jpg

Budoucí generace by tu měly být kratší dobu, navrhuje Merceron a měly by méně záviset na komplikovaném a drahém hardwaru. „Když uděláte startovní nároky příliš vysoké, víc studií zanikne, víc vydavatelů zanikne, na platformě bude méně titulů atd. Když platformu uděláte přístupnější, dáte lidem větší šance a budete mít lepší portfolio při startu.“ V současné době prý není potřeba udržovat trvanlivost konzole komplexním hardwarem a složitým vývojem – to bylo důležité u offline generace konzolí, aby byl vidět postupný růst vizuální kvality nových her. Teď se to prý dá nahradit online modelem prodejů (Merceron má zřejmě na mysli fenomenálně úspěšný App Store Applu).

Hodí se připomenout, že Square Enix se v současnosti usilovně připravují na novou generaci konzolí, což dokázali působivou ukázkou Agni's Philosophy běžící na novém enginu Luminous. 

Zdroj: Eurogamer
Související články
  1. Předrenderované vs real-time obrázky z Final Fantasy tech dema
  2. Square-Enix pracuje na tajném projektu
  3. Square-Enix nepracoval na Final Fantasy XIII-2 sám
  4. Square-Enix promluvil o svém novém RPG běžícím na Unreal Engine
  5. Square-Enix chce Final Fantasy vydávat v kratších intervalech
  6. Square-Enix chce u Dragon Quest X Online zavést poplatky

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Podle Kingdom Come: Deliverance vznikla oficiální turistická příručka

Podle Kingdom Come: Deliverance vznikl…

3.  8.  2018 | | 3 N/A
Minecraft zdarma: 5 her, které si můžete zahrát hned teď

Minecraft zdarma: 5 her, které si může…

Minecraft se dočkal extrémního úspěchu a dodnes staví své domy z bloků miliony hráčů. I když mnoho lidí hru „upirátilo“, my jsme proti pořizování her na černo. Pokud si však chcete zahrát Minecraft a nechcete platit, možná vám pomůžou naše tipy na jiné parádní herní kousky.

15.  8.  2018 | | 3 N/A
GamesCom 2018: jaké hry nás čekají na největší evropské výstavě?

GamesCom 2018: jaké hry nás čekají na …

Jedna velká výstava proběhla teprve nedávno a už se na nás chystá další. Jako každý rok se bude v německém Kolíně konat Gamescom, kde se podle všeho letos předvede opravdu hodně nadějných kousků. Pojďme se podívat na ty, které byste rozhodně neměli minout.

2.  8.  2018 | | 2 N/A
Reportáž: Navštívili jsme virtuální hernu v Praze

Reportáž: Navštívili jsme virtuální he…

Virtuální realita vás doslova shodí na zem.

8.  8.  2018 |
Red Dead Redemption 2 vypadá jako dokonalá westernovka od Tarantina

Red Dead Redemption 2 vypadá jako doko…

Rockstar špatné hry nedělá. A když spojíte divoký západ s jedním z nejlepších studií, máte zaděláno na hit.

12.  8.  2018 |