Square Enix: „Současná generace konzolí je tu příliš dlouho“

Aktuální generace konzolí má prý za následek rostoucí sílu mobilů a podobných platforem.
Square Enix: „Současná generace konzolí je tu příliš dlouho“

Podle Juliena Mercerona, což je technology director ve Square Enix, je tu současná generace konzolí moc dlouho a způsobuje odliv vývojářů na mobilní platformy. „Sony a Microsoft o této generací říkají, že má vydržet sedm, osm, devět nebo dokonce deset let, a to je ta největší chyba, co udělali,“ řekl Merceron pro web Gameindustry. „Tahle generace tu je příliš dlouho a říkám to, protože tu je spousta vývojářů, kteří pracovali na nové platformě, a když neuspěli, počkali si na příští generaci. Jenže to tentokrát nejde.“ Merceron si myslí, že se takoví vývojáři přesunuli na jiná prostředí, jako jsou webové prohlížeče, iOS a tak podobně, přičemž se už zpátky ke konzolím nevrátí. Za rozvoj těchto platforem a jejich rostoucí sílu prý máme poděkovat Microsoftu a Sony, kteří otálejí s novým hardwarem.

square-enix-logo-002.jpg

Budoucí generace by tu měly být kratší dobu, navrhuje Merceron a měly by méně záviset na komplikovaném a drahém hardwaru. „Když uděláte startovní nároky příliš vysoké, víc studií zanikne, víc vydavatelů zanikne, na platformě bude méně titulů atd. Když platformu uděláte přístupnější, dáte lidem větší šance a budete mít lepší portfolio při startu.“ V současné době prý není potřeba udržovat trvanlivost konzole komplexním hardwarem a složitým vývojem – to bylo důležité u offline generace konzolí, aby byl vidět postupný růst vizuální kvality nových her. Teď se to prý dá nahradit online modelem prodejů (Merceron má zřejmě na mysli fenomenálně úspěšný App Store Applu).

Hodí se připomenout, že Square Enix se v současnosti usilovně připravují na novou generaci konzolí, což dokázali působivou ukázkou Agni's Philosophy běžící na novém enginu Luminous. 

Zdroj: Eurogamer
Související články
  1. Předrenderované vs real-time obrázky z Final Fantasy tech dema
  2. Square-Enix pracuje na tajném projektu
  3. Square-Enix nepracoval na Final Fantasy XIII-2 sám
  4. Square-Enix promluvil o svém novém RPG běžícím na Unreal Engine
  5. Square-Enix chce Final Fantasy vydávat v kratších intervalech
  6. Square-Enix chce u Dragon Quest X Online zavést poplatky

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
Playstation 4 je na konci svého životního cyklu, říká šéf konzolové divize

Playstation 4 je na konci svého životn…

Konzole PS4 už se pomalu blíží konci cesty a za rohem začíná vykukovat další generace.

22.  5.  2018 | | 17 N/A
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A